Kaivataan apua stereoiden kytkemisessä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Pysykää aiheessa tai luuta lakaisee taas :!:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eikö tuota tunnusta voisi jo aikuisten oikeasti poistaa jo :?: Eihän kukaan enää jaksa...niin-niin.."saabi on 5vuotiaan suunnittelema traktori.." Ja sit välillä kysytään neuvoja. Rellusta. Saab-klubin foorumilla. :roll:
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

potkuhousu kirjoitti:Pysykää aiheessa tai luuta lakaisee taas :!:
Lakase pois ja äkkiä :!: :!:

Ei helvata ruosteeton auto 200€.... :lol: kunhan rellu käy "konttorilla" niin eiköhän jotain ala löytymään......
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Wau! Mulla oli joskus vuonna yks ja kaks just samanlainen Panasonic, tulee ihan teiniajat mieleen. Oltiin kovia jätkiä ja painettiin takaveto Lancerilla pitkiä sladeja, siis talvella. Eihän se nyt sentään kuivalla asfaltilla sutinut tai ainakin kartaani paukku uhkaavasti. :)

Eihän tuon mankan laittaminen niin ihme juttu ole. Virta suoraan akulta, maa jostain läheltä rungosta, heräte vaikka kellon sulakkeelta ja sit vaan kajarin piuhat kii ja nupit kaakkoon. Eiköhän sit rellu räyhää miehekkäästi taas. Eikä aleta veteleen mitään palkokasveja sieraimiin...
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

andrelinoge kirjoitti: Jos vertaa 21 GTX:än ajettavuutta vaikkapa 900:seen niin Rellu voittaa helposti. Sanopa mistä saisin yhtä hyvin varustetun saabin 200 eurolla kuin 21:sen.

Renault 21 2.0 GTX -88. Kauko-ohjattu keskuslukitus, sähköikkunat, ohjaustehostin, monipisteruisku, kahdet hyvät renkaat. Ei mitään ruostetta eikä muutenkaan mitään vikaa paitsi korkea mittarilukema. Vain 200 euroa. Tolla hinnalla saisi juuri ja juuri toimivan saabin.
Et tietenkään löydä samanhintaista Saabia.
Vanhan rellun osto on sama kun ostaisi windows 98:n. Toimii jos on tuuria, mutta tuotetuki on loppunut ajat sitten :lol: :lol:

Saabilla on toimiva tuotetuki täällä foorumilla vielä kaksitahtisillakin :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Saabisti-76 kirjoitti:Virta suoraan akulta, maa jostain läheltä rungosta, heräte vaikka kellon sulakkeelta
Öööö.... eikös kelloon tule jatkuva virta koko ajan?

Ennemmin vaikka virtalukon takaa se "katkeava" sähkö.
Tai esim. mittarivaloilta. Näin humppakone lähtee soimaan samalla kun väännät ajovalot päälle. 8)
andrelinoge kirjoitti: Kerronpa totuuden Saabista. Saabi on ruostuva iso traktori jonka on varmasti suunnitellut joku 5-vuotias muotoilusta päätellen.
Nyt kun luin näitä viestejä taaksepäin, niin melkein tekisi mieli kertoa, että kytke kaikki soittimen johdot suoraan akun + ja - napoihin ja liitä mukaan vielä vaikkapa joku jakoavain napojen väliin :lol: :twisted: :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Taitaahan se kello tosiaan koko ajan raksuttaa, he! :roll: Tuli nääs ajatuskatkos. :oops: Olen joskus laittanut sen "muistijohdon" kellolle, et saa tosiaan jatkuvaa virtaa ja asemat säilyy paikoillaan, silloin kun virta on tullut alkuperäisiä johdotuksia pitkin. Auto oli sen verran vanha Sunny, et oli ollut orkkis radiona veivattava versio.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

andrelinoge kirjoitti:Saabi on ruostuva iso traktori jonka on varmasti suunnitellut joku 5-vuotias muotoilusta päätellen. Ehkä varaosat ovat halpoja ja autot helposti korjattavissa kotikonstein mutta muuta positiivista sanomista en juurikaan löydä
Naulan kantaan, pelti ruostuu yleensä vanhemmiten (hyvä hoito vaikeuttaa korrosiota), onhan Saab iso, tilava ainakin. Traktorin vääntö löytyy kyllä, ja tuo 5-vuotias muotoilija on mun makuuni ollut kyllä lapsinero. :)

Ja jos varaosat ovat halpoja ja korjauskin helppoa, niin autohan on täydellinen? Eikös se näin mene :wink:

Ja mitä tulee stereoiden asentamiseen, itse en ole koskaan luottanut valmiisiin piuhoihin, vaan vedän aina kaikki piuhat uusiksi oman makuni mukaan, jos aion nuppimankkaa kummemman laittaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

andrelinoge kirjoitti:
Kerronpa totuuden Saabista. Saabi on ruostuva iso traktori jonka on varmasti suunnitellut joku 5-vuotias muotoilusta päätellen. Ehkä varaosat ovat halpoja ja autot helposti korjattavissa kotikonstein mutta muuta positiivista sanomista en juurikaan löydä. Jos vertaa 21 GTX:än ajettavuutta vaikkapa 900:seen niin Rellu voittaa helposti. Sanopa mistä saisin yhtä hyvin varustetun saabin 200 eurolla kuin 21:sen.

