Ei oo kauheesti saabeja täällä. Vaan mersuja ja bemareita. Mersuissa on kaikissa s-kirjain ja amg:n logoja.. Mutta bongasin mä 9000CD:n tossa päivänä eräänä. Lommoilla aika pahasti, muttei yhtään ruostetta, ihme
Näin kun lähi-itä tuli puheeksi, muistuu mieleen juttu, kun velipoika oli YK-joukoissa Etelä-Libanonissa. Suomalaisten rauhanturvaajien autot olivat aitauksessa Israelin puolella. Sielä niitä oli, Mersuja ja Audeja. Veljellä oli silloin MB 200 CDI ja vieläpä farmarina. Tuolla autollaan hän Pohjoista Israelia joskus kierteli ja kuulemma keräsi varsin paljon katseita, sillä ilmeisesti Israeliin ei viety tuolloin farmarimersuja. Rättipäät ihmetelleet varmaan, että merkki on oikea mutta ihmeellinen reppu sillä on selässä... no...kyllä sinne yhden lampaan saa kyytiin
Ei oo kauheesti saabeja täällä. Vaan mersuja ja bemareita. Mersuissa on kaikissa s-kirjain ja amg:n logoja.. Mutta bongasin mä 9000CD:n tossa päivänä eräänä. Lommoilla aika pahasti, muttei yhtään ruostetta, ihme
Muksu kirjoitti:Näin kun lähi-itä tuli puheeksi, muistuu mieleen juttu, kun velipoika oli YK-joukoissa Etelä-Libanonissa. Suomalaisten rauhanturvaajien autot olivat aitauksessa Israelin puolella. Sielä niitä oli, Mersuja ja Audeja. Veljellä oli silloin MB 200 CDI ja vieläpä farmarina. Tuolla autollaan hän Pohjoista Israelia joskus kierteli ja kuulemma keräsi varsin paljon katseita, sillä ilmeisesti Israeliin ei viety tuolloin farmarimersuja. Rättipäät ihmetelleet varmaan, että merkki on oikea mutta ihmeellinen reppu sillä on selässä... no...kyllä sinne yhden lampaan saa kyytiin
p.s. Israelissa on enemmän juutalaisia kuin "rättipäitä"..
T. rättipään tytär
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93 Perheessä myös Mr. S
Tonnarin huolvihkon mukaan ensimäinen huolto on tehty 25.12.89 semmosessa korjaamossa kuin "Workshop Finbatt-undof Camp Ziouani", siis Israelissa. Että kyllä joku on ostanut Saabinkin.
Ruostetta kyllä löytyy jonkun verrran nykyän, ehkä se olisi kestänyt paremmin siellä...
JB kirjoitti:Tonnarin huolvihkon mukaan ensimäinen huolto on tehty 25.12.89 semmosessa korjaamossa kuin "Workshop Finbatt-undof Camp Ziouani", siis Israelissa. Että kyllä joku on ostanut Saabinkin.
Ruostetta kyllä löytyy jonkun verrran nykyän, ehkä se olisi kestänyt paremmin siellä...
Menee aiheen ulkopuolle, mutta... Joskus kymmenen vuotta sitten tuli Trollhättanissa juteltua Israelin Saab-kerhon puheenjohtajan, David Namerin kanssa. Hänen mukaansa Saabeja ei tuotu virallisesti maahan Israelissa moniin vuosikymmeniin. Tiedä sitten, mikä on tilanne nykyään.
Minä olin Libanonissa keväästä -98 kevääseen -99 ja toin Alfa Romea 156 2.5 V6 mallin ja auto oli Israelin puolella. Kyllä sillä kans sai katseita puoleensa, kun kävin kysymässä sikäläiseltä maahantuojalta, että milloin heille tulee sellaisia myyntiin niin se nauroi ja sanoi, että "ehkä kolmen vuoden päästä". Oli ihan kiva kiusata niitä 164 V6 malleja kun niitä oli siellä paljon.
Ei oo kauheesti saabeja täällä. Vaan mersuja ja bemareita. Mersuissa on kaikissa s-kirjain ja amg:n logoja.. Mutta bongasin mä 9000CD:n tossa päivänä eräänä. Lommoilla aika pahasti, muttei yhtään ruostetta, ihme
Nyt on palattu Suomen kamaralle ja Saabien bongailun saldoksi 12 päivän aikana kertyi 2. Eka oli jo tuo manittu tonnari ja toinen oli valkoinen 9-5, ihan samanlainen ja saman värinen, kun itellä Sitä ajoi sellainen paikallisiin muotilakanoihin sonnustautunut herra.. Perhana, ku meni niin äkkiä, etten kerinny kuvaa napata - Oli se jotenkin absurdi näky.. Siinä ihan häkeltyi!
Autot siellä oli pirun halpoja. Saabeista ei mitään havaintoa, mutta n. 2 vuotta vanha joku S320 (mä en noista malleista oikein tiä) maksoi kuulemma n. 23 tuhatta euroa. Ja bensa 15 senttiä litra. Mikäs siinä ajellessa..
Meillä suomessa tuohon lisätään vielä "lisenssimaksut" . Toimisikohan tuollainen veroton bensa, jos sitä tankkaisin autooni jostain. Voipi olla ettei toimi