Vaihdelaatikosta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Vaihdelaatikosta

Viesti Kirjoittaja toms »

Tuli vaan mieleen et en oo aikaisemmin tainnut mainita asiasta että jos haluaa jatkaa vaiheaskin ikää niin kannattaa modifioida se kytkinakselin peltikannen huohotin uuteen uskoon. Siinä on suoraan 2mm huohotinreikä laatikkoon, mistä menee hiekkaa ja vettä suoraan syylärin läpi loovaan sisään ja ei taatusti tee hyvää laatikolle. Sinkitystä ohuesta pellistä muotoilee "lipan / kourun" joka tinataan kunnon kolvilla kanteen kiinni sivuista ja päältä ja se jää alareunasta auki. Sitten laittaa sinne lipan sisään ilmanputsareissa tms. käytettävää ilmaa läpäisevää vaahtomuovia kikkareen niin pysyy hiekat ulkona ja lippa mikä on auki vain alhaalta ,estää veden menemisen loovaan sisään . Suosittelen kaikille laatikoistaan huolehtiville.. Ja muistakaa sitten käyttää oikeaa 75W öljyä... :wink: ( Joko se taas alkaa...)
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, se laatikon huohotinreikä voi mennä myös tukkoon, jolloin laatikkoöljyt tulee pihalle vaikkapa kytkinakselin stefan mukana...

Eski
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Siellä ketjulla on sitten aikanen vilske sen öljyn suhteen. Viime syksynä vaihdettiin tuohon mun 99:iin turbon kytkin ja käytettiin tietenkin se akseli pois paikaltaan. Laitoin kantta takaisin, eikä se meinannut istui mitenkään, kun se kannen o-rengas iän myötä turpoaa. Jouduin sitten seuraavana päivänä vaihtaa sen o-renkaan, kun tuli öljyt niin lahjakkaasti pihalle reilu desi/kilometri vauhtia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onkohan tän tiivarin suhteen tyly meininki, että pitää saabin varaosamyynnistä ostaa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mertmi kirjoitti:Onkohan tän tiivarin suhteen tyly meininki, että pitää saabin varaosamyynnistä ostaa?
PCS:ltä löytyy myös, mutta sehän onkin oikea Saab-varaosakauppa :D

Eski
Vastaa Viestiin