Pitkälohkoisen 2.3T:n koneremontti
Pitkälohkoisen 2.3T:n koneremontti
Jokuen palstalainen mahtaa olla jo lukenutkin tyhjänpäiväisiä jorinoitani tuolta 9000- ja styling&tuning-palstoilta, mutta rohkenen silti kertoa jotain projektista tällä osastolla
Koko hommahan lähti siitä että ostin saksalaisittain kovalla hinnalla -93 cse:n koska se oli ollut vain yhdellä omistajalla, oli, oikean värinen, kivoilla varusteilla ja sen huoltohistoria oli aukoton, ja autoon oli uusittu tajuton määrä uusia osia (kaikki huollot ja korjaukset teetetty samassa merkkiliikkeessä).
Kone kävi ihan nätisti, en osannut ostotilanteessa järkyttyä edes kylmäkäynnistyksen jälkeen noin 5-7s kolmella käyvästä koneesta..
no joopajoo, siis Suomessa katkesi tulppa sisään, kaksi tulppaa oli vedetty liian tiukalle, kannessa kolme hiushalkeamaa, jakopää sökö, toisen tasapainoakselin rattaan hampaat tiessään, ja alakerran laakerit suhteellisen kuluneet (eivät kuitenkaan ihan loppu).
Eli uusiin puihin koko kone, nyt on koneistukset teetetty, alkaa siis mielenkiintoisin eli kasausvaihe.
Toivoisin voivani esittää kysymyksiä koskien tätä koneremonttia, sillä mielestäni juurikin projekteista jos mistä täytyy voida kysellä
Eli tuossa linkissä vähän samaa "jurinaa":
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Nyt copypastean laiskana miehenä:
Nonniin, kunhan saan tuon yhden työprojektin alta pois niin olisi aikaa taas syventyä koneen kasaamiseen
En viitsi tästä avata mitään keskustelua projektit-osioon koska siellä ei saane esittää kysymyksiä
Eli siis lohko on nyt hoonattu 0.5mm:n ylikokoon, yksi uusi mäntä, kolme muuta käytettyjä (ajettu muutamia tuhansia kilometrejä, ei käytönjälkiä juuri ollenkaan), uudet renkaat (Mahlen originaalit), laakerit Federal Mogul, uudet kiertokankien helat. Kansi on oikaistu, siihen tulee uudenveroiset venttiilit ja uudet ohjureiden kumit, sekä tietenkin hion venttiilit kelvollisiksi.
Maalasin lohkon Mastonin pinta/pohjamaalilla (musta) joka oli yksikomponenttinen, tarkoitettu metallipinnoille, sisältää ruosteenestoa,
lohko pestiin koneistamolla (kuten kansikin), ja siitä lähti paikoitellen maalia irti, eli paikkamaalaanko nuo irronneet kohdat samalla maalilla ja siinä se?
Muistaakseni joku palstalainen kertoi miranolin sopivan mainiosti lohkon maalauksen, eli luulisi silloin minkä tahansa maalin pysyvän hyvin kiinni?
Tuo pesu oli kyllä totaalisen tehokas, lohko näyttää juuri tehtaalta tulleelta (lukuunottamatta irronnutta maalia), samoin kuin kansi, ei pienintäkään muistoa mistään öljysotkusta, kannessakin ainoastaan puhdasta alumiinia
Eli tuo pesu valtavan voimakkailla kemikaaleilla vei maalia, eli tuo Maston saattaa kestää kuumuutta siinä kuin Miranolkin?
Kampiakseli näyttää niin hyvältä ettei sille tarvitse tehdä mitään, samaa mieltä oli myöskin koneistaja.
