Suapismi puri ja lujaa!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Keltanokka
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 16:03
Paikkakunta: Helsinki

Suapismi puri ja lujaa!

Viesti Kirjoittaja Keltanokka »

8O tässä sitä nyt ihmetellään.
Ai mitä.
No sitä uuden ysitonnarin hankkimista.
On muuten aika hyvä ajettava 8O
:lol: oikeastaan aika pirun hyvä ajettava.
:D mitä sitä pitelemään sisällä, helkutin hieno autohan se on ja kulkee tasaisesti kuin Pendolino ja melkein yhtä nopeastikin.

Ja täällä sitä nyt ollaan, Suomalaisen Suapismin tyyssijassa!
Olen melko kokematon autojen kanssa, mutta yritän oppia.
Ensi kauhukokemukseni oli viikko hankkimisen jälkeen, kun auto ei startannut.
Pyöritti vain, vaan ei startannut.

No, oli tuo bensapumppu sitten kajahtanut.
Ehdin kyllä hankkia ja vaihtaaa uuden DI-boksin, vaan ei auttanut.

Joten hankin sen pumpun ja VAIHDOIN sen itse.
Minä, joka olen korkeintaan vaihtanut autoon öljyt.
No ei se ihan ongelmitta mennyt, mutta nyt sitten sitä itse ajoa...

Eli olen onnellinen -96 vuosimallin kaksilitraisen turbon omistaja.
Onnitteluja otetaan nöyrästi vastaan :D :D :D
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onneksi olkoon :D
Ja jos DI ja pumppu asiat on hoidettu niin viihtyisiä kilometrejä. :)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Onnea vaan oivallisen valintasi johdosta.. :)
Tervetuloa SAABistien kirjavaan porukkaan.. 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Helppo onnitella kun tietää, että onnittelut otetaan vastaan!

Onnittelut!
:)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Onnittelut vaan minunkin puolesta! :roll:

Ja reippaasti vaan tänne kyselemään jos tulee kysymistä. En ole vielä tällä foorumilla niin tyhmää kysymystä nähnyt (enkä usko että sellaista kysymystä onkaan) ettei siihen olisi vastattu tai että kysyjä olisi "tyhmäksi" leimattu. Erittäin asiallista porukkaa on tällä foorumilla.

Tervetuloa!!!
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Onnittelut täältäkin!

Ja Haku-toimintoon kannattaa tutustua, sen avulla löytää paljon hyödyllistä tietoa. Nämä tonnarit on jo sen verran vanhoja, että tyyppiviat on jo löydetty varmasti. :wink:
9-5 2,3t -03
#2514
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Hetkonen, mutta en halua pilata päivääsi.. 8O :idea: :?:
Oletko ihan varma, että autosi ei liiku lujempaa kuin pendolino?
Miten tulit tähän huolestuttavaan tulokseen?

Meinaan jos tuo on 2.0T, niin huippujen pitäisi olla 230km/h.
http://home.swipnet.se/danny/9000engines.htm
(2.0t taitaa jäädä hieman 210km/h huipuilla pendolinolle..)

Pendolinolle luvataan vain 220km/h
http://www.vr.fi/heo/junat/pendolino.htm

Onko VR nykyään lastuttanut pendolinojaan?.. Kai sentään vielä nollasta sataan lähtee nopeammin? :wink:

Siltikkin onneksi olkoon ja tervetuloa joukkoomme. :)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Teretulemast joukkoon....vähän kun tutustut menoon nii joudut varmaa vaihtaa nickkis toiseksi :wink: :D
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Money For Nothing kirjoitti:Teretulemast joukkoon....vähän kun tutustut menoon nii joudut varmaa vaihtaa nickkis toiseksi :wink: :D
Tai sit pitää maalata auton keula keltaiseksi :lol:
9-5 2,3t -03
#2514
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Hook kirjoitti: Pendolinolle luvataan vain 220km/h
http://www.vr.fi/heo/junat/pendolino.htm
Mutta Suomen rapakuntoisen rataverkon takia sillä ei pystytä ajamaan edes 200 km/h muistaakseni kuin Helsingin ja Turun välisellä osuudella. Muilla sitten 140 km/h.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

rälläkkä kirjoitti:
Hook kirjoitti: Pendolinolle luvataan vain 220km/h
http://www.vr.fi/heo/junat/pendolino.htm
Mutta Suomen rapakuntoisen rataverkon takia sillä ei pystytä ajamaan edes 200 km/h muistaakseni kuin Helsingin ja Turun välisellä osuudella. Muilla sitten 140 km/h.
Turun ja Salon välisellä autorataosuudella 200km/h on Saabillekin lasten leikkiä :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Keltanokka
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 16:03
Paikkakunta: Helsinki

Pendolino vs. Suappi

Viesti Kirjoittaja Keltanokka »

Kiitos vastaanotosta, yllätyin onnittelujen paljoudesta 8O :oops:

Tuo Pendolino taitaa vielä mennä tonnarini ohitse, kun tuo kaksilitrainen pelini on matalapaineahtimella varustettu, eli 150hv/210km.

