Bensanpainemittarin asennuksesta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Bensanpainemittarin asennuksesta

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Onko tuossa tonnarin T16-koneessa paikkaa esim suutintukissa laittaa mittarin letkua suoraan sinne?Millainen liitos?
Omaa laiskuuttani en ole tutkinut,kun en ole ollut autojen kanssa tekemisissä vähään aikaan... :evil:

Pitäisi päästä kattomaan ajossa laskeeko ahdoilla bensanpaineet kun jotain vastaavaa siellä tapahtuu... :?

Jos ei ole paikkaa niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää ilmeisesti katkaista esim suodattimelta tukille menevä letku ja laittaa T-haara väliin,mutta sylettää tehdä niin vaan testin ajaksi.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

No suutintukkiin esimerkiksi tuplamittainen banjopultti, jonka alle mahtuu kaksi banjoa päällekkäin. Toisesta sitten lähtö mittarille.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

900T16 kirjoitti:No suutintukkiin esimerkiksi tuplamittainen banjopultti, jonka alle mahtuu kaksi banjoa päällekkäin. Toisesta sitten lähtö mittarille.
Muistatko minkäkokoisella kierteellä pultti on?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

jblgti1200 kirjoitti:
900T16 kirjoitti:No suutintukkiin esimerkiksi tuplamittainen banjopultti, jonka alle mahtuu kaksi banjoa päällekkäin. Toisesta sitten lähtö mittarille.
Muistatko minkäkokoisella kierteellä pultti on?
Olisiko ollut M12x1,5, eli avainkoko 17mm ellen ihan väärin muista. Jos avainkoko olikin 19mm niin sitten M14x1,5.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Itse tein tohon entiseen missä oli filtteri konehuoneessa, porasin filtterin panjopultin päähän reijän ja väänsin 1/4" kierteet johon istutin 0-4bar mittarin (oli helppo säädellä) tosin vain konepellin alta.
Ja vanhasta regulaattoristakin saa säädettävän ihan kotikostein.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Tosiaan kun tässä nimenomaan olisi tärkeä nähdä paineet ajossa eli vetää letku ja mittari vaikka tuohon pyyhkijän väliin ja käydä testaamassa.

Kävin perhana tänään joka erikoisliikkeen täälläpäin kiertämässä eikä tuollaista tupla-banjopulttia löytynyt mistään,saatikka meinannu löytyä edes alkup.vastaavaa.
Olisikohan aika muuttaa pois täältä..? :lol:

Tiedättekö paikkaa mistä saisi tai onko jollakin ylimääräistä,voisin ostaa.
Kyse on siis M12x1,5 banjopultista,missä riittäisi liitoksessa varaa kahdelle vastakappaleelle,alkuperäisen yhden sijaan.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Tuli löydettyä tuollainen tupla-banjopultti...laitoin mittarin kiinni ja ajon ajaksi pyyhkijän väliin.
Tyhjäkäynnillä näytti 2,5bar,tasakaasulla kevyesti alipaineella 2,8bar ja ahdoilla kun huitaisi kiloon niin mittari meni 4baariin.

Eli taisi olla normaalia,tätä halusin testata sen takia kun on volvon vaparikoneen bensapumppu kiinni.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Eihän tuo ainakaan ahdoilla mitenkään epänormaalilta vaikuta. Arvaan että sulla on ~1bar ahtoja? Bensanpaineen säädinhän pitää bensalinjan paineen tietyn verran imusarjan paineen yläpuolella (vakiosäätimet 2,5-3bar). Nuo alipaineilla olevat lukemat vaikuttavat hitusen oudoilta, mutta syynä on myös ehkä paineensäätimen pieni heittely ja mittarin tarkkuus.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Joo...mittari oli tuollainen iso vaimennettu teollisuusmittari 0-10bar,
pitää kokeilla seuraavaksi 0-4bar mittaria,kun sellainenkin on.

Mitkä olisi normaalilukemat alipaineella,omassa autossa on siis kiinni bensalastu,vaikuttaneeko tuo mitään..painehan pitäisi olla kiinni säätimestä vain.

Ahtoja on 1bar max.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Paineisiin vaikuttaa vain säädin. Tyhjäkäynnillä normaali lukema olisi varmaan 2.3-2.4 bar, alipainetta kun on yleensä jotain -0.6 .. -0.7. Osakaasulla ajaessa esim. satasta maantiellä on alipaineet yleensä jotain -0.2 .. -0.3 bar luokkaa.

Mutta aivan normaaleilta nuo arvot vaikuttaa, on noissa säätimissä jo itsessäänkin toleranssia ainakin tuon 0.1 bar verran.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin