900i KAT käyntiongelmia / tukehtuu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

900i KAT käyntiongelmia / tukehtuu

Viesti Kirjoittaja TT »

Kyselen tutun puolesta Saabin käyntiongelmista.

Auto on vm 1991 Saab 900i 16v Kat.

Ongelmana on, että moottori toimii normaalisti n2000 kierrokseen minuutissa asti, mutta sen jälkeen alkaa "röpöttämään" eikä ota kierroksia vaikka painaa kaasua eli moottori "tukehtuu" täysin.

Joskus toimii moitteetomasti muuten, mutta moottoritienopeuksilla pätkii ajoittain.

Käsittääkseni perushommat on tarkastettu eli suodattimet, tulpat, tulpanjohdot yms eli nyt tarvittaisiin hyviä ehdotuksia
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Onkos sinne vaihdettu nyt se kuuluisa motonetin sytytysmoduli. Sehän just lopettaa yläkierroksilla toiminnan. Siis Boschia tilalle...
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Jep,

Sytytyksen ohjausmoduli on kuulema vaihdettu (en huonannut kysyä mistä hommattu), samoin tulpat, johdot, bensapumppu, virranjakajan osat, kaikki mahdolliset suodattimet yms.

Vika ei esiinny pelkästään kuormitettuna vaan hyytyy samalla tavalla kun paikallaan polkee kaasua.
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Tsekkaa se moduuli, jos vaihdettu äskettäin. JOS entinen toimii, kokeile laittaa se tilalle. Meinaan jos merkkinä Unipoint, tms, saattaa vika hyvinkin olla siinä. Ja ei merkitystä esiintyykä vika paikallaan vai ajossa, mulla oli samat ongelmat. 8O
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ja jos viet sen UNIPOINTin takas kauppaan niin siitä ei saa rahoja takaisin kun se niiden mukaan on ehjä. Käy jostain romikselta alkuperäinen.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

siis rahojen palautus riippuu liikkeestä, vantaan motonetista sain rahat takaisin, tunnin neuvottelun jälkeen.. :?
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Vastaa Viestiin