Kertokaapas, oi te viisaat että milläs konstilla saisi koneenosia helpoiten puhtaaksi, esim. laakeripukit, öljypohja, jne, olisiko olemassa jotain tehokasta liuotinta vai onko homma tehtävä teräsharjalla ja bensiinillä (teen remontin varastohuoneessa josta kulkeutuu bensiinin katkera lemu koko asuntoon)
Edit: milläs ihmeen kemikaaleilla oikein pesevät noita moottoreita, kansi on kuin uusi (ok, pieniä jäämiä hieman, mutta tarkka mies jos olisin niin nuokin saisi pois (referenssinä toimii vieressä makoileva 240tkm ajettu kansi):
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=220
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=221
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=222
Itse itselleni vastaten, kiikutan kaikki likaiset koneenosat vastaavanlaiseen pesuun, mukava kasata tuollaisia osilla
Ja tässä tämänhetkinen tilanne, tästä on hyvä jatkaa, kuvassa näkyy tuo maaliaan pesussa kadottanut lohko, ennen pesua oli hienon musta kauttaaltaan
Edit:
Siis tässä tämänhetkinen tilanne:
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=223
Kaikenlainen kommentointi on sallittua, sanoisin jopa että toivottua
Koko hommahan lähti siitä että ostin saksalaisittain kovalla hinnalla -93 cse:n koska se oli ollut vain yhdellä omistajalla, oli, oikean värinen, kivoilla varusteilla ja sen huoltohistoria oli aukoton, ja autoon oli uusittu tajuton määrä uusia osia (kaikki huollot ja korjaukset teetetty samassa merkkiliikkeessä).
Kone kävi ihan nätisti, en osannut ostotilanteessa järkyttyä edes kylmäkäynnistyksen jälkeen noin 5-7s kolmella käyvästä koneesta..
no joopajoo, siis Suomessa katkesi tulppa sisään, kaksi tulppaa oli vedetty liian tiukalle, kannessa kolme hiushalkeamaa, jakopää sökö, toisen tasapainoakselin rattaan hampaat tiessään, ja alakerran laakerit suhteellisen kuluneet (eivät kuitenkaan ihan loppu).
Eli uusiin puihin koko kone, nyt on koneistukset teetetty, alkaa siis mielenkiintoisin eli kasausvaihe.
Toivoisin voivani esittää kysymyksiä koskien tätä koneremonttia, sillä mielestäni juurikin projekteista jos mistä täytyy voida kysellä
Eli tuossa linkissä vähän samaa "jurinaa":
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Nyt copypastean laiskana miehenä:
Nonniin, kunhan saan tuon yhden työprojektin alta pois niin olisi aikaa taas syventyä koneen kasaamiseen
En viitsi tästä avata mitään keskustelua projektit-osioon koska siellä ei saane esittää kysymyksiä
Eli siis lohko on nyt hoonattu 0.5mm:n ylikokoon, yksi uusi mäntä, kolme muuta käytettyjä (ajettu muutamia tuhansia kilometrejä, ei käytönjälkiä juuri ollenkaan), uudet renkaat (Mahlen originaalit), laakerit Federal Mogul, uudet kiertokankien helat. Kansi on oikaistu, siihen tulee uudenveroiset venttiilit ja uudet ohjureiden kumit, sekä tietenkin hion venttiilit kelvollisiksi.
Maalasin lohkon Mastonin pinta/pohjamaalilla (musta) joka oli yksikomponenttinen, tarkoitettu metallipinnoille, sisältää ruosteenestoa,
lohko pestiin koneistamolla (kuten kansikin), ja siitä lähti paikoitellen maalia irti, eli paikkamaalaanko nuo irronneet kohdat samalla maalilla ja siinä se?
Muistaakseni joku palstalainen kertoi miranolin sopivan mainiosti lohkon maalauksen, eli luulisi silloin minkä tahansa maalin pysyvän hyvin kiinni?
Tuo pesu oli kyllä totaalisen tehokas, lohko näyttää juuri tehtaalta tulleelta (lukuunottamatta irronnutta maalia), samoin kuin kansi, ei pienintäkään muistoa mistään öljysotkusta, kannessakin ainoastaan puhdasta alumiinia
Eli tuo pesu valtavan voimakkailla kemikaaleilla vei maalia, eli tuo Maston saattaa kestää kuumuutta siinä kuin Miranolkin?
Kampiakseli näyttää niin hyvältä ettei sille tarvitse tehdä mitään, samaa mieltä oli myöskin koneistaja.
