Puslista ja vauhtipyörästä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Puslista ja vauhtipyörästä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Olen ihmetellyt toisen tonnarini uraherkkyyttä ja rauhattomuutta jo hetken aikaa ja eilen auto kävi jarrunesteen vaihdossa PCS:llä ja pyysin samalla tutkimaan takapään puslien kuntoa. Tuomio oli aika tyly ja suurin piirtein kaikki puslat ovat entisiä :evil: . Auto on ajettu vasta 215tkm, joten olisiko laskusarjan asennuksella jotakin vaikutusta :roll: :?:

Auton joutuu pistämään ilmeisesti heti osien saavuttua pukeille ja samalla voisi asentaa jo hommatun kytkin paketin. Ongelmana on vauhtipyörän sopimattomuus kyseiselle paketille. Onko kukaan sorvauttanut/koneistanut pikku t:n vauhtipyörää (215mm) isommalle kytkin paketille (9000 Aero).

Lisäksi vaihtoehtona olisi 9-5 vauhtipyöran sovitus (yksi ylimääräinen tallissa + taustalevy), mutta siinä saattaa tulla enemmän ongelmia? (kytkimen työsylinteri, massat ja startti).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Puslista ja vauhtipyörästä

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000LPT kirjoitti:Olen ihmetellyt toisen tonnarini uraherkkyyttä ja rauhattomuutta jo hetken aikaa ja eilen auto kävi jarrunesteen vaihdossa PCS:llä ja pyysin samalla tutkimaan takapään puslien kuntoa. Tuomio oli aika tyly ja suurin piirtein kaikki puslat ovat entisiä :evil: . Auto on ajettu vasta 215tkm, joten olisiko laskusarjan asennuksella jotakin vaikutusta :roll: :?:
En kommentoi madallussarjaan, kun ei ole kokemuksia, mutta..

Vuodet ja kilsat noita puslia syö ja itsellänikin oli nuo takapään puslat vaihtokunnossa 210tkm kohdalla.

Pistät vaan uudet laadukkaat puslat sinne ja sitten taas 100tkm päästä tarkastat tilanteen. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Tilattu jo

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

uudet alkuperäiset puslat on tilattu jo. Vielä kun joku asentaisi ne :oops: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Silkkihanskat käteen ja PCS:lle. ;-)

Niin minäkin teen, kun on tuosta "käyttöautosta" kyse. Ahdistus kasvaa liian suuriin lukemiin, jos remppa venyy ja huomenna pitäis lähteä 600km reissulle.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
stoivola
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 17:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja stoivola »

Ei tuo kumipuslien vaihto nyt kovin kova homma ole. Itse vaihtelin -89:iin kaikki kallistuksenvakaajan puslat eteen ja taakse, etutukivarren takapuslat ja vielä moottorin hydraulikumit viime viikonloppuna. :D

Se noissa puslissa on mukavaa ettei tarvi juuri erikoistyökaluja (takakallistuksenvakaajan päätypuslissä käytin sopivaa klemmaria puristamaan kumia), ja muutenkin ovat aika suoraviivaisia operaatioita. Tosin pikkuisen likaisia ja jumiutuneiden pulttien kanssa joutuu tappelemaan. :evil:
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Mutta kun

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

stoivola kirjoitti:Ei tuo kumipuslien vaihto nyt kovin kova homma ole. Itse vaihtelin -89:iin kaikki kallistuksenvakaajan puslat eteen ja taakse, etutukivarren takapuslat ja vielä moottorin hydraulikumit viime viikonloppuna. :D

Se noissa puslissa on mukavaa ettei tarvi juuri erikoistyökaluja (takakallistuksenvakaajan päätypuslissä käytin sopivaa klemmaria puristamaan kumia), ja muutenkin ovat aika suoraviivaisia operaatioita. Tosin pikkuisen likaisia ja jumiutuneiden pulttien kanssa joutuu tappelemaan. :evil:
Kyse on taka-akselin etupuslista (helppo vaihtaa), takapuslista (tarvii prässin) ja "ylätukivarsien" molemmat puslat (tarvii prässin), joten ei ole koti pihassa ihan simppeli homma.

Lisäksi tarkastuksessa löytyi lisäksi halkinaisia alumiini holkkeja etupäästä (tyyppivika :evil: )

Myös moottorityynyt ovat todennäköisesti entiset, joten kyllä siihen helposti viikonloppu menee (ja koppa kaljaa :oops: ) ja ehkä seuraavakin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
stoivola
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 17:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja stoivola »

Kyllä sulla on vähän enemmän puuhaa sitten kuin minulla... Pitää tosin nokittaa vielä takaiskareilla. :D Nuo Prässättävät kumit oli kunnossa.

Tarkoititko noilla alumiiniholkeilla niitä etualatukivarren etupäässä olevia leluja? Paloi viime kerralla alustaremontissa hihat noiden puutteen takia niin että ostin niitä motonetista puolenkymmentä varalle että voi vaihdella aina kun käy auton alla... Nyt kun olen kolmen tonnarin loukussa noita saa olla varmaan vaihtamassa vuosittain. :(

No onhan noista vanhoista vikapesistä se etu ettei joudu juoksemaan aikaa tappamassa ikävissä kapakoissa, vaan voi nautiskella paskaisten osien irroittelemisesta auton alla ährätessä...
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Alumiini puslista

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Nyt alumiiniset etutukivarren holkit menee eka kerran vaihtoon. Jos eivät kestä, niin PCS myy myös rosterisia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tilattu jo

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

9000LPT kirjoitti:uudet alkuperäiset puslat on tilattu jo. Vielä kun joku asentaisi ne :oops: .
Ihan mielenkiinnosta, paljonkos tuli hintaa? Varmaan _jossain_ vaiheessa edessä itelläkin..
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Tilattu jo

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

jyrmy kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:uudet alkuperäiset puslat on tilattu jo. Vielä kun joku asentaisi ne :oops: .
Ihan mielenkiinnosta, paljonkos tuli hintaa? Varmaan _jossain_ vaiheessa edessä itelläkin..
Jonkin matkaa toiselle sadalle.. :cry:, sisältäen kaikki takapään puslat ja etupäähän alumiiniset (4kpl) holkit
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin