Nyt alkaa kyllä ihan tosissaan palaa käämit näitten paikallisten huoltoliikkeiden kanssa.
Eli vikana siis se EGR:stä kuuluva kahina ja eberin tulpan vaihto. Näyttää siltä ettei täältä Lappeenrannasta löydy puljua joka suoriutuu noista tehtävistä.
Ensiksi auto oli Eekoolla merkkihuollossa ja tuomio oli että imuäänet normaalit ja eberin hehku palanut, tulppa vaihdetaan joskus, kunhan se tulee. Aikaa kulunut kuukausi eikä mitään ole kuulunut. Muutenkin toiminta oli siellä sellaista etten siihen firmaan enään jalallanikaan astu. Täällä tosin saivat tuon Eberin vian selville ja tulos oli siis että hehkutulppa rikki.
Mutta tämä toinen paikka on kyllä mielestäni paras... ja kyseessä siis eräs itseään diesel ja eber asiantuntijaksi mainostava firma Ratakadulla.
Tarina lähtee näin. Varaan ajan tuonne eberin hehkun vaihtoon ja EGR-vian korjaukseen. Vein auton sinne eilen klo 11.45 ja minulle soitettiin eilen klo 15 että auton pitää jäädä tänne yöksi että hehkut jäähtyvät että ne voidaan mitata onko ne rikki, kysyin että mistäs hehkuista on kyse, niin vastaus oli että moottorin hehkuista ja minä tähän että kuka niitä on käskenyt korjata.. kyse on siis eberin tulpan vaihdosta että jos sen vaikka korjaatte. Äijä sanoi että ok. tule tunnin päästä hakemaan..
Menee viisi minuuttia ja puhelin soi... äijä soittaa että voiko se jäädä tänne yöksi, kun kuulema Eberin vika koodeja ei voi lukea kun vain sillon kun lämmittimen lämpötila on alle +5C!! Sanoin että jääköön..
Tänään odotan puhelua että koska sen voisin hakea sieltä pois.. mitään ei kuulu. Yritin soittaa sinne n.15 kertaa ja puhelin aina varattu yhtä kertaa lukuunottamatta jolloin ei vastattu! Kävellä lampsin sinne sitten vähän yli neljän hakemaan rakastani pois. Tulos oli ettei myö olla tälle mitään tehty kun ei niitä vika koodeja voi lukea näin lämpimällä kelillä!!!
Eli onko todella näin?? Eikö näitä v*tun ebereitä muka voi korjata kun paukku pakkasilla vai miten?? Ja kysyinpä myös sen että miksi teidän tarvitsee ne vikakoodit lukea kun laite on tuotu hehkutulpan vaihtoon, eipä osannu sanoa mitään!
Ja erityisen parasta tuossa korjaamossa on mielestäni erään nuoren korjausmiehen tyyli ajaa autot sisälle halliin, nimittäin siten että ratti linkkuun ja kumi palamaan ja auto vaihdilla halliin...
Voin sanoa että kyllä nyt **tuttaa!!
Eberin vikakoodien luku?? ja vähän muutakin...
Eberin vikakoodien luku?? ja vähän muutakin...
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Eberi/Hehkut
Eipä taida enää paljon lohduttaa, mutta eivät nuo kyllä ole mitään vaikeita vaihtaa itsekkään. Eberiin löytyy lisäksi aika kattavia korjausoppaita suoraan netistä. Vikakoodit tosiaan joutuu luetuttamaan Saabin liikkeessä.
Ehkä ne mittaavat niiden auton hehkujen toiminnan testerillä, mutta entisen dieselin ei kyllä tarvinnut jäädä sinne odottamaan yön yli. Vika todettiin aluksi testerillä ja huoltokaveri otti sitten hehkut irti yksi kerrallaan ja koitti akulla että rupeeko hehkumaan vai ei.
Ehkä ne mittaavat niiden auton hehkujen toiminnan testerillä, mutta entisen dieselin ei kyllä tarvinnut jäädä sinne odottamaan yön yli. Vika todettiin aluksi testerillä ja huoltokaveri otti sitten hehkut irti yksi kerrallaan ja koitti akulla että rupeeko hehkumaan vai ei.
Sen suuremmin alkuperäiseen aiheeseen lisäämättä tarjoan oman lusikkani soppaan pienehkön ongelman muodossa.
Tuossa kuukausi sitten ostettiin Saabula, riässeli tiätysti. Varusteina mainittiin polttoainelämmitin. Ja olihan siellä se totta kai - takakontissa irrallaan. Ja meikä typeränä sitten ei tonkinut konttia tarpeeksi tarkkaan... Saati tajunnut sen suuremmin konehuoneesta moisen palikan olemassaoloa tutkia.
Soittelin tuossa myyjälle, liikkeeseen, ja he lupasivat tulla jopa 10-20% kuluissa vastaan jos tuollainen toimivana sinne asennetaan. WTF? Lyhenteen jokainen tuntenee...
Kysymys kuuluukin, tai kysymykset:
- Mistä saa tietää onko tuo lämppäri toimiva?
- SID2 ilmaisee sen olemassaolon ajastimen yms. tarpeellisen kera.
- Mikä on loppupelissä myyjäliikkeen vastuu? Missään kohtaa myynti-ilmoitusta ei kerrottu ko. palikan olevan kontissa irrallaan vaan annettiin käsitys että se on toimivana paikallaan.
