Viimeinen Saab 99 ja 90 sekä paljon KUVIA

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viimeinen Saab 99 ja 90 sekä paljon KUVIA

Viesti Kirjoittaja RJK »

Sadepäivien ajankuluksi voi katsella kuvia

http://www.saabphotos.com/gallery/ (5911 kuvaa)

tai samantyyppinen sivusto

http://saabpics.org:3000/gallery/ (26000 kuvaa).

Viimeisen 99:n olinpaikasta ja sarjanumerosta on keskusteltu eri yhteyksissä. Löysin edellisestä linkistä Ruotsin Saab-museossa otetun kuvan opaskilvestä
http://www.saabphotos.com/gallery/saabm ... 459?full=1
Sen mukaan viimeinen 99 on siellä. Samassa lapussa on tuplaysien valmistusmäärä 588643 autoa. Kuva viimeisestä 99:stä on
http://www.saabphotos.com/gallery/saabm ... 460?full=1

Myös viimeinen 90 löytyy Trollhättanista.

Uudenkaupungin museossa on jonkun mallisarjan viimeinen yksilö. En nyt enää muista mikä se on.

Jos joku haluaa kysellä lisätietoja museosaabeista, Ruotsin museon sähköpostiosoite on
saab.carmuseum@se.saab.com
ja Uudenkaupungin museon
automuseo@uusikaupunki.fi

RJK
#1757
99 -84
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Joko pistit kysymyksen menemään tuon viimeisen 99:n numerosta?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

90:in tiedot:

Regnr: GGE317 (SAAB90)
Färg: VIT

Fabrikat: SAAB 90 BA25C-P

Årsmodell: 1987
Fordonsslag: PB

Chassinummer: BA25CXH6003901

01Upplysningar:


Ägare/Brukare

Namn: SAAB AUTOMOBILE AB

Adress: CENTRAL BILFÖRVALTNING

Postnr: 461 80
Förvärvsdatum: 1991-07-08

Ort: TROLLHÄTTAN



Försäkringsuppgifter

Försäkringsbolag: ACE

Försäkringsdatum: 1993-04-01


Fordonsdata

Fordonsstatus: Avställd (1987-08-19)

Antal ägare: 0

Datum för första reg.: 1987-08-18
Producentansvarig:

I trafik första gång:
Yrkesmässig trafik:

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej

Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej


Besiktningsuppgifter

Besiktning senast: 0000-00-00

Senast godkända besiktning: 0000-00-00

Föreläggande:
Körförbud: Nej

Vägmätarställning, km:


Skatteuppgifter

Skattepliktigt: Ja
Brukandeförbud: Nej

Årsskatt, kr: 1269

Debitering vid påställning, kr: 0
Debiterad fordonsskatt, kr: 0

Kreditering vid avställning, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 0

Huvuduppbördsmånad: december
Förfallen skatt/avgift, kr: 0

Skrotningspremie, kr: 0


Vägavgift

Vägavgift (kr/år): 0
Betald till och med:


Tekniska data

Effekt kW: 73
Antal passagerare: 4

Max släpvagnsvikt: 1500

Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1200

Max lastvikt: 380

Kopplingsanordning 1:

Kopplingsanordning 2:

Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 175/70R15

Kaross: Täckt
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Joko pistit kysymyksen menemään tuon viimeisen 99:n numerosta?
En kysynyt, joten voit vapaasti yrittää.
Täällä on vanhempi (ja huonompi) kuva punaisesta, mutta ei siinäkään näy rekisterikilpeä.

http://www.saabphotos.com/gallery/troll ... 826?full=1

Ehkä se ei ole ollutkaan kilvissä, joten tuo rekisterikysely ei onnistu tämän kohdalta.

Ysinopan sarjanumero täsmää epc:n antaman viimeisen numeron kanssa, joten se todella on viimeinen yksilö.

RJK
Vastaa Viestiin