Ahdot heittelee?
Ahdot heittelee?
Hei!
Olen uusi ja vielä onnellinen Saabin / ( Opelin ) omistaja. Auto on vm.01 9-3 2.2 Tid. Olisin tiedustellut, että onko seuraava moottorinominaisuus vai vika? Täyskaasukiihdytyksessä kierrosvälillä n. 2700 - 3200 turbo ikäänkuin ahtaa liikaa ja tiputtaa ahtopaineita ja lisää niitä taas...siis kiihtyvyys on hyvä, mutta nykivää. Ko. kierrosluvun ylä- ja alapuolella moottori vetää hyvin. Ongelmaa ei esiinny myöskään, jos ei vedetetä lämä tiskissä! Onkohan vika turbossa, ilmamäärämittarissa, EGR:ssä vai missä? Korjaamolla sanoivat, että voisi jopa olla ominaisuus??
Ahtoja on hankala seurata, kun diisulissa ei ole ahtopainemittaria...pitänee asentaa itse sellainen.
Avusta jo etukäteen syvästi kiitellen...
Olen uusi ja vielä onnellinen Saabin / ( Opelin ) omistaja. Auto on vm.01 9-3 2.2 Tid. Olisin tiedustellut, että onko seuraava moottorinominaisuus vai vika? Täyskaasukiihdytyksessä kierrosvälillä n. 2700 - 3200 turbo ikäänkuin ahtaa liikaa ja tiputtaa ahtopaineita ja lisää niitä taas...siis kiihtyvyys on hyvä, mutta nykivää. Ko. kierrosluvun ylä- ja alapuolella moottori vetää hyvin. Ongelmaa ei esiinny myöskään, jos ei vedetetä lämä tiskissä! Onkohan vika turbossa, ilmamäärämittarissa, EGR:ssä vai missä? Korjaamolla sanoivat, että voisi jopa olla ominaisuus??
Ahtoja on hankala seurata, kun diisulissa ei ole ahtopainemittaria...pitänee asentaa itse sellainen.
Avusta jo etukäteen syvästi kiitellen...
Oma apu paras apu!
Sattumalta tapasin työmaalla yhden kaverin jolla samanlainen Tid.
Samalla tavalla kuulema nykii vedätettäessä kuin minulla. Eli kyseessä ei vika vaan ominaisuus, kuten huollossa vihjailivat
EDIT: Joo väärä diagnoosi . Massamittari paskana. Eli kaikki Tid:n omistajat jos vehkeet nykii niin mittari vaihtoon! Valtuutetussa huollossa eivät ymmärtäneet asian päälle näköjään mitään.
Sattumalta tapasin työmaalla yhden kaverin jolla samanlainen Tid.
Samalla tavalla kuulema nykii vedätettäessä kuin minulla. Eli kyseessä ei vika vaan ominaisuus, kuten huollossa vihjailivat
EDIT: Joo väärä diagnoosi . Massamittari paskana. Eli kaikki Tid:n omistajat jos vehkeet nykii niin mittari vaihtoon! Valtuutetussa huollossa eivät ymmärtäneet asian päälle näköjään mitään.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mainiota
Hyvä monologi joka sisälsi ongelman ja ratkaisun
Vaikka mulla ei olekkaan dieseliä niin myös bensakoneen ahdot seilaa vähäsen kiihdytyksessä. Ihan mittaria seuraamalla näkee kuinka viisari vaappuu edestakaisin. Tässä tapauksessa se on kaiketi ominaisuus.
Noista huolloista sen verran että aika bingo-lotto-arvonnalla tulee diaknooseja jos vika on vähänkin erikoinen. Se on sitten niin että auton omista on aina rikkonut sen ja maksaa kans
Vaikka mulla ei olekkaan dieseliä niin myös bensakoneen ahdot seilaa vähäsen kiihdytyksessä. Ihan mittaria seuraamalla näkee kuinka viisari vaappuu edestakaisin. Tässä tapauksessa se on kaiketi ominaisuus.
Noista huolloista sen verran että aika bingo-lotto-arvonnalla tulee diaknooseja jos vika on vähänkin erikoinen. Se on sitten niin että auton omista on aina rikkonut sen ja maksaa kans
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mainiota
Noo, noinhan se on. Samaa pätee tähän mun autoa viime viikolla vaivanneeseen tukkoisuuteen. Sitten kun huoltoliikkeessä ei enää keksitä hommalle järkevää syytä, pistetään syy virityssetin niskoillepotkuhousu kirjoitti:Noista huolloista sen verran että aika bingo-lotto-arvonnalla tulee diaknooseja jos vika on vähänkin erikoinen. Se on sitten niin että auton omista on aina rikkonut sen ja maksaa kans
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jep onhan se vähän nurinkurista, että saa neuvoa huoltomiestä tekemään oikeat toimenpiteet ja sitten sinä vielä maksat siitä.
Jos jotain kiinnostaa mun diisulin tehokäppyrät ( vakio / massamittari paskana ) niin voin laittaa niitä spostilla. Tsekkasin skaalaa väärin huipputeho olikin 98.5Kw. Toivottavasti päästään pian 115kw/350nm nurkille!
Jos jotain kiinnostaa mun diisulin tehokäppyrät ( vakio / massamittari paskana ) niin voin laittaa niitä spostilla. Tsekkasin skaalaa väärin huipputeho olikin 98.5Kw. Toivottavasti päästään pian 115kw/350nm nurkille!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No noi 9-3 TiD:lle tarkoitetut setit ovat antaneet ulos noin 148-152 hv ja 300 Nm. Onkohan kukaan tehnyt TiD:lle sellaista settiä, jolla olisi samat arvot jotka ilmoitit9-3Tid kirjoitti:Toivottavasti päästään pian 115kw/350nm nurkille!
No ainakin mitä katselee Hirschin ja Chip Centerin lupauksia TiD:n ohituskiihtyvyyden paranemisesta virityksen jälkeen, niin tuo 148 hv, 300 Nm:iäkin auttaa jo paljon asiaa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jos haluat ne käppyrät tänne kaikkien ihailtaviksi niin pistä yv:tä mulle. Teen sulle tunnarit niin voit upata ne mun serverille, josta ne voi linkata tänne.9-3Tid kirjoitti:
Jos jotain kiinnostaa mun diisulin tehokäppyrät ( vakio / massamittari paskana ) niin voin laittaa niitä spostilla.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
täällä vastaus
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jos MAFi on kokonaan sökönä niin kyllä se pitäisi ajossa tuntua, kastso 9-3 Tid:n tehokäyrä.rr kirjoitti:Miten se IMM:n hajoaminen Saabin dieselissä varmuudella todetaan? Ettei tarvi mutu:n perusteella vaihtaa
Saabeista en teidä mutta VAGin MAFista saa teidot mittarille, jonka näyttämän perusteella voidaan todeta sen kunto. Kannattaa kysyä huollosta, onko heillä kokemusta asiasta.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Jos olet ajanut autolla pitempääkin huomaat sen selvästi ajossa!rr kirjoitti:Miten se IMM:n hajoaminen Saabin dieselissä varmuudella todetaan? Ettei tarvi mutu:n perusteella vaihtaa
Normaali pintakaasuköröttelyssä vikaa ei huomaa laisinkaan siis n. 2800rpm asti auto toimii suht normaalisti. Enemmän konetta kuormitettaessa kone rupeaa kuitenkin nykimään eikä se vedä kunnolla ylärekisterissä ( kone ei saa riittävästi ilmaa, vrt. dynolappu ) ja kaikki viriviridiiselipassatit hurahtavat sinusta ohi. Ilmiö on todella selvä!
Tietenkin näissä vehkeissähän voi olla muitakin vikoja?
Mittaria ei kannata ostaa merkkiliikkeestä ( 201.10€ ). Siihen käy sama mittari Volvon ja Mersun mittareiden kanssa. Itse maksoin uudesta mittarista tasan 100€ ja se on helppo vaihtaa.
Uskoisin, että sen kunnon saa testattua merkkiliikkeessä.
Täyskaasulla ajettaessa veto todellakin on huonompaa kuin osakaasulla. Lisäksi tietyssä kohtaa kiihdytettäessä tulee selvä nykäys. Tuntuu vain, että kaasu pohjassa pitäisi löytyä se paras suorituskyky. Ero ei ole suuri, mutta helposti havaittavissa. Vuosimalli on -99 ja mittarissa 236 tkm.
Mistä sen anturin saa ostettua muualta, kuin SAABilta?
Mistä sen anturin saa ostettua muualta, kuin SAABilta?
Anturin saat mistä vaan dealerilta / osakauppiaalta jolla on BOSCH:n edustus.rr kirjoitti:Täyskaasulla ajettaessa veto todellakin on huonompaa kuin osakaasulla. Lisäksi tietyssä kohtaa kiihdytettäessä tulee selvä nykäys. Tuntuu vain, että kaasu pohjassa pitäisi löytyä se paras suorituskyky. Ero ei ole suuri, mutta helposti havaittavissa. Vuosimalli on -99 ja mittarissa 236 tkm.
Mistä sen anturin saa ostettua muualta, kuin SAABilta?
Paras suorituskyky löytyy kaasu pohjassa ajettaessa. Ainakin mulla vetää nyt iloisesti rajoittajaan saakka.
Kun mittari oli paskana niin tuntui, että yli 3000rpm ei kannattanut kierrättää. Nyt tuntuu pieni nykäys juuri 3k: kohdalla ohjelmavirheen takia.
Toivottavasti saat avun ongelmaasi... ja varohan ettei auto karkaa käsistä!