Kertokaapas, oi te viisaat että milläs konstilla saisi koneenosia helpoiten puhtaaksi, esim. laakeripukit, öljypohja, jne, olisiko olemassa jotain tehokasta liuotinta vai onko homma tehtävä teräsharjalla ja bensiinillä (teen remontin varastohuoneessa josta kulkeutuu bensiinin katkera lemu koko asuntoon)
Edit: milläs ihmeen kemikaaleilla oikein pesevät noita moottoreita, kansi on kuin uusi (ok, pieniä jäämiä hieman, mutta tarkka mies jos olisin niin nuokin saisi pois (referenssinä toimii vieressä makoileva 240tkm ajettu kansi):
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=220
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=221
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=222
Itse itselleni vastaten, kiikutan kaikki likaiset koneenosat vastaavanlaiseen pesuun, mukava kasata tuollaisia osilla
Ja tässä tämänhetkinen tilanne, tästä on hyvä jatkaa, kuvassa näkyy tuo maaliaan pesussa kadottanut lohko, ennen pesua oli hienon musta kauttaaltaan
Edit:
Siis tässä tämänhetkinen tilanne:
http://groups.msn.com/Saabisti74/noppa. ... hotoID=223
Kaikenlainen kommentointi on sallittua, sanoisin jopa että toivottua
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Pesisin samalla nostimet kun kansi on osina. Itse en tuota tehnyt cabiin vaikka kaikki muut kävinkin läpi, ja se on nyt siten edessä.
Tuohon paukkupullomaalaukseen suhtautuisin hieman epäillen. Tosin lohkoa näkyy niin vähän muiden hilppeiden seasta että kai sekin menee.
Koneistamolla pesu on varmaan helpoin homma. Itse pesen automaaliliikkeestä ostamallani tehopesuaineella, Würthilla taitaa olla samaa ainetta, ja sillä kyllä lähtee kaikki öljyn jäämät.
Koneistamon taikana taitaa olla pesuaineen lisäksi lämpö, koska saavat osat niin helposti puhtaiksi.
Tuohon paukkupullomaalaukseen suhtautuisin hieman epäillen. Tosin lohkoa näkyy niin vähän muiden hilppeiden seasta että kai sekin menee.
Koneistamolla pesu on varmaan helpoin homma. Itse pesen automaaliliikkeestä ostamallani tehopesuaineella, Würthilla taitaa olla samaa ainetta, ja sillä kyllä lähtee kaikki öljyn jäämät.
Koneistamon taikana taitaa olla pesuaineen lisäksi lämpö, koska saavat osat niin helposti puhtaiksi.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Kyseessä ei ollut paukkupullo vaan ihan siveltävä maali, jonka ostin kylläkin aivan toiseen tarkoitukseen, mutta jota jäi yli niin sillä päätin maalata pesemäni lohkon, koska muistan tosiaan lukeneeni Miranolinkin kestävän lohkon pinnassa.anttipa kirjoitti:Pesisin samalla nostimet kun kansi on osina. Itse en tuota tehnyt cabiin vaikka kaikki muut kävinkin läpi, ja se on nyt siten edessä.
Tuohon paukkupullomaalaukseen suhtautuisin hieman epäillen. Tosin lohkoa näkyy niin vähän muiden hilppeiden seasta että kai sekin menee.
Koneistamolla pesu on varmaan helpoin homma. Itse pesen automaaliliikkeestä ostamallani tehopesuaineella, Würthilla taitaa olla samaa ainetta, ja sillä kyllä lähtee kaikki öljyn jäämät.
Koneistamon taikana taitaa olla pesuaineen lisäksi lämpö, koska saavat osat niin helposti puhtaiksi.
Täytyypä koettaa etsiä jotain kunnollista pesuainetta, kaikki tähän asti kokeilemani ovat olleet surkeita, tietty tuo lämpötilahomma saattaa olla merkittävässä roolissa pesun yhteydessä. En vaan ole ennen nähnyt noin puhdasta, yli 12 vuotta vanhaa alumiinipintaa.
Venttiilien painimet täytynee kaiketi pestä vain bensalla ja sen jälkeen voidella CRC:llä tms, noita uudemman mallisia painimia kun ei näytä saavan purettuakaan.
Kiitos paljon neuvoistasi!
Edit: tarkoituksena oli kyllä maalata lohko mustaksi, punainen kun mustuu ennen pitkää joka tapauksessa, ehkäpä maalin olisin voinut valita toisin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Elä elä... Noin pienestä vielä, mulla oli eilen Nokka-akselin käyttöpyörä hukassa, tai on se kyllä vieläkin... Jos et tuota sokkaa löydä niin laita viestiä, eiköhän sellanen löydy (itellä oli noita hukassa 4kpl viikonloppuna kun kasasin tuota pökön konetta) Eli tuttu juttu.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Eikun mäkin kokeilin kirjoittaa noin kun kaikki muutkin.. löytyi just 3kpl sokkia peltipurkista kun viitsi etsiä, jotain pikkuosia, kuten ruuveja, ym, saattaa olla hukassa tai käytetty jossain muualla, sellaista se on kun projekti makaa levällään pidemmän aikaa
Tuossa putsailin ja maalailin lohkoa, putsasin männät ja asettelin renkaat paikalleen. Huomenna alakertaa kasaamaan, sitten tiivisteitä ym. osia ostoslistalle.
