Mikä tiivistysaine?
Mikä tiivistysaine?
Tasapainoketjujen poisto lähenee.
Eli olis tarkoitus poistaa tasapainoketju koneesta eli öljypohja pitää irroittaa. Kertokaapa mitä ainetta olette käyttäneet öljypohjan tiivistyksessä?
P.S kuulin eilen Saabin moottorin käyntiä ilman ketjuja ja täytyy sanoa, että edes uusi kone ei käy yhtä nätisti. Se hiton ketju helisee siellä jo alkujaan.
Eli olis tarkoitus poistaa tasapainoketju koneesta eli öljypohja pitää irroittaa. Kertokaapa mitä ainetta olette käyttäneet öljypohjan tiivistyksessä?
P.S kuulin eilen Saabin moottorin käyntiä ilman ketjuja ja täytyy sanoa, että edes uusi kone ei käy yhtä nätisti. Se hiton ketju helisee siellä jo alkujaan.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Suosittelen tuota Locktiten 510:tä, eräs puolituttu työkonekorjaaja (korjaa mm. traktoreita, puimureita, jne), raportoi vuosia sitten etteivät nuo silikonipohjaiset tökötit tahdo kestää kauaa ainakaan paikoissa joihinka kohdistuu rasitusta, silikoni kaiketi irtoaa ajan myötä..
ehkä äöljypohjassa saattaisi mennäkin, mutta silikonilla on se huono puoli että se saattaa tukkia esim. öljykanavat kuivuessaan.
Esim. 510 kuivuu ainoastaan puristuksessa, kun olin ensimmäisen kerran liimannut 9-5:n öljypohjan tuolla aineella niin aine ei ollut kuivunut kuin tiivistettävän kohdan osalta, ne pienet jäämät mitä oli öljypohjan sisäpuolella, olivat täysin kuivumattomia.
Lisäksi tuo 510 on helppo poistaa kuivumisen jälkeen esim. terävällä lastalla tai mattopuukon reunalla tms.
Silikoni on siitä kurja aine ettei sellaiseen pintaan missä sitä on ollut, tahdo tarttua mikään muu aine.
WIS suosittelee Locktite 518:aa, mutta 510 on vielä parempaa, kumpikin ovat ihan ok.
ehkä äöljypohjassa saattaisi mennäkin, mutta silikonilla on se huono puoli että se saattaa tukkia esim. öljykanavat kuivuessaan.
Esim. 510 kuivuu ainoastaan puristuksessa, kun olin ensimmäisen kerran liimannut 9-5:n öljypohjan tuolla aineella niin aine ei ollut kuivunut kuin tiivistettävän kohdan osalta, ne pienet jäämät mitä oli öljypohjan sisäpuolella, olivat täysin kuivumattomia.
Lisäksi tuo 510 on helppo poistaa kuivumisen jälkeen esim. terävällä lastalla tai mattopuukon reunalla tms.
Silikoni on siitä kurja aine ettei sellaiseen pintaan missä sitä on ollut, tahdo tarttua mikään muu aine.
WIS suosittelee Locktite 518:aa, mutta 510 on vielä parempaa, kumpikin ovat ihan ok.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
LOCTITE 518 / 510
VÄLYS OLTAVA ALLE 0,25mm
510 KESTÄÄ 200ASTETTA JA 518 "VAIN" 150
MUUTEN SAMA AINE MUTTA 510 ON AUTOTEHTAIDEN KÄYTTÄMÄ TUOTE...
SUOSITELLAAN JÄYKKIEN LAIPPOJEN TIIVISTÄMISEEN PUMPUISSA, KYTKIMISSÄ, VAIHDELAATIKOISSA JA MOOTORINKOTELOSSA.
EI MUUTEN EDES VALU ANNOSTELTAESSA PYSTYPINNOILLE.
ÖLJYN KESTO MOLEMMILLA ERINOMAINEN KUIN MYÖS VEDEN-/GLYKOLIN...
