99:n ETUJARRUJEN RASSAUSTA

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itselleni ei tule muuta mieleen kuin nuo palkit, jossei tunkinkorviin kerran saa laitettua. Kestävyydestä en sano mitään.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mitä olet tekemässä? jätä tunkki sinne alle ja sit pukit alatukivarren alle niihin korvakkeihion jotka tulee koriin...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Breadfan86 kirjoitti:Etusatuloita pitäis herkistellä, kun laahaa ja käppäri pitää laittaa kuntoon. En tosiaankaan viitsi pelkän tunkin varassa väsätä mitään. Ja pukit vain "varoina" löyhästi auton alla ei ole hyvä idea. Kun rysähtää, tulee pahaa jälkeä.

Ja tosiaankin tukivarsien olisi hyvä roikkua vapaana, ettei tule ahdasta.
No sit tunkinkorvien kohdalle jotkut reilun kokoiset puupölkyt.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Itse en tunkinkorvia rasittaisi muulla kuin orkkistunkilla.
Liian monta lytättyä tullut jo vastaan.
Kyllä sieltä varmaan joku muukin paikka löytyy mihin pukit sijoittaa.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Re: Mihin alustapukit 99:ssä

Viesti Kirjoittaja tema »

Breadfan86 kirjoitti:Pitäs saada tuon ysiysin etupää ilmaan enkä tietenkään halua pitää sitä pelkän hallitunkin varassa. Etupään sain ilmaan kerralla nostamalla siitä etupään poikittaisesta palkista.

Mutta mihinkäs minä noi alustapukit lykkään? Kestääkö ne pitkittäiset palkit jotka on alatukivarren vieressä hieman taaempaa. Tunkin korvakkeihin ei noita pukkeja oikein saa aseteltua mitenkään.

Saitteko tuosta mitään selvää :roll:
Onko samanlaiset tunkin paikat kun satkussa? Itse ainakin sain Helmiselta ostetut (ehkä CD Cardic) pukit tunkin paikkoihin. Siis siihen sisäpuolelle sillai vinosti sovittelemalla.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Breadfan86 kirjoitti:
Rupesin tuossa kahtelemaan noita satuloita. Kierittelin mäntää edestakaisin muutamia kertoja, jotta herkistyisi hieman. Nyt kun sitten rupesin tutkimaan tarkemmin tuota systeemiä, huomasin ettei ulommat jarrupalat mene enää takaisin suosiolla. Ja vaikka saisikin menemään paikoilleen, jumittaa niinmaan helevetisti. Mikäs kikka kolmonen tuohon on? Ei ole vielä tämmöisiä jarruja tullu rassattua.
Kierrä vaan sitä mäntää erikoistyökalulla sisäänpäin, niin pitäis palojen mennä helposti. Jollei mene, niin irroita liukuosa ja putsaa se sekä satularungossa olevat liukuosan urat. Jos taas mäntä ei meinaa liikkua, niin satula palasiksi, putsaukseen ja uusia tiivisteitä kehiin.
#1970
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Breadfan86 kirjoitti:Sitä mäntää pyörittelin rälläkän avaimella edestakaisin. Onkos siinä jotain muita jotka liikkuu sisäänpäin/ulospäin jotenkin? Se kehikko ei anna periksi niin paljoa, että palat mahtuisivat.
Satulan sisällä on myös toisiomäntä, joka osoittaa satulasta koneeseen päin ja johon liukuosa tulee kiinni. Ensiömäntä eli se näkyvillä oleva painaa suoraan sisempää jarrupalaa ja toisiomäntä vaikuttaa liukuosaan. Kokeilepa naputella toisiomäntää esim. kumivasaralla hieman sisäänpäin, niin saat liukuosan ja levyn väliin lisää tilaa.
#1970
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kyllä sen tarttis siellä olla, on muuten aika reippaasti väljää.
Ei tee hyvää peruutelles.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Breadfan86 kirjoitti:
Jahaa :D Taitaa vaatia pientä taiteilua kun on jarruletkut kiinni ja ei ole kumivasaraa.
Kiilan muotoista puupalaa voisi myös hakata levyn ja liukuosan väliin eli ulomman jarrupalan paikalle, luulisin toisiomännän liikkuvan silläkin jollei ole pahasti jumissa.
#1970
Vastaa Viestiin