Eri autojen tyyppivikoja

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tth78
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 11:42

Eri autojen tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja tth78 »

Autonvaihtoa harkitessa, hiukan viitteellistä tietoa!

http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/ ... asarja.jsp
Xsara 2.0 HDi 03
e36 318 iS coupe
9000 cd tbo
9000i
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Yleistää liikaa...

Viesti Kirjoittaja Toby »

Tällaiset listat ovat kyllä sinänsä hyödyllisiä, mutta toisaalta ne yleistävät liikaa ja niissä on liian vähän otettu huomioon malleihin vuosien varrella tehtyjä muutoksia!

Esimerkiksi tonnaria valmistettiin niin pitkään ja malli kehittyi kuitenkin niin paljon matkan varrella, että minusta esim. CS pitäisi olla omana listanaan (ja siinä mukana toki myös CD samoilta vuosilta).

Toinen ongelma on sitten se, että listat laahaavat aina vähän jäljessä eli ysifemma on vieläkin listalla "niin uusi malli" että lista on kovin lyhyt, vaikka vanhimmat femmat ovat jo täyttäneet kuusi vuotta!
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

Taas on kerätty ilmeisesti netistä jotain essonbaaritietoa, näin alla olevan väittämän jo vuosia sitten esutech-sivuilla. Lieneekö sieltä alunperin peräisin. En ole moisesta viasta koskaan kuulluutkaan, onhan turbo kuluva osa, mutta en ole kyllä kuullut että pelkällä öljyllä jäähdytetyt olisivat kestoltaan sen huonompia kuin vesijäähdytteisetkään.

"Ennen syksyä 1988 valmistetuissa turbo-malleissa eivät turbot kestä. Uudemmat turbot ovat nestejäähdytteisiä ja kestävät paremmin."

Muutenkin puolet mainituista vioista kaikissa sellaisia jotka ovat kaikissa autoissa läsnä kun ne vähitellen vanhenevat ja tulevat yli 200000km ajetuiksi.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

kun ei tuolla ollut tota mun 9-3:sta tyydyin tutkimaan ng 900:n listaa, josta ehkä tyhjentävin poiminta on tämä:

"Varmistu, että auto on huollettu valtuutetussa korjaamossa, ja että lastentaudit on korjattu."

jep ja just..tuota että jotta koska kun, eli jos menisin nyt ostamaan vaikka vm 95 mallista ng900:aa, niin ton lastentaudit korjattu lauseen perusteella olisikin helppo tsekata...niin että on korjattu...

kyllä on tyhmä lista
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

:lol: Omasta 99:stä olen korjannut kaikki "viat" mitä tuossa listassa oli, monet pariinkiin kertaan...

EDIT: OG900 listassa monet kohdista oli laitettu esim.

" Iskunvaimentimien kumihelat ovat väljät.
Vetonivelien suojuskumit ovat rikki."

Eikai sentään ne kaikissa ole väljät ja rikki???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä ne og900:n nivelten suojakumit on melkein aina rikki, jos käyttää scantech:in palloniveliä. Mulla oli kiva yllätys, kun vuodessa alapallo väljäksi ja kumi rikki. Yläpallon suojakumi meni puolessa vuodessa rikki! Huonojen halpojen varaosien syytä suoraan. Etuiskarien alapään kumihelat kuluu yllättävän nopeasti rikki. Olen ajatellut laittaa uretaaniset, jos ei kumiset ala kestämään puoltatoistavuotta pidempään. Öljyvuodot taitaa olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus?

Ihan hyvin tuolla on kohteita, kunhan lukija ei ajattelisi, että kaikissa yksilöissä on kaikki nuo viat yhtäaikaa :)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mertmi kirjoitti:Öljyvuodot taitaa olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus?

Ihan hyvin tuolla on kohteita, kunhan lukija ei ajattelisi, että kaikissa yksilöissä on kaikki nuo viat yhtäaikaa :)
Joo, ainakin tuo öljyvuoto on B-koneessa enemmän sääntö. Öljypumpun paineventtiili vuotaa AINA vähäsen, mutta ku tietää mistä sitä tulee, niin ei ole kokoajan vaivaamassa mieltä. Eikä ne ole pahoja vikoja, jos ne olis kaikki viat samasa autossa. Mulla oli kaikki mitä 99-listassa oli, ja vähän enemmän. Eikä ne pahoja ollu, varsinkin ku kaikki osat mitä omaan olen vaihtanut, ovat olleet täysin toimivia. Ennakoivahuolto on paras huolto.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tuo Hesarin vikalista on oikein tyyppiesimerkki siitä millaista sontaa toimittajat saavat aikaiseksi autoista tai mistä tahansa teknisemmästä asiasta.

Tuollainen lista olisi varmasti hyvä ja hyödyllinen jos sen tekisi ihminen joka ymmärtää asiasta jotain, elikkäs ymmärtäisi kunkin automallin kohdalle kirjata vain todelliset tyyppiviat ei joka ainutta vikaa joka tilastossa näkyy. Siinä tosin olisi työtä hieman enemmän kuin simppelin tilaston kasaamisessa kun pitäisi vikatiedot alkuunsa suhteuttaa ajokilometrimääriin ja siitä vasta jatkaa eteenpäin.

Tuosta Hesarin tilastosta on varmasti enemmän haittaa kuin hyötyä, kaikki eivät luonnollisesti ole kiinnostuneita autoista saatio ymmärrä niistä mitään, heille tuo lista maalailee kummallisia mörköjä seinille ja yksinkertaiset asiat menee vaikeiksi.

-J-
Vastaa Viestiin