Mitäs mieltä olette, kannattaisiko napata vaihdelaatiikko (automaatti) nyt samalla irti, ja asentaa koko tekniikkapaketti kokonaisena tilaansa?
Tuossa putsailin ja maalailin lohkoa, putsasin männät ja asettelin renkaat paikalleen. Huomenna alakertaa kasaamaan, sitten tiivisteitä ym. osia ostoslistalle.
Mitäs mieltä olette, kannattaisiko napata vaihdelaatiikko (automaatti) nyt samalla irti, ja asentaa koko tekniikkapaketti kokonaisena tilaansa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kyllä mulla oli pelkkä kone pois ja turbiini laatikossa paikallaan, hienosti laskeutui paikalleen kone. Kylläkin laitoin pelkän lohkon ensin ja kasailin sitten siihen kaikki vähitellen. (oli helpompi laitella ne turbiinin pultit paikalleen). Eli laatikko oli paikallaan koko ajan.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Onks tää nyt Saken oma pitkälohkoisen rojekti vai saanko omaan rojektiin kysyä vihjeitä?
Meitsillä meni alakerran laakerit huonoon happeen. Syyllisiksi eppäiltynä ovat tasapainoakselien rattaiden hampaiden häviäminen öljynkiertoon sekä Forte-käsittelyn liikkeelle saama basha yhdessä toimimattoman öljynpaineanturin kanssa. Epäilen, että öljynpaineanturikin lakkasi toimimasta tuon bashan ansioista. Öljypohja oli täynnä kaikenlaista kiiltävää ja mustaa. Öljysihtiin oli kertynyt mm. pingispallon kokoinen pikipala.
Tarkoitus olisi viikonloppuna nykyiä kampiakseli irti ja viedä koneistamolle. Öljypohja onkin jo auki ja tasapainokettinki roikkuu siististi rasvamontun tikkaissa. Seuraavaana onkin sitten vissin kyseessä sen kampiakselin irroitus vauhtipyörästä ja jakopään avaaminen. Jakopään remppa on tehty jo edellisen omistajan toimesta tovi sitten.
Neuvoja ja vihjeitä kaivataan ensiviikonlopun ohjelmaan:
-käyttöhihnan kiristimen avaaminen
-kampiakselin rullan irroittaminen
-jakopään kopan irroitus
-koneistamo JKL/Turun seudulta
Meitsillä meni alakerran laakerit huonoon happeen. Syyllisiksi eppäiltynä ovat tasapainoakselien rattaiden hampaiden häviäminen öljynkiertoon sekä Forte-käsittelyn liikkeelle saama basha yhdessä toimimattoman öljynpaineanturin kanssa. Epäilen, että öljynpaineanturikin lakkasi toimimasta tuon bashan ansioista. Öljypohja oli täynnä kaikenlaista kiiltävää ja mustaa. Öljysihtiin oli kertynyt mm. pingispallon kokoinen pikipala.
Tarkoitus olisi viikonloppuna nykyiä kampiakseli irti ja viedä koneistamolle. Öljypohja onkin jo auki ja tasapainokettinki roikkuu siististi rasvamontun tikkaissa. Seuraavaana onkin sitten vissin kyseessä sen kampiakselin irroitus vauhtipyörästä ja jakopään avaaminen. Jakopään remppa on tehty jo edellisen omistajan toimesta tovi sitten.
