Hankinnassa 9tonttu!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
1tumppi
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 17:16
Paikkakunta: Iisalmi

Hankinnassa 9tonttu!

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Moro! Ajatus on pistää tuo Accord maailmalle ja siirtyä toisenkin auton kohdalla länsi naapureitten tuotantoon. :D

Auttakaa tietämätöntä! :oops:
Minkälaisilla koneilla ko. kulkimia on tehty, turboja ja turbottomia? Tehot? Automaatin kestävyys, öljyn/suodattimien vaihto välit jne.
Pojat kertoilevat kansi ongelmista, tottako? Mitä kannattaa erityisesti tarkastella ostaessa?

Kiitokset! :D
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Taitaa laiskin tonnari olla saman tehoinen ku tehokkain accordi noissa vuosimalleissa. :wink:
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Antaa poikien kertoa vaan. Mulla ois muuten tonnari myynnis.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Moottoreita suunnilleen näin:

2,0 vapari 130hv
2,3 vapari 150hv
2,0 matalapaineturbo 150hv
2,0 turbo 165hv
2,3 matalapaineturbo 170hv
2,3 turbo 200hv
2,3 turbo, Aero 220hv

Haulla löytyy keskusteluita, joissa on käsitelty kaikkee mahdollista.
9-5 2,3t -03
#2514
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Montoya kirjoitti:Moottoreita suunnilleen näin:

2,0 vapari 130hv
2,3 vapari 150hv
2,0 matalapaineturbo 150hv
2,0 turbo 165hv
2,3 matalapaineturbo 170hv
2,3 turbo 200hv
2,3 turbo, Aero 220hv

Haulla löytyy keskusteluita, joissa on käsitelty kaikkee mahdollista.
Paitsi että aerossa on 225hv, muihin en puutu. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ja 2.0 turbossa on 175hv jos ei ole kattia :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

V.J.S kirjoitti:Ja 2.0 turbossa on 175hv jos ei ole kattia :lol:
Niin ja B204 täyspaineturbossa 185hv :D
1tumppi
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 17:16
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Kiitokset! :D

Mitenkä muuten erottaa mp turbon ja turbon? :oops:
Saab 9000 2.0CC Turbo aut. -90 Volvo V70tdi aut. -97
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

1tumppi kirjoitti:Kiitokset! :D

Mitenkä muuten erottaa mp turbon ja turbon? :oops:

ensi silmäyksellä AHTOPAINE mittarista! :wink:

PS: harvoin japsi kinnereissä! :P
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
1tumppi
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 17:16
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

ecopower kirjoitti:
1tumppi kirjoitti:Kiitokset! :D

Mitenkä muuten erottaa mp turbon ja turbon? :oops:

ensi silmäyksellä AHTOPAINE mittarista! :wink:

PS: harvoin japsi kinnereissä! :P


Joo,tässä opiskellaan ja on se hyvä että on opettajia! :wink:
Saab 9000 2.0CC Turbo aut. -90 Volvo V70tdi aut. -97
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

1tumppi kirjoitti:
ecopower kirjoitti:
1tumppi kirjoitti:Kiitokset! :D

Mitenkä muuten erottaa mp turbon ja turbon? :oops:

ensi silmäyksellä AHTOPAINE mittarista! :wink:

PS: harvoin japsi kinnereissä! :P


Joo,tässä opiskellaan ja on se hyvä että on opettajia! :wink:
Ja opettajiahan kyllä riittää.. :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

1tumppi kirjoitti:Kiitokset! :D

Mitenkä muuten erottaa mp turbon ja turbon? :oops:
Kuskin ilmeestä ainakin... :mrgreen:


Takapoksin "pikkutee" t = matalapaine (LPT) ja "isotee" T = täyspaine. Näin siis tehtaalta lähtiessä. Chipattuna noistahan voi löytyä mitä vaan....
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tontun tomaatti on saksalaisten tekemä, siis ZF. Siinä ei ole mitään hienouksia, kuten sportti tai talviasentoja erikseen, ihan normaali 4 lovinen loota siis. Öljyjä laatikkoon olen vaihdellut n. 40 - 60 tkm:n välein, suodatin joka kerta uuteen. Koneeseen täyssynteettiset öljyt ja suodatin 10 tkm:n välein. Kylillä pyöriessä turbokoneeseen jotkut vaihtelee öljyjä 7,5 tkm:n väleinkin...

Tontun tomaaatti kestää ihan hyvin normaalia ajoa. Turbokoneita viriteltäessä laatikon rajat voi tulla vastaan, mutta enemmän asiasta tietävät kertokoon tästä lisää. Normiajossa lootalla ajelee kevyesti yli 300 tkm, tosin nekin on kaikki yksilöitä. Edellisellä ajoin 335 tkm automaatilla ilman ongelmia. Koeajon yhteydessä kannattaa autoin ollessa tyhjäkäynnillä käydä nuuskimassa laatikon öljytikkua. Ei saisi missään nimessä haista palaneelle... 8O

Ostettaessa kannattaa katsoa tietenkin ruostetilanne. Vanhoissa CC -korisissa ja korkeakeulaisissa CD:ssä ruoste on "vakiovaruste" ovien helmoissa ... :lol:

Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota laatikon vaihtamiseen. Aiheesta löytyy tolla Haku -toiminnolla lisää tietoa. Kulutusosat menee tietysti tontustakin jossain vaiheessa, mutta kyllä kunnossa oleva tonttu hakkaa ajo-ominaisuuksillaan monet saman hintaluokan autot, tekisi mieleni sanoa, että kaikki :P
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Minullakin olisi 9000 myytävänä ihan täällä Mikkelissä...
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jartsu kirjoitti:
1tumppi kirjoitti:Kiitokset! :D

Mitenkä muuten erottaa mp turbon ja turbon? :oops:
Kuskin ilmeestä ainakin... :mrgreen:


Takapoksin "pikkutee" t = matalapaine (LPT) ja "isotee" T = täyspaine. Näin siis tehtaalta lähtiessä. Chipattuna noistahan voi löytyä mitä vaan....
Omassa tontussa lukee perässä 2.3turbo.
( tuossa on pikku t vaikka se on iso T )... :mrgreen:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin