On sitten ehta peli.. käy ja kukkuu hyvin, joskin hiukan on ruoste päässyt raiskaamaan. 415700km ajettu, 5 vaihdetta, ohjaustehostin, keskuslukitus, takaniskatuet, takaspoileri ja keskikonsoli. Ja mitäs tämä maksoikaan?
100€ !!!
Tämä kun maksettaan työkaverin kanssa puoliks kuten muutkin kulut, niin eipähän paljon ahdista. Erittäin sopiva kaupunkiautoksi bensankulutuksen puolesta automaattivaihteisen Saabin tai Nissanin sijaan
karg kirjoitti:On sitten ehta peli.. käy ja kukkuu hyvin, joskin hiukan on ruoste päässyt raiskaamaan. 415700km ajettu, 5 vaihdetta, ohjaustehostin, keskuslukitus, takaniskatuet, takaspoileri ja keskikonsoli. Ja mitäs tämä
5-vaihdetta mä ymmärrän vielä, mut noi muut on jo luksusta
Kyllä, vaimon vastaava peli ilman takaniskatukia, spoileria ja keskikonsolia tuntuu karvalakkiversiolta Spoilerikin on ehtaa Saab-laatua, jotta joku luksusmalli taitaa olla kyseessä
karg kirjoitti:Kyllä, vaimon vastaava peli ilman takaniskatukia, spoileria ja keskikonsolia tuntuu karvalakkiversiolta Spoilerikin on ehtaa Saab-laatua, jotta joku luksusmalli taitaa olla kyseessä
Saattaapa hyvinkin olla luksusmalli
1989 nimittäin oli myynnissä jokin "juhlavuodenmalli". Taisivat olla kaikki 900c -malleja.
Isän satku on juurikin tuollainen '89 900c combicoupe ja varusteita löytyy nuo mainitsemasi ja lisäksi metalliväri ja heijastinpaneeli takana.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Onko sulla kuvaa laittaa siitä keskikonsolista?
laita kimble@jyu.fi
Jos vaikka rupeis omaa -89 satku varustamaan muutenkin kun koneehuoneen osalta
t.Koo
karg kirjoitti:On sitten ehta peli.. käy ja kukkuu hyvin, joskin hiukan on ruoste päässyt raiskaamaan. 415700km ajettu, 5 vaihdetta, ohjaustehostin, keskuslukitus, takaniskatuet, takaspoileri ja keskikonsoli. Ja mitäs tämä maksoikaan?
100€ !!!
Tämä kun maksettaan työkaverin kanssa puoliks kuten muutkin kulut, niin eipähän paljon ahdista. Erittäin sopiva kaupunkiautoksi bensankulutuksen puolesta automaattivaihteisen Saabin tai Nissanin sijaan
Se keskikonsoli on mielestäni samanlainen kuin noissa Saabeissa yleensä on. Muinaisessa -91 -mallisessa 900i16 Saabissani oli ainaskin samanlainen keskikonsoli ja vastaavia olen nähnyt useita. Se siis alkaa kojelaudan alareunasta, siinä on pari erikokoista säilytyslokera ja hässäkkä jatkuu vaihdekepille asti ja ennen vaihdekeppiä on semmoinen muovihaitari, joka tosta yksilöstä on kylläkin lähtenyt joskus irti. Just nyt ei ole kuvia autosta, mutta koitan räpsiä niitä piakkoin. Autoa kun säilytetään firman parkkihallissa ja sinne on 85km matkaa, niin täytyy erikseen muistaa ottaa kamera mukaan kun menee töihin Tosta vaan ei jaksa lähteä kuvailemaan..
Kori ja sisustus samanlainen kuin kuin sen ikäluokan ruiskuissa, kaikki viistokeulia (tosin tuossa jokunen aika sitten törmäsin sekasikiöön jossa oli pystärin keula, mikä lie...). Vakiona lienee ohjaustehostin, keskuslukitus ja kromilistat ikkunoissa sekä kromiset ovikahvat.
Sitten on yksilöitä joihin on lisäilty extraa mahdollisesti jo tiskillä eli mm. takaluukun heijastinpaneelia yms. hilpettä.
Olkoonkin sitten yhdellä Pierburgin kaasuttimella ja sen sata heppaa, mutta hemmetin luotettavia pelejä nuo ovat kuulemankin mukaan olleet.
Mulla on ollut vuoden -87 loppupuolelle käyttöönotettu 900c. Siinä ei ollut mitään varusteita, ei ohjaustehostinta, keskuslukkoa, tms...
Malli oli vinokeula, käsijarru otti takapyöriin, mutta muuten auto oli varmaan tosiaankin sen ajan "hinnat alkaen-malli". Eli käsitykseni mukaan siihen on uutena saanut itse valita lisähinnasta haluamansa varusteet.
Vuoden 1989 juhlamallista on kyse. Noissa vanhemmista en tiedä mutta hyvin ymmärrettävää ettei varusteita vakiona ole. Itseasiassa olen elänyt siinä tiedossa että nämä vanhemmat olisivat vain pelkkiä ysisatasia ilman C:tä.
HM kirjoitti:
Olkoonkin sitten yhdellä Pierburgin kaasuttimella ja sen sata heppaa, mutta hemmetin luotettavia pelejä nuo ovat kuulemankin mukaan olleet.
No minulla on ollut juurikin tuollainen "luxus" c = juhlamalli. Neliovinen tehostettu ja keskuslukotettu.
Varsinainen vika siinä on ollut kertallee jumittanut luisti ja lämppärin hana. Palloniveliä yms kuluvia osia on vaihdettu, muttei varsinaisesti korjattu.
Ajettu sillä on 203.000 ja on ollut meillä kätännössä uudesta asti. On ollut todella hyvä auto, varmasti hintansa väärtti. Raketti se ei eol, muttei sillä jaloissakaan ole. Lämmin ja turvallinen perheauto.
Samoin on omaani vaihdettu lähinnä tavanomaisia kuluvia osia. Virranjakajan HALL aiheutti loppuaikoina satunnaista sammumista ja tarkempi diagnoosi oli se että HALL-anturille, jakajan sisällä menevät johtimet olivat vuosien liikkumisen jälkeen lauenneet. Vetonivelen joutui vaihtamaan autoa ostettaessa suojakumen oltua rikki ja nivelen syötyä hiekkaa.
Yksi huoltotoimenpide mitä itse pidän tärkeänä tuon kaasutinkoneen kanssa on ilmansuodattimen vaihtaminen ajoissa ja aina uuteen (ja myös sellaiseen joka istuu kunnolla ämpäriin, suodattimen tavallaan voi painaa putken "huulta" vasten ämpärin kannessa ja se pysyy siinä. Samoin alempi irtopohja pysyy kiinni suodattimessa). Markkinoilla näyttäisi olevan jotain halpissuodattimia jotka eivät istu kunnolla, aiheuttaen sen että kaasutin imee osittain suoraan ulkoilmasta ja ei ole mikään ihme jos kaasuttimeen kurkatessa siellä on siitepölystä hyttysiin tavaraa.
Tukkoinen ilmansuodatin aiheuttaa sen että kaasutin alkaa vetämään huohotuksen kautta ylimääräistä öljyä ja kaasuja kaasuttimen imupuolelle, jolloin kaasutin karstoittuu vähitellen. Tuo taas sitten aiheuttaa kaasuttimen toimintaan yhtä sun toista, sitä jumittamistakin. Normaali huohotus tapahtuu kun nippelit on balanssissa, sitä pienempää huohotusletkua pitkin suoraan imusarjaan.