99:n tuuletin elää omaa elämää...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jaska 99
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 13:49
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

99:n tuuletin elää omaa elämää...

Viesti Kirjoittaja Jaska 99 »

Joo elikkäs tuuletin jää joskus pyörimään välillä kun sammuttaa moottorin ja se pyörii niin kauan kuin akussa on virtaa.. tai kun ottaa kaapelin akusta irti. Ja kyllähän sen kuuluukin välillä jäädä pyörimään, mutta ei tällä tavalla moottorin olessa kylmä... :(

Joskus se taas lähtee itsellään pyörimään, heh on se hauskaa kun tulee autolle esim. kaupasta niin tuuletin pörrää viimeisillä voimillaan mitä akusta irti saa. :(

Joskus se lakkaa kun pamauttaaa oven kiinni tai lyö konepeltiin... apinanraivolla... :) :)

Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Ihmettelen jos on kontaktivika, kun kerran joskus lähtee tosiaan itsellään käyntiin, mutta toisaalta taas se voisi olla syynä kun kerran loppuu tärähdyksestä(oven pamautus)..

Aika kummaa...
Saab 99 GL5 vm.1983
Aina väääähän parannetaan...
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Siis syylärin puhallin?
Olisikohan flektin anturi tulossa tiensä päähän?
Hämärä muistikuva olisi että 99:ssä flektiä ohjataan suoraan tuolla ja siis kaikki virta menee tuon kautta eli siellä saattaa vähän anturin kärjet välillä hitsata kiinni.
Toi on tarvikkeena alle kympin osa että sitä kannattais ehkä kokeilla...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jaska 99
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 13:49
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska 99 »

tetammi kirjoitti:Siis syylärin puhallin?
Olisikohan flektin anturi tulossa tiensä päähän?
Hämärä muistikuva olisi että 99:ssä flektiä ohjataan suoraan tuolla ja siis kaikki virta menee tuon kautta eli siellä saattaa vähän anturin kärjet välillä hitsata kiinni.
Toi on tarvikkeena alle kympin osa että sitä kannattais ehkä kokeilla...

Kiitos vastauksesta.. :)
Se saattaa hyvin olla... Osaatko kuvailla missä se anturi sijaitsee? Ja pitääkö purkaa paljon ennen kuin pääsee käsiksi..
Saab 99 GL5 vm.1983
Aina väääähän parannetaan...
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Siellä syylärin vasemmassa reunassa johon tulee kaks irtojohtoo, ei tarvii purkaa mitään.
Tuon vaihto onnistuu myös lennossa ilman että paljon nestettä kerkii tuleen maahan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tässä kuvassa se näkyy jäähdyttimen paluuletkun alla, tuo kuminen suojalerssi johon menee pari johtoa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jaska 99
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 13:49
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska 99 »

Täytyy sanoa että on tämä ihmeellinen palsta kun muutamassa minuutissa tulee aina hieno vastaus ja vielä kuvien kera! 8O :) :) :)

Kiitos!
Saab 99 GL5 vm.1983
Aina väääähän parannetaan...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Niin. Ja kannattaa ottaa nätisti irti ettei käy niinkuin mulle viime syksynä. Kytkinremontista tuli yllättävän laaja, kun syyläriä irrotettaessa tuo flektinanturin muhvi irtosi jäähdyttimen päädystä :lol: No, ei paha ja jo seuraavana aamuna jäähdytin kävi huollossa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin