Virtalukon takertelu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Virtalukon takertelu

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Eli tänä aamuna pukkasi hikeä otsalle lumitöiden lisäksi myös koska avain ei kääntynyt 9-3:n virtalukossa ja harvinaista kyllä maanantaille oli kiire töihin :P eli kello 7:45 ja työmatkaan kuluu 20 min...Avain ei varmaan ole kulunut koska auto on 10 kk vanha..no ensi hätään työnsin hanskalokerosta löytyvää aseöljyä hätäpäissäni sisään ja sitten hain sisältä toisen avaimen ja kas avain kääntyi lukossa..tosin nyt kääntyi myös toinen avain lukossa

Virtalukkoon ei ole tippunut popcornia tai muuta smegmaa, eli onko muilla samoja kokemuksia :?:

Mieleen tuli elävästi talvi pari vuotta sitten ja 20 asteen pakkanen jolloin 9000 teki samat sillä erolla että siihen jäi ja hinattiin pajalle ja lukko heloitettiin uudestaan ja uusi avain tilattiin, mut ku tonnari oli 12 v vanha ja tämä mun 9-3 on vielä melko uusi..

no täytyy seurailla jos rupeaa jumittamaan jatkossakin ja viedä sitten huoltoon (, tai antaa road assistancen viedä 8O) tai oliko vain rasvan puutetta?
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Virtalukon takertelu

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

pertti666 kirjoitti:Eli tänä aamuna pukkasi hikeä otsalle lumitöiden lisäksi myös koska avain ei kääntynyt 9-3:n virtalukossa ja harvinaista kyllä maanantaille oli kiire töihin :P eli kello 7:45 ja työmatkaan kuluu 20 min...Avain ei varmaan ole kulunut koska auto on 10 kk vanha..no ensi hätään työnsin hanskalokerosta löytyvää aseöljyä hätäpäissäni sisään ja sitten hain sisältä toisen avaimen ja kas avain kääntyi lukossa..tosin nyt kääntyi myös toinen avain lukossa

Virtalukkoon ei ole tippunut popcornia tai muuta smegmaa, eli onko muilla samoja kokemuksia :?:

Mieleen tuli elävästi talvi pari vuotta sitten ja 20 asteen pakkanen jolloin 9000 teki samat sillä erolla että siihen jäi ja hinattiin pajalle ja lukko heloitettiin uudestaan ja uusi avain tilattiin, mut ku tonnari oli 12 v vanha ja tämä mun 9-3 on vielä melko uusi..

no täytyy seurailla jos rupeaa jumittamaan jatkossakin ja viedä sitten huoltoon (, tai antaa road assistancen viedä 8O) tai oliko vain rasvan puutetta?

Sama vika (7/2002 käyttöönotettu, 32 tkm ajettu) mun 9-3:ssa. Joskus tuntuu tosi nahkeelta vääntää avainta. Joskus tuntuu ikäänkuin "porras" kun vääntää avainta. Useimmiten toimii kuitenkin OK. Katellaan, miten kehittyy, takuuta puoli vuotta jäljellä...

-Jyrki
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla ng900:ssa jumitti lukko ja jäi sit kokonan jumiin. Soitin Laakkoselle ja kysyin "mitäs bittua?". Sanoivat siellä, että tyyppivika, lukko vaihtoon. Tilattiin lukko, jotain 500-600mk sarjoitettuna Ruottista. Siinä sitten lukkoa odotellessa Haynesin korjauskirjan kanssa pistin keskikonsolin atomeiksi ja takas kasaan. Oli vissiin lukon päässä oleva "meisselinkärki" ja pohjassa oleva hahlo eri asennossa. Pikkasen väljä se hahlo. En tehnyt sille mitään.

Hyvin toimi lukko eikä ongelmia sen jälkeen. Noh..olipahan ainakin uusi lukko sitten varaston hyllyssä...

edit: oireen tarkennus: Ei meinannut vasemman reunan alkuasennosta lähteä kääntymään käyntiin päin. Tuntui ihan metalli metallia vasten. Kun sen sitten sai alkuasennosta kitkuttelemalla kääntymään, kääntyi se sitten kunnolla loppuun asti.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin