glykolin vieno tuoksu
glykolin vieno tuoksu
-96 cde tonnari on päästellyt viime talvesta jo vienoja glykolin tuoksuja lämmettyään, lämppärin kennoko menossa? Nestettä ei kulu, viimeksi lisätty kai vuosi sitten. Mistäs päin tuota vuotokohtaa voisi tarkistella, näkeekö kennoa minkään tuuletusritilän kautta tms.?
t. Rami
t. Rami
****
VAG
VAG
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Kyllä se taitaa olla kennon menoa sitten. Ei sitä kennoa näe mistään ja vuotokohtaa vaikea tarkastella. Luultavasti toinen pääty vuotaa tai sit kenties letkuliitokset ovat löystyneet, mut epäilen, jos on alkuperäinen kenno kyseessä. Kannattaa tutkia kuskin jalkatilat, jos löytyy kosteutta ja valkoista mömmöä matoista, ni sit on selvä juttu.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Jep, pitää tutkia tarkemmin. Viimeksi kun autoa imuroin ei mitään näkynyt kuitenkaan, onko siellä kuitenkin jotkut letkuliitokset olemassa, pääseekö niihin käsiksi jostakin päin, ei ole tullut tutkittua. OG900:n hanan vaihto on tuttu homma, ei taida tässä selvitä yhtä helpollaSaabisti-76 kirjoitti:Kannattaa tutkia kuskin jalkatilat, jos löytyy kosteutta ja valkoista mömmöä matoista, ni sit on selvä juttu.

t. Rami
****
VAG
VAG
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kenno maksaa Motonetissä n. 70 -80 Ecua.
Kuvailen mun tonnarin vastaava työtä;
1) nesteet pois, ( ei kuumasta koneesta )
2)"akvaarion" kannet pois
3) aputuliseinä, tiivisteineen pois
4) lämmityslaitteen puhallinkotelo, moottoreineen pois
(Huom lämpötila-säätimen vaijerilanka ja sähköliittimet irti)
5) ruuvaa lämmityslaitteen kennon liitosletkut irti
6) vedä vanha vuotava kenno pois
7) ota vanhasta kennosta varovaisesti se musta nailonliitinputkisto
8 ) kun asennat uuden kennon, asenna edelliseen liittimeen uudet O-renkaat ja napsuta letkuliitinhässäkkä paikalleen.
9) liimaa uuden kennon reunoille, mukana tulevat vaahtomuovinauhat
katso mallia vanhasta.
Asennus alkaa painamalla kenno paikalle.
Kuvailen mun tonnarin vastaava työtä;
1) nesteet pois, ( ei kuumasta koneesta )
2)"akvaarion" kannet pois
3) aputuliseinä, tiivisteineen pois
4) lämmityslaitteen puhallinkotelo, moottoreineen pois
(Huom lämpötila-säätimen vaijerilanka ja sähköliittimet irti)
5) ruuvaa lämmityslaitteen kennon liitosletkut irti
6) vedä vanha vuotava kenno pois
7) ota vanhasta kennosta varovaisesti se musta nailonliitinputkisto
8 ) kun asennat uuden kennon, asenna edelliseen liittimeen uudet O-renkaat ja napsuta letkuliitinhässäkkä paikalleen.
9) liimaa uuden kennon reunoille, mukana tulevat vaahtomuovinauhat
katso mallia vanhasta.
Asennus alkaa painamalla kenno paikalle.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tonnarissa EI OLE lämmön säädössä säätö-vesihanaa. Kenno on aina täysillä ja lämpöä vuodatetaan ohjaamoon , lämmönsäätövivun ohjaamien luukkujen avulla.Saabisti-76 kirjoitti:No huh! Mä jo pelästyin, et on jääny jotkut o-renkaat laittamatta ja, kun vääntään lämmöt täysille talven tullen, ni taas kusee alleen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Onkos tässä mahdollisuuksia hommata väärää kennoa, omani on autom. ilmastoinnilla varustettu, ainakin merkkihuollossa kyselivät kovasti, vaihteistosta alkaen, vai onko heidän varaosasoftansa vain sitten tiedon tarpeessa jotta löytää oikean osan.Firges9000 kirjoitti:Kenno maksaa Motonetissä n. 70 -80 Ecua.
t. Rami
****
VAG
VAG
Vaihteiston tyyppi ja vuosimalli vaikuttaa jäähdyttimeen, mutta ei lämmityslaitteen kennoon. Taitavat kysellä varmuuden vuoksi vakiokysymyksiä, ja jättävät lopuksi mainitsematta, että ahaa, sama lämppärin kenno sopii kaikkiin autoihin.
Motonetin listoilla on kummitellut joku vaihtoehtoinen lämppärin kenno, joka ei taida sopia mihinkään autoon. Tästä aiheesta on keskusteltu ennenkin täällä.
Motonetin listoilla on kummitellut joku vaihtoehtoinen lämppärin kenno, joka ei taida sopia mihinkään autoon. Tästä aiheesta on keskusteltu ennenkin täällä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuo tulikin selväksi kun kyselin jäähdyttäjän hintaa, senkin päädyt ovat talvella kosteatjus kirjoitti:Vaihteiston tyyppi ja vuosimalli vaikuttaa jäähdyttimeen

bingo sano myyjä kun näitä kyseli, kallein malli sitten vissiin tässä omassani...Kaipa se pitäisi vaihtaa joskus sekin, toistaiseksi vuoto on ollut tosi vähäistä mutta talvella tosiaankin huomasin että päätyosan saumasta kostea, ei kuitenkaan edes varsinaisesti valunut vielä. Ylävesiletkua ensin epäilin mutta kireällä tuntui olevan.
t. Rami
****
VAG
VAG
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 7573#87573rmeller kirjoitti:kyselin jäähdyttäjän hintaa, senkin päädyt ovat talvella kosteat
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00