saabin koneet?
saabin koneet?
tekeekö saab enää omia moottoreita ollenkaan?
jos tekee, niin missä malleissa niitä esintyy..?
kai siinä uudessa subarusaabissa on vielä subarun konekin...
jos tekee, niin missä malleissa niitä esintyy..?
kai siinä uudessa subarusaabissa on vielä subarun konekin...
Opelin turbo koneet on saabin tekemiä, taitaapa löytyä sama kone myös Saturnin keulalta. Saabin tekemiä manuaaliaskeja löytyy myös muualta konsernin tuotteista. (Opel ja Saturn)juuso kirjoitti:sitten vielä tämmönen:
tuleeko oo**eleihin tai muihin GM:iin saabin koneita?
Jos joku ei onnistu, kokeile jotakin toista tapaa - ehkä sekään ei onnistu.
Kaikki kuutoset lainaa!
Niin ja siis nyt jo mallistosta poistuneet bensakuutosetkin ovat kaikki olleet GM-lainakoneita. Niitähän ovat olleet 2,5-litrainen ng900:ssa ja 3,0-litrainen tonnarissa vapaastihengittävinä ja tietysti myös Saabin itse kehittämällä asymmetrisella turbolla varustettu 3,0-litrainen ysifemmassa.
Mutta nythän kaikissa Saabeissa on taas neloskoneet ja tosiaan bensakoneista vain SS:n 1,8i on Opelin pannu. SS:n muut bensakoneet ovat toki GM:n lohkolla eli jonkinlaista sukua Opelin koneille, mutta "kaikki liikkuvat osat" ovat ainutlaatuisia Saabille ja koneet kasataan Södertäljessä ihan niin kuin valurautalohkolla varustetut ysifemman neloskoneetkin.
Mutta nythän kaikissa Saabeissa on taas neloskoneet ja tosiaan bensakoneista vain SS:n 1,8i on Opelin pannu. SS:n muut bensakoneet ovat toki GM:n lohkolla eli jonkinlaista sukua Opelin koneille, mutta "kaikki liikkuvat osat" ovat ainutlaatuisia Saabille ja koneet kasataan Södertäljessä ihan niin kuin valurautalohkolla varustetut ysifemman neloskoneetkin.
Pohjalevy on sama, mikä ei minusta ole mikään negatiivinen juttu, olihan Saabi mukana sen suunnittelussa.
Tietysti tiedonjakaminen on aina kaksipiippuinen juttu, toiset autofirmat ovat kilpailijoita ei siitä mihinkään pääse.
En olisi huolissani Saabin moottoreiden tulevaisuudesta, onhan Saab varsin vahvassa asemassa kokoonsa nähden mitä GM:n moottoreiden kehitykseen tulee.
250heppainen kone joka nähtiin SH konseptissa saattaapi tulla 9-3 aeron nokalle vuonna 2005. Ehkäpä haldex pohjaisella neliveto-optiolla. En usko että Saabi voi viivytellä konepäivitystä pitempään, oli kyseessä sitten luotettavuuden maksimointi tai kilpailuasetelma 9-5:een.
Seuraavan 9-5:n moottorit ovatkin sitten mielenkiintoinen asia. Ahdettua V6:sta ja V8:a melko varmasti tiedossa mutta silti mitä kulutukseen ja tehoon tulee niin nykyinen 2.3 ei ole helposti lyötävissä.
Tietysti tiedonjakaminen on aina kaksipiippuinen juttu, toiset autofirmat ovat kilpailijoita ei siitä mihinkään pääse.
En olisi huolissani Saabin moottoreiden tulevaisuudesta, onhan Saab varsin vahvassa asemassa kokoonsa nähden mitä GM:n moottoreiden kehitykseen tulee.
250heppainen kone joka nähtiin SH konseptissa saattaapi tulla 9-3 aeron nokalle vuonna 2005. Ehkäpä haldex pohjaisella neliveto-optiolla. En usko että Saabi voi viivytellä konepäivitystä pitempään, oli kyseessä sitten luotettavuuden maksimointi tai kilpailuasetelma 9-5:een.
Seuraavan 9-5:n moottorit ovatkin sitten mielenkiintoinen asia. Ahdettua V6:sta ja V8:a melko varmasti tiedossa mutta silti mitä kulutukseen ja tehoon tulee niin nykyinen 2.3 ei ole helposti lyötävissä.