PAKKAUSKOOT 50ml,160ml PATRUUNA
KANNATTAA VALITA SIIS 510
50ml HINTA LOCTITELLA SUORAAN 14,80EUROO +ALV
MYYNTIHINTA ILMAN KATETTA ON SIIS 20 PINTAAN..
TÄÄL OIS...
VÄLYS OLTAVA ALLE 0,25mm
510 KESTÄÄ 200ASTETTA JA 518 "VAIN" 150
MUUTEN SAMA AINE MUTTA 510 ON AUTOTEHTAIDEN KÄYTTÄMÄ TUOTE...
SUOSITELLAAN JÄYKKIEN LAIPPOJEN TIIVISTÄMISEEN PUMPUISSA, KYTKIMISSÄ, VAIHDELAATIKOISSA JA MOOTORINKOTELOSSA.
EI MUUTEN EDES VALU ANNOSTELTAESSA PYSTYPINNOILLE.
ÖLJYN KESTO MOLEMMILLA ERINOMAINEN KUIN MYÖS VEDEN-/GLYKOLIN...
PAKKAUSKOOT 50ml,160ml PATRUUNA
KANNATTAA VALITA SIIS 510
50ml HINTA LOCTITELLA SUORAAN 14,80EUROO +ALV
MYYNTIHINTA ILMAN KATETTA ON SIIS 20 PINTAAN..
TÄÄL OIS...
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
tossa olis jotain pientä noista Wurthin tököteistä
http://www.winzerwurth.co.uk/winzer.nsf ... 201090.pdf
eli tuota RTV-silikoonia löytys kaapista
http://www.winzerwurth.co.uk/winzer.nsf ... 201090.pdf
eli tuota RTV-silikoonia löytys kaapista

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ukko hommas tota DP 300 mönjää joten eiköhän käytetä sitä.Frostgrey kirjoitti:tossa olis jotain pientä noista Wurthin tököteistä
http://www.winzerwurth.co.uk/winzer.nsf ... 201090.pdf
eli tuota RTV-silikoonia löytys kaapista
P.S tilasin uuden hormit Saabiin
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 12:16
- Paikkakunta: Villähde
Pitää oikeen kysyä et mikä tos tasapainoketjun ja akseleitten poistos on ideana eikös se kone ala ravistaa ihan perk****sti????? ja mitä tarkottaa jos ne on "Päivitetty"??? mihin siin poistos pyritää??? pelkästää parempaa käyntiääneen vai????
9-5 2.4T steg 4
og900 aero -87
Jäsen #2604
-Ken leikistä suuttuu, ottakoon diapamin!-
og900 aero -87
Jäsen #2604
-Ken leikistä suuttuu, ottakoon diapamin!-
Itellä ainakin kuuluu jakopäästä ylimääräistä ääntä tietyillä kierroksilla. Tuo ketjun poisto on helpoin keino päästä ongelmasta. Äänien ja tärinöiden ei pitäisi mitenkään häiritsevästi kasvaa. Öljypohjan kautta tuo käy näppärästi.
Niitä akseleita ei sieltä yleensä poisteta, koska muuten öljynpaineet romahtaa jollei laiteta jotain "tulppia" öljykanaviin
Eikä itselläni ole aukotonta huoltokirjaa joten remonttia ei saa Saabin piikkiin, itse en nää mitään järkeä maksaa 1000,- omasta pussista kyseistä homma varten.
PS. Mahtaako sinunkaan "sinikantisessa" sitä ketjua olla
Niitä akseleita ei sieltä yleensä poisteta, koska muuten öljynpaineet romahtaa jollei laiteta jotain "tulppia" öljykanaviin
Eikä itselläni ole aukotonta huoltokirjaa joten remonttia ei saa Saabin piikkiin, itse en nää mitään järkeä maksaa 1000,- omasta pussista kyseistä homma varten.
PS. Mahtaako sinunkaan "sinikantisessa" sitä ketjua olla

Saab 9-3 TTID Vector 2008