Olen kyllä jo miettinyt jossain vaiheessa kokeilla tuota Maptun steg 1 tai jos sitä rahaa paljon on, niin steg3:n laittoa tumman siniseen CD:heni.
Olisi siinä Honda-miehet ihmeissään, kun "lähetystö" Saab pakenisikin nopeammin 8O

Mahtaisko huiput kasvaa tuohon Pendolinon tasolle, vai olisiko sillä laisinkaan vaikutusta huippunopeuteen.
Kiihtyvyyshän olisi erinomainen Pendoliinoon verrattuna :P
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Pendolino vs. Suappi

Viesti Kirjoittaja Hook »

Keltanokka kirjoitti:Kiitos vastaanotosta, yllätyin onnittelujen paljoudesta 8O :oops:

Tuo Pendolino taitaa vielä mennä tonnarini ohitse, kun tuo kaksilitrainen pelini on matalapaineahtimella varustettu, eli 150hv/210km.

Mahtaisko huiput kasvaa tuohon Pendolinon tasolle, vai olisiko sillä laisinkaan vaikutusta huippunopeuteen.
Kiihtyvyyshän olisi erinomainen Pendoliinoon verrattuna :P
Aivan varmasti huiput nousee! Eräskin oli ng900:lla, jossa steg 3+ kiinnni pyyhältänyt 260km/h hki-turku-autorataosuudella..Vakiona oli huippunopeus 230 tehtaan jäljiltä.

Vanhemmissa Trionic 5 saabeissa (ng900/og93 vm94-00 ja 9000 vm94-98.) TÄYSPAINE ja MATALAPAINE saabien fyysisenä erona on 200 euron magneettiventtiilin (+letkujen) puuttuminen ja mittaristossa ei ole ahtopaineviisaria.
Ahdin on myös molemmissa sama Garretin GT25.

Softapuolella ohjausboxi on eri, eli matalapaineboxilla ja ilman mangeettiventtiiliä auto on aina peruspaineilla, eli noin 0.4bar =n.150hp, vakiotäyspaineboxilla ohjataan magnettiventtiiliä joka nostaa hallitusti/turvallisesti ahdot noin. 0.8bariin=185hp ja steg1viriboxilla 1.3-1.0bar=225hp. Steg 3 boxi pyrkii pitämään ahdot pidemmälle lähempänä 1.3 baria, koska pakoputkisto&kat eivät ahdista suuremmilla kierrosluvuilla. (pullonkaulaksi tulee steg 3:lla ahdin, ei putkisto..)

Eli autostasi tulee pelkällä boxin vaihdolla ja mangeettiventtiilin lisäyksellä täysin vastaava (tai viritetty) täyspaineturbo, jonka huiput on 230 tai viriboxilla 240+....

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Keltanokka
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 16:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keltanokka »

8O omasta ysitonnarista siis kiinanviulujen kiusaaja.
Kuulostaa erittäin hyvältä :D

Nyt vaan rahaa sivuun ja säästämään!
Tuosta MapTunista vielä, onko ollut luotettavia ja tulevatko osat tilattuna kotiin ja sitten itse asennettaviksi vai tekevätkö pojat pajalla muutostyöt kahvia juodessa.
Kysynkö älyttömiä, vai kuuluuko virityssarjat aina asentaa itse.

Ja vielä, kannattako edes harkita steg1:n hankkimista vai säästää muutama kuukausi lisää ja satsata steg3:een.

Näin sitä heti innostuu, kun saa turbon alle, pitäis varmaan ajella ensin vakiona vähän aikaa, eikä kiirehtiä...

Kiitos etukäteen vastauksista! :D
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

rälläkkä kirjoitti:
Hook kirjoitti: Pendolinolle luvataan vain 220km/h
http://www.vr.fi/heo/junat/pendolino.htm
Mutta Suomen rapakuntoisen rataverkon takia sillä ei pystytä ajamaan edes 200 km/h muistaakseni kuin Helsingin ja Turun välisellä osuudella. Muilla sitten 140 km/h.
160km/h Seinäjoelle asti. Siihen tosin pystyy kaikki IC-junatkin ja niissä on paljon mukavempi matkustaa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Vastaa Viestiin