- Mitenkähän v*ttumainen homma on tuon itse asentaminen jos laite osoittautuu toimivaksi?
- Paljonkin muita kysymyksiä joita ei juuri nyt tule mieleen mutta lisäillään tarpeen niin vaatiessa...
Kiitos etukäteen,
Zand
Tuossa kuukausi sitten ostettiin Saabula, riässeli tiätysti. Varusteina mainittiin polttoainelämmitin. Ja olihan siellä se totta kai - takakontissa irrallaan. Ja meikä typeränä sitten ei tonkinut konttia tarpeeksi tarkkaan... Saati tajunnut sen suuremmin konehuoneesta moisen palikan olemassaoloa tutkia.
Soittelin tuossa myyjälle, liikkeeseen, ja he lupasivat tulla jopa 10-20% kuluissa vastaan jos tuollainen toimivana sinne asennetaan. WTF? Lyhenteen jokainen tuntenee...
Kysymys kuuluukin, tai kysymykset:
- Mistä saa tietää onko tuo lämppäri toimiva?
- SID2 ilmaisee sen olemassaolon ajastimen yms. tarpeellisen kera.
- Mikä on loppupelissä myyjäliikkeen vastuu? Missään kohtaa myynti-ilmoitusta ei kerrottu ko. palikan olevan kontissa irrallaan vaan annettiin käsitys että se on toimivana paikallaan.
- Mitenkähän v*ttumainen homma on tuon itse asentaminen jos laite osoittautuu toimivaksi?
- Paljonkin muita kysymyksiä joita ei juuri nyt tule mieleen mutta lisäillään tarpeen niin vaatiessa...
Kiitos etukäteen,
Zand
Saab 9-3 TiD '99
Hyvinkää. Saab diesel. Lämppäri irrallaan.Zandmann kirjoitti: Tuossa kuukausi sitten ostettiin Saabula, riässeli tiätysti. Varusteina mainittiin polttoainelämmitin. Ja olihan siellä se totta kai - takakontissa irrallaan. Ja meikä typeränä sitten ei tonkinut konttia tarpeeksi tarkkaan... Saati tajunnut sen suuremmin konehuoneesta moisen palikan olemassaoloa tutkia.
Zand
Hmmm, vaikuttaa vahvasti siltä, että olet saanut minun entisen auton.
Annoin sen vaihdossa ja erikseen mainitsin (kahteen kertaan), että lämppäri on irrallaan, kun se ei toimi. Ongelmaa en tiedä eikä siinä vaiheessa enää tietysti kiinnostanutkaan. Saabeissa lämppäri on vakiovaruste ja jos se on myyty sulle ilman mainintaa, ettei lämppäri toimisi, niin ei kannata neuvotella liikkeen kanssa sen enempää. Sanot vain, että toimivana paikalleen ja liikkeen kustannuksella.
Jos kyseessä on sama tapaus, niin siihen on sitten tulppa vaihdettu ja se ei korjannut ongelmaa...
- tidi -
Re: Eberi/Hehkut
Joo, tiedossa on ettei mitään ihmeellisiä vaihtaa mutta kun ovat menossa molemmat myyjäliikkeen piikkiin ni turhahan tässä on itse käsiään paskata. Varsinkin EGR on varmasti nopea vaihtaa, Eberin tulpasta en tiedä? Missä kohtaa se laite muuten edes on? Onko vaikea päästä käsiksi ja joutuuko koko vempelee kaivelemaan irti hehkun vaihdon takia?saab9-3 kirjoitti:Eipä taida enää paljon lohduttaa, mutta eivät nuo kyllä ole mitään vaikeita vaihtaa itsekkään. Eberiin löytyy lisäksi aika kattavia korjausoppaita suoraan netistä. Vikakoodit tosiaan joutuu luetuttamaan Saabin liikkeessä.
Ehkä ne mittaavat niiden auton hehkujen toiminnan testerillä, mutta entisen dieselin ei kyllä tarvinnut jäädä sinne odottamaan yön yli. Vika todettiin aluksi testerillä ja huoltokaveri otti sitten hehkut irti yksi kerrallaan ja koitti akulla että rupeeko hehkumaan vai ei.
Ja siis ne Eberin koodit on luettu nimenomaan Saabin-huollossa jossa todettu että hehku sökö.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Eberin vikakoodien luku?? ja vähän muutakin...
Joo,ei hirveen hyviä kokemuksia itellänikään tästä meidän kulman merkkihuollosta ikävä kyllähz81 kirjoitti:Nyt alkaa kyllä ihan tosissaan palaa käämit näitten paikallisten huoltoliikkeiden kanssa.
Eli vikana siis se EGR:stä kuuluva kahina ja eberin tulpan vaihto. Näyttää siltä ettei täältä Lappeenrannasta löydy puljua joka suoriutuu noista tehtävistä.
Ensiksi auto oli Eekoolla merkkihuollossa ja tuomio oli että imuäänet normaalit ja eberin hehku palanut, tulppa vaihdetaan joskus, kunhan se tulee. Aikaa kulunut kuukausi eikä mitään ole kuulunut. Muutenkin toiminta oli siellä sellaista etten siihen firmaan enään jalallanikaan astu. Täällä tosin saivat tuon Eberin vian selville ja tulos oli siis että hehkutulppa rikki.

Toivottavasti saat rakkaasi kondikseen

#2389
9-5 2.0t XWD
9-5 2.0t XWD