99:n kannen lasku
99:n kannen lasku
Nyt semmoinen tilanne, että 99:n kansipahvissa tai kannessa on jotain kränää, kun nestettä on alkanut hukkumaan johonkin. Jäähdyttäjästä eikä lämppärin kennosta se ainakaan tule pihalle. Joten kilautin kotiseudulle ja laitatin sieltä tulemaan 99:n kannen Matkahuollossa. Sitten tämä kansi pääsee jahka aika suo niin Kokkolaan koneistukseen (oikaisu, venttiilityö, säädöt...). Joten...
Mikä on viisas määrä laskea kantta, jos tavoitteena on vikkelä käyttöauto? Itse pähkäilen, että 0,5mm lienee riittävä vai pitääkö ottaa 1mm? Jatkossa olis sitten tarkoitus jatkaa "säätämistä" laittamalla peltipakosarja ja esim. 99 turbon pakoputki.
Mikä on viisas määrä laskea kantta, jos tavoitteena on vikkelä käyttöauto? Itse pähkäilen, että 0,5mm lienee riittävä vai pitääkö ottaa 1mm? Jatkossa olis sitten tarkoitus jatkaa "säätämistä" laittamalla peltipakosarja ja esim. 99 turbon pakoputki.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Joo, mullahan toi 99 on B-koneella. Just tiedustelin asiasta ja 0,5 milliä on ihan sopiva. Samalla ilmeni, että liikaa laskettu menee jo toiselle millille ja silloin tulee ongelmia jakoketjun kanssa, ei kiristy tarpeeksi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
B-koneessa ongelmaksi tulee jakoketjun kiristin. Yli millin laskuilla tulee ketjuun liikaa löysää eikä kiristimen vara välttämättä riitä. Ja se riittää, jos B-moottorin kantta laskee alle millin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Entäs kannenlasku?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Joo, ei tietenkään. Mulle hitsataan lisäälefa42 kirjoitti:Kukaan ei tiedä, kukaan ei kiellä, hys hys nyt vaandimebak kirjoitti:Entäs kannenlasku?

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
entäs uskaltaako B-turbon kannesta ottaa mitään pois? puristukset ei ainakaa paljoa sais nousta kun kysymys on turbomoottorista..
kyllä siitä ihan pienen pieni siivu lähtee, koska vedän sen sorvin läpi suoruuden varmistamiseksi.
paljonko tulee puristuksia lisää esim 0,5mm laskusta?
kyllä siitä ihan pienen pieni siivu lähtee, koska vedän sen sorvin läpi suoruuden varmistamiseksi.

paljonko tulee puristuksia lisää esim 0,5mm laskusta?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Tuossa on niin naurettavan matalat puristukset, että ei juuri vaikuta tuo plaanaus.gls kirjoitti:entäs uskaltaako B-turbon kannesta ottaa mitään pois? puristukset ei ainakaa paljoa sais nousta kun kysymys on turbomoottorista..
kyllä siitä ihan pienen pieni siivu lähtee, koska vedän sen sorvin läpi suoruuden varmistamiseksi.
paljonko tulee puristuksia lisää esim 0,5mm laskusta?
0,5mm lastu ei ratkaisevasti tuohon vaikuta.
Perus asiat kuitenkin kunnossa? Virranjakajan alipainesäädin ehjä ja pakoputki kunnossa? Takapönttöhän voi vanhemmiten mennä jopa tukkoon! Erälläkin kaverilla oli rajummassa kaasuttelussa alkanu tulla villaa takapöntöstä (kontin alla). Selevä. Se sitten poistikin koko pöntön ja laittoi suoraa putkea tilalle.saabastelija kirjoitti:onko kellään kokemusta/ajatuksia miten käy 8v katin jos laskee kantta? kovin on laiskan oloinen vakiona

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01