Renault 21 2.0 GTX -88. Kauko-ohjattu keskuslukitus, sähköikkunat, ohjaustehostin, monipisteruisku, kahdet hyvät renkaat. Ei mitään ruostetta eikä muutenkaan mitään vikaa paitsi korkea mittarilukema. Vain 200 euroa. Tolla hinnalla saisi juuri ja juuri toimivan saabin.
Eikös Saabbi ollut ensimmäisiä autoja jota suunniteltiin aerodynaamisiksi, koska samaiselta yhtiöltä sattui joskus tulemaan ulos myös lentokoneita? On tainnut tosiaanki olla tuo 5-vuotias todellinen lapsinero!

Saab 900i -88 keskuslukko, ohjaustehostin, :twisted: kytketyt toimivat stereot+10cd:n vaihtaja :twisted: , kahdet renkaat, ajettu alle 300tkm ja kone juuri laitettu(ihme että olivat saanneet sen menemään noin vähän ajetusta), massattu vielä -98 ja hinta oli 200€ kiitos. Myyntiin ei kyllä enää täältä lähde tuohon hintaan :D

Noin muuten vaan kysyisin että paljonkohan maksaa tuohon Relluun esim jakopään määräaikaishuolto? Kun muutaman kerran käytää huollossa niin eiköhän niilä rahoilla olisi ostanut jo muutaman Saabin, tai jonkun muun auton jota olisi rempannut itse(olen Esson-baari juttuna kuullut että ei oo Rellut mitään herkkuja korjata).

Turha kai se on tulla Saabbi palstalle Saabbia manaamaan, tietäähän sen millaista vastinetta saa!
:D
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

900

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

Kurko kirjoitti:HMM. :!: Taas näitä tästä hyvä RUOSTEETON auto vain 200€. :D
Ja tästä maasta (eikä kyllä oikein muualtakaan) ei ruosteetonta löydä alle 10t€:n.
löytyypä halvemmalla kun toi 10t€
kysy vaikka msaabilta sai sellaisen 50€ :D :D :D
eikä oluut koskaan hitsattu tahi paikkailtu mistään
vain ruostesuojattu kunnolla ja alusta saakka :D
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

900

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

Eikös Saabbi ollut ensimmäisiä autoja jota suunniteltiin aerodynaamisiksi, koska samaiselta yhtiöltä sattui joskus tulemaan ulos myös lentokoneita? On tainnut tosiaanki olla tuo 5-vuotias todellinen lapsinero!


ei ollut ensimmäinen tuuli tunnelissa tutkittu ja valmistettu auto oli finn datsun painoa 640 kg 1200cm koneella liikkui muuten aikas vikkelästi
vaan oli myöskin painonsatakia melkoinen vekotin kovissa nopeuksissa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Re: 900

Viesti Kirjoittaja Höylä »

jusa_71 kirjoitti:Eikös Saabbi ollut ensimmäisiä autoja jota suunniteltiin aerodynaamisiksi, koska samaiselta yhtiöltä sattui joskus tulemaan ulos myös lentokoneita? On tainnut tosiaanki olla tuo 5-vuotias todellinen lapsinero!


ei ollut ensimmäinen tuuli tunnelissa tutkittu ja valmistettu auto oli finn datsun painoa 640 kg 1200cm koneella liikkui muuten aikas vikkelästi
vaan oli myöskin painonsatakia melkoinen vekotin kovissa nopeuksissa
Ahaa, tätä en tiennytkään ja siksi käytinkin ilmaisua ensimmäisiä! :D
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mielenkiintoiseksi meni mankakn kytkeminen :D
Saab-Rellu faittis... On se kumma kun ei saa jeesiä, niin ruvetaan sitten manaamaan.

Hapanta sanoi kettu!!

Ei se mankan kytkeminen nyt NIIN ylivertaista ole. Tässä tapauksessa odotti varmaan että joku ystävällinen sabisti tulee jopa kytkemään mankan.
Minkäköhän verran kyseinen kaveri on itse edes tutkinut... Eikös kaapeleissa aina lue että mikä on mikä. Taikka sitten mankan päällä on tarra, josta selviää että mikä piuha on mikä. Auton puolella sitten terve järki. Musta-Maa, Punainen +12V herätettä ei tarvii jos menee vaikeeks, osaa sen mankan itekkin laittaa päälle.
Ainakin SAABISSA kun vähän JAKSAA ja VIITSII tutkia selviää auton piuhatkin, takaskobet menee muovisukkaan, väriväri taaksee asti, kurkkaa vaan mitkä piuhat, etukajaritkin näkee suoraan.
Tiedä sitten relluista.

Vertaisin ite mielummin Windows ME:hen. Hieenon näköinen., paljon kaikkia herkkuja, muttamutta. varoittamatta menee ihan solmuun, vikaa ei läydy vaikka miten ettis. Asennetaan uudelleee, tietäen että muutaman viikon kuluttua voi olla sama juttu taas edessä.. :lol:

Saabi on siinä suhteessa ehkä Window NT. Vanha, ei NIIN hieno, mutta helvetin varma. Eikä oikeestaan mikään ole suoraan yhteensopiva :twisted: (og900 vanhempaan... Yrittäny ostaa korisarjaa/alustaa/tuninkiä :D )
Jos nyt pidättäydytään micro$oft mailmassa..
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Hyvin esitetty :)

Tämänkin voisi varmaan offtopicciin siirtää? :wink:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin