Jälleen ongelmia tietokoneen kanssa.
Jälleen ongelmia tietokoneen kanssa.
Kone pelaa hyvin , mut sähköposti ei lähetä , vastaanottaa kyllä.
No tulee paljon ulkomaalaista postia jossa on suluissa Re , eli vastaus mun lähettämään , no en ole lähettänyt mitään .
Kysyin palvelun tarjoojalta asiaa ja sieltä kerrottiin , minun olevan sulkulistalla sillä koneelta lähetetään roskapostia , eli joku haittaohjelma lähettää niitä , nyt kuuluukin kysymys millä saan sen pois?
Mulla on F-Secure Anti Spware , mut se ei saa sitä pois.
No tulee paljon ulkomaalaista postia jossa on suluissa Re , eli vastaus mun lähettämään , no en ole lähettänyt mitään .
Kysyin palvelun tarjoojalta asiaa ja sieltä kerrottiin , minun olevan sulkulistalla sillä koneelta lähetetään roskapostia , eli joku haittaohjelma lähettää niitä , nyt kuuluukin kysymys millä saan sen pois?
Mulla on F-Secure Anti Spware , mut se ei saa sitä pois.
Aja Pandan ilmainen verkkoskannaus, siinä on myös haittaohjelmasuodatus:
http://www.pandasoftware.com/products/activescan
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
No niin tehty tuo , mut ei auttanu.tommij kirjoitti:Aja Pandan ilmainen verkkoskannaus, siinä on myös haittaohjelmasuodatus:
-
- "Hirsch"
Haet semmosen ohjelman kuin HijackThis, ajat sen ja kattelet logista mitkä ohjelmat ei kuulu joukkoon mikäli et tiedä mikä ohjelma niin Google auttaa siinäkin.
Sitten kun olet saanut riesan selville ja poistettua niin koneeseen uusimmat päivitykset, virustorjunta/palomuuri kuntoon jne.
Mikäli konetta ei tarvi pelaamiseen tai muuhun vastaavaan niin suosittelen siirtymistä linuxiin ja sen opetteluun, loppujen lopuksi se ei ole hassumpi käytää kunhan löytää itselleen sen sopivimman jakelun, lisäksi saa valtavan määrän kaikenlaisia ohjelmia ilmaiseksi eikä tarvi olla "freewaren" tai "sharewaren" armoilla koneen pitämiseksi ajantasalla.
Sitten kun olet saanut riesan selville ja poistettua niin koneeseen uusimmat päivitykset, virustorjunta/palomuuri kuntoon jne.
Mikäli konetta ei tarvi pelaamiseen tai muuhun vastaavaan niin suosittelen siirtymistä linuxiin ja sen opetteluun, loppujen lopuksi se ei ole hassumpi käytää kunhan löytää itselleen sen sopivimman jakelun, lisäksi saa valtavan määrän kaikenlaisia ohjelmia ilmaiseksi eikä tarvi olla "freewaren" tai "sharewaren" armoilla koneen pitämiseksi ajantasalla.
Mites tuo EPC:n käyttö Linuxin alta?lintta go go kirjoitti:Mikäli konetta ei tarvi pelaamiseen tai muuhun vastaavaan niin suosittelen siirtymistä linuxiin ja sen opetteluun
Ei kuulemma toimi Winessä + useimmat ei-nörtit eivät välttämättä saisi sitä viriteltyä kuntoon, vaikka toimisikin. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Reetu kirjoitti:Kysyin palvelun tarjoojalta asiaa ja sieltä kerrottiin , minun olevan sulkulistalla sillä koneelta lähetetään roskapostia , eli joku haittaohjelma lähettää niitä , nyt kuuluukin kysymys millä saan sen pois?
Ilmeisesti palveluntarjoaja ei automaattisesti poista liittymääsi sulkulistalta, vaikka roskaa lähettävä ohjelma olisikin pois. Kilauta helpdeskiin.Reetu kirjoitti:No niin tehty tuo , mut ei auttanu.tommij kirjoitti:Aja Pandan ilmainen verkkoskannaus, siinä on myös haittaohjelmasuodatus:
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
-
- "Hirsch"
Ei muuten hajuakaanJope kirjoitti: Mites tuo EPC:n käyttö Linuxin alta?
Voihan sen windowssin jättää sinne EPC:n käyttöön (käyttää sitä kun tarvetta tulee). Imuttelee vaikka knoppixin niin ei tarvi asentaa vielä sitä linuxia vaan voi pyörittää sitä cdltä ja siten tutustua linuxiin, tosin laitoin vaan heittona ton linuxin laiton. Ajattelin vaan että jos windowssin kans ei panosta omaan turvallisuuteen tarpeeksi niin ongelmia tulee ennemmin tai myöhemmin, itellä käytössä 2xXP ja 2xlinux eikä kummassakaan ole ollu pöpöjä. Molemmissa XP koneissa Norton 2005 ja linuxissa olen käyttäny Pandan avtä, Norton maksaa, mutta linuxille ilmaista.Ei kuulemma toimi Winessä + useimmat ei-nörtit eivät välttämättä saisi sitä viriteltyä kuntoon, vaikka toimisikin.