Sisätilalämmittimen johtosarja
Sisätilalämmittimen johtosarja
Pitäisi saada talveksi vähän lämpöä kylmiin talviaamuihin. Mitähän kautta sisätilalämmittimen johto kannattaa vetää konehuoneesta sisälle? Eli onko kyseiselle johdolle jotain luonnollista reittiä? Kuvat ja jopa asennusohje olisivat luonnollisestikin plussaa. Autossa on siis jo olemassa lohkolämmitin ja nyt pitäisi sitten asentaa se haaroitussarja sisätilalämmittimelle. Auto on 900 S 2,3 vuosimallia -97.
Itse asentelin elementin ja sisäpistokkeen viime syksynä ng900:seen. Haaroituspistokkeen asensin keskelle tulipeltiä yläreunaan lähelle moottoritilan poikkirautaa. (siellä oli valmiita tappeja korissa, johon saatoin pyörittää sen "Y" palikan keskireijästään.)
Sisäjohto siis menee keskeltä tulipeltiä Y-haarakkeesta apumiehen puolelle , josta läpivientikumin läpi sisään (cruisen boxin takaa).
Sitä läpivientikumia joudut oikeasti saksimaan. Ei veny sen kumin keskireikä tarpeesi, vaan repeää, vaikka hieman lämmittäisi..
Sisähommissa joudut irroittamaan hanskalokeron (2 torx päädyssä, 3-4 kannen alla, 1x10mm pultti lähellä oventiivistettä, 1 kiilamuovitappi, josta pitää painaa keskeltä sokka sisään ja vetää irti, ja tulipellissä on vielä muovihaarukka, jonka välissä hanskalokeron "pohja on", jota joutuu raottamaan. Sekä tietysti hanskalokeron valon johdot.
Itse ruuvasin pistokkeen jalkatilan oikeaan reunan sivuun, jonka takana turboissa trionicin ohjausboxi. Maton alle laitoin vastakappaleeksi 1,5cm*10cm*15cm puupalikan, johon ruuvit upposivat ja tökkeli jäi jämerästi kiinni. Jotkut ovat asentaneet pistokkeen hanskalokeron pohjaan, mutta itse en halunnut tehdä reikiä hanskalokeroon, vaan ainoastaan mattoon..
Itsellä se "tolppajohto" menee töpseliltä (joka lähellä sumaria) puskurin ja rungon välistä (kuskin ajovalon alapuolelta) , akun viertä, läheltä ohjaustehostimen nestesäiliötä, yli jarrutehostimen keskelle tulipeltiä Y-haarakkeeseen.
Moottorin johto menee "pakosarjan alta" akkua kohti, liittyy kaveriksi defan johtoon lähellä akkua ja menee tulipellin Y-haarakkeeesen..
Motonetin/defan suosittelemien johtojen pituuksien perusteella ei juuri muita reittejä haaroitussarjan kanssa voi käyttää ng900/9-3:ssa.
Hook
Sisäjohto siis menee keskeltä tulipeltiä Y-haarakkeesta apumiehen puolelle , josta läpivientikumin läpi sisään (cruisen boxin takaa).
Sitä läpivientikumia joudut oikeasti saksimaan. Ei veny sen kumin keskireikä tarpeesi, vaan repeää, vaikka hieman lämmittäisi..

Sisähommissa joudut irroittamaan hanskalokeron (2 torx päädyssä, 3-4 kannen alla, 1x10mm pultti lähellä oventiivistettä, 1 kiilamuovitappi, josta pitää painaa keskeltä sokka sisään ja vetää irti, ja tulipellissä on vielä muovihaarukka, jonka välissä hanskalokeron "pohja on", jota joutuu raottamaan. Sekä tietysti hanskalokeron valon johdot.
Itse ruuvasin pistokkeen jalkatilan oikeaan reunan sivuun, jonka takana turboissa trionicin ohjausboxi. Maton alle laitoin vastakappaleeksi 1,5cm*10cm*15cm puupalikan, johon ruuvit upposivat ja tökkeli jäi jämerästi kiinni. Jotkut ovat asentaneet pistokkeen hanskalokeron pohjaan, mutta itse en halunnut tehdä reikiä hanskalokeroon, vaan ainoastaan mattoon..
Itsellä se "tolppajohto" menee töpseliltä (joka lähellä sumaria) puskurin ja rungon välistä (kuskin ajovalon alapuolelta) , akun viertä, läheltä ohjaustehostimen nestesäiliötä, yli jarrutehostimen keskelle tulipeltiä Y-haarakkeeseen.
Moottorin johto menee "pakosarjan alta" akkua kohti, liittyy kaveriksi defan johtoon lähellä akkua ja menee tulipellin Y-haarakkeeesen..
Motonetin/defan suosittelemien johtojen pituuksien perusteella ei juuri muita reittejä haaroitussarjan kanssa voi käyttää ng900/9-3:ssa.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.