Kävinpä tuossa ulkomailla lomailemassa ja reilun viikon jalkamiehenä oltuani menin tonnariani starttailemaan. Tai siis ensin hälyn kauko-ohjaimesta painaessa ei tapahtunut juuri mitään. Vaimea inahdus, mutta ovet pysyivät kiinni. Kuskin ovesta avaimella sisään, ei virtaa autossa, konepelti auki ja kaapelit kiinni. Vähän aikaa ladattuani sain koneen viimein käyntiin (muutaman kerran ensin meni käynnistyksenesto päälle kun yritin ilmeisesti liian pienellä jännitteellä startata.)
Nyt on auto lämpimässä hallissa ja akku laturissa. Akku on alle puoli vuotta vanha, nestepinnat kohdillaan ja hieman pidempiä maantiepätkiä ajeltu koko kesä.
Voiko tuo Saabin oma hälytinjärjestelmä reilussa viikossa imeä akun tyhjiin vai missä vika?? Audiopuolella ei pitäisi olla virransyöjiä, mutta menen nyt vielä iltapuhteiksi tarkistamaan että tuliko sinne vahvistimelle jatkuvasti virtaa.. Ei ainakaan asennusvaiheessa se ollut tarkoitus!!! Mutta hälyä epäilen vahvasti! Kokemuksia??
Saab 9000 CSE Jubilee -97
Akku tyhjeni... hälytin syyllinen??
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Akku tyhjeni... hälytin syyllinen??
Jos vahvistimessa olisi ollut virrat päällä koko viikon ajan, niin ei varmaan olisi kuulunut tuota vaimeaakaan inahdusta.panu kirjoitti:Vaimea inahdus...
tuliko sinne vahvistimelle jatkuvasti virtaa..
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
mulla yhdessä satkussa satunnaisesti akku tyhjeni yhdessä yössä ja välillä kesti tosi pitkäänkin seisontaa.
Vika löytyi kun cruisen asennusta varten irrotin keskikonsolin, radion virtapiuha oli jääny konsolin kiinnitysraudan väliin.
Johdosta oli palanut kuori suurimmaksi osaksi pois ja matossa musta raita.
Läheltä piti ettei ollu klubi yhtä finkkua köyhempi.
Eli itse äkvisin kyllä kaikki ylimääräset kytkennät läpi, audioiden lisäksi esim. lisävalokytkennät.
Vika löytyi kun cruisen asennusta varten irrotin keskikonsolin, radion virtapiuha oli jääny konsolin kiinnitysraudan väliin.
Johdosta oli palanut kuori suurimmaksi osaksi pois ja matossa musta raita.
Läheltä piti ettei ollu klubi yhtä finkkua köyhempi.
Eli itse äkvisin kyllä kaikki ylimääräset kytkennät läpi, audioiden lisäksi esim. lisävalokytkennät.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Itellä syyllinen oli vahvistin, joka jäi jostain syystä aina välillä päälle. Meni kyllä tyhjäksi aina yhdessä yössä.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.