Käynnistyksen opettelu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kiva kuulla :lol:
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jotenkin tuntuu oudota kun saa startata , lähtee kyllä käymään ja käy tosi hienosti mut saa pyörittää mielestäni turhan pitkään, kokeillut kaasun painamistakin ei auta asiaan.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Reetu kirjoitti:Jotenkin tuntuu oudota kun saa startata , lähtee kyllä käymään ja käy tosi hienosti mut saa pyörittää mielestäni turhan pitkään, kokeillut kaasun painamistakin ei auta asiaan.
Kikka kakkonen...omassa vanhassa satkussa tein seuraavasti:
Jalka pois kaasupolkimelta..!!!
Ensin starttaus ( hyvin nopea sellainen )
Ja sitten uudestaan starttaus ( lähtee takuulla käyntiin heti )

*näin siis silloin kun moottori on "kylmä" ja autohan oli 900i *

pst..ja joskus kannattaa odottaa että pumppu nostaa paineet järjestelmään. ( 3-7s )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

nojoono... ilmeisesti tuo oma satku on sitte loistavassa kunnossa, kun väläytys riittää... suunnilleen aina..
niin odotuttaa se, joa sammuttaa väännöllä heti käynnistyksen jälkeen, mutta kyllä tuo 8tappinen ruisku ampuu käyntiin heti.. kelistä riippumatta.
16 tappisessa lh-jetissä on se parin kierroksen sahaus aina, mutta sittenhän se lähtee käyntiin poikkeuksetta, ellei siinä sitte ole sitä muuta vikaa... haha...
kaveri moitti tonnariaan huonosti käynnistyväksi mazdan jälkeen... no mieli muuttui, kun lämpötila laski alle kahdenkymmenen pakkasasteen, ja saabi käynnistyi juuri yhtä hitaasti... ....ja varmasti...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

"kaveri moitti tonnariaan huonosti käynnistyväksi mazdan jälkeen... no mieli muuttui, kun lämpötila laski alle kahdenkymmenen pakkasasteen, ja saabi käynnistyi juuri yhtä hitaasti... ....ja varmasti..

tarkoittanee sitä että maksalaatikko ei käynnisty kovilla pakkasilla vai?vähän ihmettelen..
saab 99 -83 GL"S"
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

niin no kyllähän se gt makkara käynnisty, mutta vaikeammaksi se tuli pakkasilla... ..ja kyllähän se pihaan jäi, jos pakkasta oli PALJON ja lämppärin johto irti siitä pistorasiasta :) tonnari kun lähti pakkasillakin juuri yhtä hitaasti, kuin lämpimilläkin... k.o. tonnari oli kaliforniasta uitettu, eikä siinä ollut lainkaan lohkolämmitintä... heh..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Vastaa Viestiin