9000 käyntiongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
moi960
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 09:57

9000 käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja moi960 »

2.0 l 1990 mallinen 9000 rupesi eilen hieman nykimään ajossa. Vaihdoin sitten tulpat illalla. Kävi silloin aika hyvin, mutta parin tunnin kuluttua ei meinannut lähteä käyntiin millään. Starttasi ja röpötteli hetkisen tyhjäkäyntiä, aivan kuin ei kaikki sylinterit olisi olleet mukana.
Rupesi sitten hetken yrittämisen jälkee taas pelittämään mutta kulku hieman vaivalloista.
Tänään lähti eka startilla mutta edelleen käynti hieman ailahtelevaista. Välillä ei taas käynnistynyt kunnolla.
Mistä vikaa lähtisi paikallistamaan? :cry:
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Itsellä kävi joskus samantapainen homma niin tulpanjohdot vaati uusimisen. Kannattaa katsoa myös virranjakaja samalla.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8109
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

vai

Viesti Kirjoittaja mestari »

olisko pensapuolella....saako liikaa eli röpöttääkö ja kulkeeko täyskaasulla paremmin?
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Tarkasta alipaineletkut moottoritilasta, jos olet virranjakajan ja pyörijän jo katsonut. Miten polttoainepumppu, onko kuinka vanha...?
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Ilmamassa mittarin liitos

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jos ei lähde kunnolla käyntiin, niin kokeile ottaa ilmamassa mittarin johto irti ja startata uudestaan. Voi olla liitin likainen.

Toinen mahdollinen paikka on virranjakajan Hall-anturi.

Kolmas on sytytksen pääteyksikkö. Yleensä kyllä lakkaa toimimasta kerralla.

Lisäksi on aiemmin mainitut polttoaine järjestelmän ongelmat.

DI-kasetillisessa kasetti (ilmeisesti on ruisku eli mallia virranjakaja).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
moi960
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 09:57

Ei käy enää kunnolla ollenkaan

Viesti Kirjoittaja moi960 »

Sähköpuolo nyt käyty läpi, tulpat, johdot, vaihdetu pyörijä, kokeiltu uusi puola, ei auta.
Nyt lähtee kyllä heti käymään mutta kierroksia kestää vain yhden polkaisun, sitten alkaa röpöttämään. Pumppaamalla täydellä kaasulla hieman joskus ärjäisee, tyhjäkäynnillä sammuu.

Olisko sitten se bensapumppu?
Vai se hall anturi. Missä se muuten sijaitsee 2,0 L 90 mallisessa CD:ssa, ei turbo.

Voisipa jollekin innokkaalle vaikka myydä, kori siisti ja muutenkin OK, kahdet hyvät renkaat. Nopealle hakijalle 990 euroa.
moi960
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 09:57

Suodatin

Viesti Kirjoittaja moi960 »

Sijaitseeko 9000 vm-90 bensasuodatin missä?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suodatin

Viesti Kirjoittaja jus »

moi960 kirjoitti:Sijaitseeko 9000 vm-90 bensasuodatin missä?
http://www.saab9000.com/procedures/fuel/fuelfilter.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
volksport
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 21:13
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja volksport »

Tämä yksilö on siirtynyt minun omistukseen.Tarkennetaan vähän oireita, elikkä tyhjäkäynnillä joutuu pumppaamaan koko ajan.Tuntuu,että tukehtuu.Kuulosti,että paukuttaa putkessa,kun pumppaa aikansa.Korkeammilla kierroksilla käy tasaisesti.Mestari tarjosi viaksi
paineentasausventtiiliä(siinä ruiskutukin vasemmassa päässä).Mistä saa ja mitä mahtaa maksaa?Apuja tarvitaan pian,koska autolla häätöuhka!
Vastaa Viestiin