Garrett T25/T28
Mulla olis tuommoinen T25 jäänyt tallin pöydälle keikkumaan niin mistähän saisi kyseltyä osia jos siitä "tuunais" T25/28:n?
Kenelle noita ahtimen raatoja on kertynyt?
Ei kuitenkaan viitsisi minnekkään pro-turbolle soitella.. On niin hyvä palvelu että ihan hirvittää.
Tietenkin tuo pitää ensin käydä läpi ja katsoa mitä se on syönyt mut sitten tässä joskus talven mittaan...
Kenelle noita ahtimen raatoja on kertynyt?
Ei kuitenkaan viitsisi minnekkään pro-turbolle soitella.. On niin hyvä palvelu että ihan hirvittää.
Tietenkin tuo pitää ensin käydä läpi ja katsoa mitä se on syönyt mut sitten tässä joskus talven mittaan...
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Veit jalat suustani, paitsi, että ei ole tallissa vaan vintillä.Milli kirjoitti:Mulla olis tuommoinen T25 jäänyt tallin pöydälle keikkumaan niin mistähän saisi kyseltyä osia jos siitä "tuunais" T25/28:n?
Teetkö samalla kaksi, jos tuon oman romuni sulle?

9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
#441
Nulla tenaci invia est via
Omaan "varaosa" 25:een aattelin väsätä tuon TO3:n isomman imu pyörän ja hieman muokata pakopesää (lähinnä reunojen tasottelua ja kynnyksien poistoa). Paitsi jossen ensin löydä tuollasta koko T28:a jota parannella.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Nismoissahan noita T28:n föönejä on ollut vakiona, joten luulisi myös saatavuuden olevan kohtalaisella tasolla.V-M kirjoitti:Omaan "varaosa" 25:een aattelin väsätä tuon TO3:n isomman imu pyörän ja hieman muokata pakopesää (lähinnä reunojen tasottelua ja kynnyksien poistoa). Paitsi jossen ensin löydä tuollasta koko T28:a jota parannella.
V-M
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Lukasin nismopalstaa, josta löytyy suht koht paljon juttua T28:sta koska niitä on tungetttu tehtaalta tiettyihin malleihin jo vakiona. Juhlaa se sielläkin aiheuttaa jos perus T28:lla saadaan dynossa 300hp. Tästä syystä onkin syytä epäillä ettei tuo perus T25/T28 hybridin tuotto/virtaama riitä edes niin pitkällä.JouniCSE kirjoitti:Joo elikkä kans tarttis ton T25 kukkopillin tilalle joka tossa on jo 220tkm+ pörissyt jotain keksiä. 4800 kierroksen jälkeen ahdot laskee kun lehmän häntä, 5500 ja on enää joku 0.6bar. Pottu ois varmaan paras mutta on hieman hintava ja aiheuttaa liikaa jumppaamista, itellä ei oo taitoo eikä mahiksia vääntää siihen downpipee.
Mites toi T28, pelaako se paremmin 2.3 kuin 2.0 kanssa? 2.3 on luonnostaan enemmän puhtia alaalla niin ei kai se viive niin haittaa.
Jos niin onnellisesti käy ja saa jostain Aeron hankittua taloon niin mikäs fööni siihen mitsun tilalle ois paras? 18T ei oo hirveesti täällä kehuja keränny, oisko mitsun portfoliossa siihen mitään sopivaa?
Heräämisestä sen verran, että nismossa (1.8l) vääntökäyrä tasaantuu 3500rpm tienoilla ja 9-5 Hirsch 2.3l (Myös T28) 2300rpm paikkeilla. Parin litran pannu asettunee noiden väliin, olettaisin että täys rähinä on päällä 3000rpm alkaen, mikä ei mielestäni ole paha.
Ja mitä tulee pottuun, niin turha sitä on millekkään jalustalle nostaa, yks fööni se on muiden joukossa. KKK:lta, IHI:ltä, Holset:ilta jne löytyy myös käybäsiä föönejä, jotka varmasti ajaa asiansa siinä missä garrettinkin tuotteet. Toisaalta turvallisuutta lisää jos tietää auton jossa on sama fööni kuin mitä itse havittelee.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Juu tiedän... sattuu pikku veikalla oleen tollanen 200sx (s14). Sen verran että tuo 1.8L on siinä vanhemmassa mallissa (s13) eli <-94 ja 94 -> 2.0L on sitten s14 ja s14a. Tuossa s13:ssa on se T25:nen alunperin ja tuossa s14(a):ssa on sitten tuo T28. Joista tuo T28 tosiaan yltää sinne 300hp kieppeille, pakopuoli tuossakin ensin alkaa ahdistaan. Mutta ei tuolla imupuolellakaan paljoa päälle sen 300:n pääsis.Vigge kirjoitti:Nismoissahan noita T28:n föönejä on ollut vakiona, joten luulisi myös saatavuuden olevan kohtalaisella tasolla.V-M kirjoitti:Omaan "varaosa" 25:een aattelin väsätä tuon TO3:n isomman imu pyörän ja hieman muokata pakopesää (lähinnä reunojen tasottelua ja kynnyksien poistoa). Paitsi jossen ensin löydä tuollasta koko T28:a jota parannella.
V-M
Jos tuolla omalla yhdistelmällä pääsis kohtuudella sinne 280 lukemaan niin hyvä olis.
Noita T28 ei ole kovin hirveesti kaupan kun menevät noihin vanhempiin "ensi" upgradena