Nykyäänhän on melkein mahdoton löytää suurina sarjoina valmistettavaa automallia joka käyttäisi "uniikkia" pohjalevyä, esimerkkinä vaikka VW-SKODA-AUDI tai FORD-MAZDA-VOLVO ja Sitten tosiaan GM:n "epsilon" joka on vectrassa, 9-3:ssa ja oliko tulossa viä Caddyn CTS:n seuraajaan..munkin mielestä tuossa ei ole mitään muuta kuin järkeä, varsinkin kun joka merkki kuitenkin lisää joukkoon hiukka omia ominaispiirteitään ja höystöjään, eli eivät ole sentään 1:1-suhteessa samaaTuuSaR kirjoitti:Pohjalevy on sama, mikä ei minusta ole mikään negatiivinen juttu, olihan Saabi mukana sen suunnittelussa.
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Tästä ketjusta löytyy GM:n pressi uudesta V6:sta:
http://www.saabscene.co.uk/ubb/ultimate ... 00386.html
http://www.saabscene.co.uk/ubb/ultimate ... 00386.html
Mielenkiintoinen tiedote! Taas kerran kiitokset Sinulle TuuSaR !TuuSaR kirjoitti:Tästä ketjusta löytyy GM:n pressi uudesta V6:sta:
http://www.saabscene.co.uk/ubb/ultimate ... 00386.html
3,6 -litrainen tai vaihtoehtoisesti myös 2,8 tai 3,2-litrainen, joissa myös turbot tulevat kyseeseen! Jatkossa myös nelilitrainen on mahdollinen. Ja samaa pannua voidaan soveltaa sekä etu-, taka- että nelivetoisiin...
Tämähän on 9-3X-prototyypin kone sarjatuotantoon siirrettynä!
Oma veikkaukseni on, että ensi vuoden alussa esiteltävässä 9-3 Cross Over nelivetoversiossa (tai mikä se sitten nimeltään tulee olamaankaan) on juuri tuo 2,8-litrainen V6 turboversiona!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Eikös tuo ole siis oikeasti taas omaa sukua FIAT JTDI ? Kuullostaa häijyltä, mutta lienee oikeasti paljonkin parempi pannu kuin tähänastinen o**elisukuinen 2,2-litrainen kiisseli. Ja tuostahan on kai ainakin tulossa myös isommalla tilavuudella varustettu versio, johon turboa virittelemällä saisi jo aika komeita teholukemia.tevisu kirjoitti:Lainaus 8/2004 TM:sta:
"Opelin uusi 1,9 litrainen CDTI-dieselmoottori on Astran ja Vectran lisäksi tulossa myös Saab 9-3:een loppukesällä"
Että se siitä...
Että haukutaan se sitten vasta, kun on jo kokeiltu! Toivottavasti älyävät jotain eroa tehdä Vectran ja 9-3:n teholukemiin!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Laitan nyt saman kommentin mikä on tuolla alempana aiheessa "9-3 diisseli"
Eli on kaksi Fiiatin konetta, jotka tulee uuteen alfan 156:een
: 1.9 ja 2.4 jtd
tehot 103 ja 129kW
Lainaus viimevuoden viimeisestä TM:sä jossa esiteltiin 2004-mallit
"... kahdeksanventtiilisen 1,9-litraisen 85-kilowattisen turbodieselmoottorin lisäksi tarjolla on nyt kaksi tehokkaampaa 16- ja 20-venttiilistä dieselmoottoria, jotka on varustettu uusimmalla Multijet-yhteispaineruiskutekniikalla. Se mahdollistaa jopa kahdeksan ruiskutusta yhtä työntötahtia kohti.
Moottoreista 1,9-litrainen saavuttaa 103 kilowatin ja 2,4-litrainen viisisylinterinen 129 kilowatin tehon. Viimeksi mainitun kohdalla vääntömomentti on kasvanut neljänneksellä edellisiin verrattuna, kulutuksen pysyessä kuitenkin samana."
Eli on kaksi Fiiatin konetta, jotka tulee uuteen alfan 156:een
: 1.9 ja 2.4 jtd
tehot 103 ja 129kW
Lainaus viimevuoden viimeisestä TM:sä jossa esiteltiin 2004-mallit
"... kahdeksanventtiilisen 1,9-litraisen 85-kilowattisen turbodieselmoottorin lisäksi tarjolla on nyt kaksi tehokkaampaa 16- ja 20-venttiilistä dieselmoottoria, jotka on varustettu uusimmalla Multijet-yhteispaineruiskutekniikalla. Se mahdollistaa jopa kahdeksan ruiskutusta yhtä työntötahtia kohti.
Moottoreista 1,9-litrainen saavuttaa 103 kilowatin ja 2,4-litrainen viisisylinterinen 129 kilowatin tehon. Viimeksi mainitun kohdalla vääntömomentti on kasvanut neljänneksellä edellisiin verrattuna, kulutuksen pysyessä kuitenkin samana."
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11