Neuvoja ja vihjeitä kaivataan ensiviikonlopun ohjelmaan:
-käyttöhihnan kiristimen avaaminen
-kampiakselin rullan irroittaminen
-jakopään kopan irroitus
-koneistamo JKL/Turun seudulta
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Saatujen vihjeiden perusteella Kaarinasta löytyy asiallinen koneistamo. Kampiakselin kunnosta riippuen 100-200e saa nätin veivin. Ei kohtuuton kun tietää, että homma tulee sillä varmasti kuntoon.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vaan siihempä tässä tarvitaankin vihjeitä. Saako sen pihalle konetta kokonaan poistamatta? Jakopää kun pitää vissiin purkaa kuitenkin ja eikös ton luulis etupyörän kohdilta onnistuvan ilman nostoa? Muuten pitää lähteä hakemaan ketjuvinssiä ja pitää pultata se tallin kattoon.ng900aero kirjoitti:Kirjoittele Panu vaan mitä mieleen tulee, hyvän maun rajoissa tottakait
Se 100-200e ei kuulosta kamalan pahalta, kuinkas meinaat sen kammen irrottaa, kone pois ensin?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ei kait onnistu kuin joko ottamalla joko kone tai laatikko tahi molemmat yhdessä pois. Ehkä se kone kannattaisi napata irti, saisi samalla vaihdettua männänrenkaat kanssa, maksavat 54e Motonetissä eli ei kovin valtavasti. Allekirjoittaneelta saisit sopuhintaan hoonausylikokoiset männät, ja hoonaus ei satastakaan maksa
EIkös V.J.S. ole jumpannut suunnilleen kerran päivässä laatikon pois paikoiltaan ja takaisin, eli saattaisi olla helpoin homma napata laatikko irti ja purkaa jakopää. Kansihan sulla on uudenveroinen kuten sen pahvikin, en tiedä kuinka viisasta olisi lähteä koneistamaan ei-harvan koneen sylintereitä
Hihnapyörä lähti omastani ihan pajavasaralla paukuttamalla räikänvarteen.
Hihnankiristimeen olisi mulla jokin appiukon tekemä työkalu, irrotin omani kuitenkin brutaalisti, mattopuukolla wanha ja perstunut hihna poikki
EIkös V.J.S. ole jumpannut suunnilleen kerran päivässä laatikon pois paikoiltaan ja takaisin, eli saattaisi olla helpoin homma napata laatikko irti ja purkaa jakopää. Kansihan sulla on uudenveroinen kuten sen pahvikin, en tiedä kuinka viisasta olisi lähteä koneistamaan ei-harvan koneen sylintereitä
Hihnapyörä lähti omastani ihan pajavasaralla paukuttamalla räikänvarteen.
Hihnankiristimeen olisi mulla jokin appiukon tekemä työkalu, irrotin omani kuitenkin brutaalisti, mattopuukolla wanha ja perstunut hihna poikki
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Meinaatko että oli pultti tiukassa vai. Sit kun pultti on poissa niin lähtee iisisti?ng900aero kirjoitti: Hihnapyörä lähti omastani ihan pajavasaralla paukuttamalla räikänvarteen.
Hihnankiristimeen olisi mulla jokin appiukon tekemä työkalu, irrotin omani kuitenkin brutaalisti, mattopuukolla wanha ja perstunut hihna poikki
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Pultti oli suht tiukassa, tai ongelma oli se että kone halusi aina pyöriä kun väänsi pulttia auki, siksi pimi "mojauttaa" vauhtia sille. Kun pultti on auki niin vetää käsin irti sen pyöränpeinu kirjoitti:
Meinaatko että oli pultti tiukassa vai. Sit kun pultti on poissa niin lähtee iisisti?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No niin, taas on edistytty huimasti, kampi on paikallaan, samoin männät ja kanget, nyt on hukassa 14mm:n 12-kulmainen hylsy jolla saisin kirittyä kankien mutterit, pari seuraavaa päivää meneekin sitä etsiessä, ei ole nääs mikään hätänen projekti
Eikun illalla ehtii/jaksaa kuluttaa aikaa tuon kanssa 0.5-1h ajan maks, taloproggis vie aikaa turhan tehokkaasti, mut ei hosumalla hyvää tule
Kertokaapas tekeekö sillä lohkon ohjuriholkilla mitään, siis sillä joka on lohkon yläpinnassa, kantta varten?
Olivat koneistamolla napanneet se huitsin mäelle kun hioivat lohkon yläpinnan puhtaaksi, liekö lähinnä vaan tiellä koko putkenpätkä?
Eikun illalla ehtii/jaksaa kuluttaa aikaa tuon kanssa 0.5-1h ajan maks, taloproggis vie aikaa turhan tehokkaasti, mut ei hosumalla hyvää tule
Kertokaapas tekeekö sillä lohkon ohjuriholkilla mitään, siis sillä joka on lohkon yläpinnassa, kantta varten?
Olivat koneistamolla napanneet se huitsin mäelle kun hioivat lohkon yläpinnan puhtaaksi, liekö lähinnä vaan tiellä koko putkenpätkä?
Viimeksi muokannut ng900aero, La Syys 24, 2005 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98