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Kyllä voin sanoa että t28 toimii hyvin 2.3 moottorissa ainaki lh jetin ja isojen suuttimien kera, en oo penkittänny vehjettä mutta perstuntumalla on voimaa 2500 aina 6000 kierrokseen asti. Mukavasti vääntää tuo 2.3 alhaalta ja ku lähtee hyrrä mukaan niin ihan eri mitä t25 on sehän vaan rikkoo vaihteistoja kun vääntää vaan 1500....3000 alueella..
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Mikähän se on kun tuo mun tonnari katkaisee syötön tai sytkän hetkeksi kun painan nopeammin kaasun pohjaan niin heti sen jälkeen kun paineet ovat nousseet. Ja tuossa kun ei pitäis olla paineanturia. Speksejä ovat vm. -91 lh jetronik, vihreät boschit ja pottu. Voiskohan siinä immu sekoilla.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
On siinä ehkä paineanturi. Jos sinulla on lh jetronic, niin siinä on myös todennäköisesti di/apc missä on ylipainekatkaisin.tamtami kirjoitti:Mikähän se on kun tuo mun tonnari katkaisee syötön tai sytkän hetkeksi kun painan nopeammin kaasun pohjaan niin heti sen jälkeen kun paineet ovat nousseet. Ja tuossa kun ei pitäis olla paineanturia. Speksejä ovat vm. -91 lh jetronik, vihreät boschit ja pottu. Voiskohan siinä immu sekoilla.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Sama ropleema mullaki, LH ja DIAPC systeemi mutta en vaan löydä mistään paine anturia. on vissiin sellainen joka tunnistaa immusta ja lämpötilasta ahdon. Pumppun virtaa se ei ainakaan katkaise, kun yriitin kytkee suoraan pumpun pyörimään niin sama juttu,, pätkii. Vaikka on lastu, t28, vihreet possit, 3kalvoinen pa säädin,iso walpro,ja eikä käy laihalla. Jossain 1,4 paarin kohalla katkasee kyytin ja lujaa, ja vain 2 vaihteella ei muilla....
kumma juttu...
onko kukaan joka tietäs tähän ratkasua. 



9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Haulla löysinkin jo, että tommosen td04 15t:n järkevä maksimi ahtopaine olisi jossain 1.5 kilon paikkeilla, mutta kysynpä nyt kuitenkin kun täällä kerran oli asiasta puhetta, että minkäköhän suuruisiin tehoihin tuolla ahtimella päästäisiin 1.6 litraisessa koneessa? Onko tuota ahdinta käytetty muissa kuin aeroissa?
Sieltä kuskin jalkotilasta se löytyy n. polvien korkuudelta! Valkoinen pyöreä morkula johon menee pari johtoa ja ahtoletkut. Voipi yrittää säätää sitä ruuvaamalla niin että virtojen katkaisu raja siirtyy ylemmäs, tai sitten vaan yhdistät ne johdot niin koko katkaisin on poissa pelistä...turporuuvi kirjoitti:Sama ropleema mullaki, LH ja DIAPC systeemi mutta en vaan löydä mistään paine anturia. on vissiin sellainen joka tunnistaa immusta ja lämpötilasta ahdon. Pumppun virtaa se ei ainakaan katkaise, kun yriitin kytkee suoraan pumpun pyörimään niin sama juttu,, pätkii. Vaikka on lastu, t28, vihreet possit, 3kalvoinen pa säädin,iso walpro,ja eikä käy laihalla. Jossain 1,4 paarin kohalla katkasee kyytin ja lujaa, ja vain 2 vaihteella ei muilla....kumma juttu...
onko kukaan joka tietäs tähän ratkasua.
Myös MAP löytyy sieltä samalta kohtaa mutta vähän syvemmältä kojelaudan siimeksistä...
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic