Jos vielä tekee mieli vakuutusta (ja pitsaa), paina tästä:
http://www.pohjola.fi/YKY/Vakuutus/_Lom ... aVakuutus/
Auto pois seisonnasta
Juhannuksena soitin Pohjolan hätäpalveluun ja ilmoitin haluavani 99:n pois seisonnasta. Onnistui helposti, virkailija kirjoitti jonkun Pohjolan sisäisen tiedotteen auton käyttöön otosta. Ja sano kiltisti perään, että sanoo poliisien pysäyttäessä heti, että kytät vaan soittaa Pohjolaan ku ajoneuvorekisterit ei näin pyhäaikaan päivity.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tarkastaakohan ne edes tämmösiä asioita oikeasti? Meikäläistä ne ovat tyytyneet tähän asti joka kerta vain puhalluttamaan. Vai onko minulta jäänyt jotakin huomaamatta? Pitääpä ens kerran katsoa, näppäileekö se toinen poliisi, joka on kait se "kirjoitustaitoinen" kännykkään rekisterinumeroani. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyllä ne tsekkaa toisinaan ja silloin pitää sanoa, jos on auto otettu käyttöön pyhäaikaan. Mulla on pari kertaa käynyt niin, että meni pollari papereiden kanssa maijaan ja puhu lälläriin. Tämä oli silloin ennen kuin Anni maalattiin.
Menee jo ot:n puolelle mutta voisin jopa väittää, että mitä enemmän olin LK:lla töissä sitä vähemmän poliisit pysäytteli. Kai ne ajatteli, että loppuu lehden tulo, jos nyt aletaan pysäytteleen
Menee jo ot:n puolelle mutta voisin jopa väittää, että mitä enemmän olin LK:lla töissä sitä vähemmän poliisit pysäytteli. Kai ne ajatteli, että loppuu lehden tulo, jos nyt aletaan pysäytteleen

-dimebak-
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Kyllä tarkistavat.
Mulle sattui kerran, että oli kyseisenä päivänä ottanut auton liikenteeseen, ostanut verotarran ja ottanut myös vakuutukseen. Vakuutusyhtiön printteri vaan sattui olemaan rikki, enkä sanut dokumenttia.
Pysäyttivät ja sanoivat minun ajavan seisontavakuutuksessa olevalla autolla.
Oli kuulemma vanha juttu tuo printterikertomus. Sain pitkään todistella, että oko mitään järkeä sitten ostaa tarraakaan, jos ei ota vakuutusta käyttöön ja kuitenin autossa oli 60% bomukset.
Samalle päivälle päivätyn verotarran kanta sitten vakuutti, mutta kertoivat tarkistavansa asian ja palaavansa aiheeseen, jos vakuutukset ei ole sille päivälle kunnossa.
Kehottelin viettämään haukoja hetkiä tarkistusten parissa ja nielemään nöyrästi vesiperän. Auton katsastukset yms. asiat oli kaikki kunnossa.
Tiedot vaan ei päivity tarpeeksi nopeasti. Harmi vaan, ttä Jämsän Sampo olisi ollut vielä silloin auki, mutten sitä tiennyt, olisi tullut asiaan varmuus heti. Tiedä sitten oliko kiinnostukse herättäjä pojilla se, että ajelin isolla jenkkivanilla.
Mulle sattui kerran, että oli kyseisenä päivänä ottanut auton liikenteeseen, ostanut verotarran ja ottanut myös vakuutukseen. Vakuutusyhtiön printteri vaan sattui olemaan rikki, enkä sanut dokumenttia.
Pysäyttivät ja sanoivat minun ajavan seisontavakuutuksessa olevalla autolla.
Oli kuulemma vanha juttu tuo printterikertomus. Sain pitkään todistella, että oko mitään järkeä sitten ostaa tarraakaan, jos ei ota vakuutusta käyttöön ja kuitenin autossa oli 60% bomukset.
Samalle päivälle päivätyn verotarran kanta sitten vakuutti, mutta kertoivat tarkistavansa asian ja palaavansa aiheeseen, jos vakuutukset ei ole sille päivälle kunnossa.
Kehottelin viettämään haukoja hetkiä tarkistusten parissa ja nielemään nöyrästi vesiperän. Auton katsastukset yms. asiat oli kaikki kunnossa.
Tiedot vaan ei päivity tarpeeksi nopeasti. Harmi vaan, ttä Jämsän Sampo olisi ollut vielä silloin auki, mutten sitä tiennyt, olisi tullut asiaan varmuus heti. Tiedä sitten oliko kiinnostukse herättäjä pojilla se, että ajelin isolla jenkkivanilla.
# 419 Vesa Pohjalainen
Mertmi kirjoitti:Tarkastaakohan ne edes tämmösiä asioita oikeasti? Meikäläistä ne ovat tyytyneet tähän asti joka kerta vain puhalluttamaan. Vai onko minulta jäänyt jotakin huomaamatta? Pitääpä ens kerran katsoa, näppäileekö se toinen poliisi, joka on kait se "kirjoitustaitoinen" kännykkään rekisterinumeroani.
Jepariskoudet näpyttelee joutessaan jatkuvasti vastaantulevie autojen rekkareita ja vertaa niitä tietokantaan. Kääntyvät perään heti jos on jotain mätää. esim. leima ummessa tai vakuutus puuttuu. Testattu juttu.
Toisaalta kun olin viimeksi kahden auton loukussa ja myymässä vanhempaa, vanhempi oli tietysti seisonnassa. Kyselin ystävälliseltä setältä JKL lähivakuutuksesta, että mites koeajojen kanssa, niin se sanoi: "Ihan huoletta vaan, jos pollarit pysäyttää, niin sano että on just otettu vakuutukset eikä näy vielä tietokannassa, sumplitaan sitten."
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11