Kysymyksiä 9-3:sta...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Kysymyksiä 9-3:sta...

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

Tässä muutama seikka mikä on askarruttanut omassa saabissa, malli on 9-3 2.0T 2001.
1. Kuuluko "flektin" pyöriä lämpösenä vielä senkin jälkeen kun on poistanut avaimen virtalukosta? Vanhassa og900:ssa kyllä pyöri, mutta 9-3:ssa sammuu.
2. Kannattaako pelkkä iskareiden päivitys, kun autoon on asennettu "metro-sport" alusta = 30mm madaltavat Eibach jouset? Jos kannattaa, mitä iskareita suosittelette & hintaluokka?
3. Kiihdyttäessä voimakkaasti (ahtopaineiden noustessa punaisen rajamaille) auto alkaa vilkuttelemaan chek engine valoa, mikä mahtaa aiheuttaa?
Kiitos & kumarrus kaikille vinkeille...
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

1. 9-3:nen sammuttaa flektin, jos se pyörii ilmastoinnin takia, mutta jos lämpöjen takia, niin se saattaa jäädä pyörimään tai alkaa minuutin päästä pyörimään. Muistaakseni oli vielä niin että pyörii enintään 3min ajan virtojen ollessa katkaistuna.

2. Iskarien päivitystarve riippuu vanhojen kunnosta sekä hiukka mieltymyksistä.
Jos 100tkm+ ajettu, niin noi voi vaihtaa hyvin jo pelkästään tuosta syystä, mutta yleensä jäykemmille madallusjousille suositellaan kaveriksi pykälää jäykempiä iskunvaimentia, jotka toimivat myös madalletuissa autoissa, jotka eivät pohjaa niin herkästi tai jää heilumaan.

3. Trionic 7 miehet voivat spekuloida.. Kumpa pääsisi techillä katsomaan vikakoodin..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin