Kisko kattoon moottorin nostoa varten

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Kisko kattoon moottorin nostoa varten

Viesti Kirjoittaja peinu »

Moro!

Ketjuvinssi hankinnssa. Vielä tarttis keksiä millä sen ripustaisi autotallin sisäkattoon. Suurin piirtein normaali huonekorkeus ja kattoristikoilla toteutettu rakenne.

Kaikkein parasta olisi jos saisi jonkun kiskon kattoon, niin että autoa ei tarttisi rullata alta pois vaan saisi liu'utettua moottorin auton päältä edessä olevalle pöydälle, niin mahtuisi autotallin ovikin kiinni. Eivät olleet, mokomat, mitoittaneet tallia tontun korjaamisen varalle.

Kertokaa miten olette homman itse toteuttaneet?

Tietysti jos jollakin on lainata ihan moottorinosturia niin sekin kelpaisi...
Kuva :roll:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

Moro.

Ennen meillä oli tallilla käytössä sellaienen "hirsipuu". Muistaakseni jostain 4x4 parrusta + kakkosnelosesta kyhätty. Molemmin puolin autoa parrut pystyssä ja yks niiden päälle poikittain. Jalat kanssa parrusta auton kylkien suuntaisesti. Ja bilteman kovat pyörät jalkoihin tuli jossain vaiheessa laitettua tuotekehityksenä, niin sai rullattua koneen auton päältä pois.. Hyvin sillä muutaman koneet vaihtui, vaikka ei se nätti ollukaan ja vei aika paljon tilaa silloin, kun ei ollu käytössä..
antti | 9-5 -98 | #2303
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tämä keskustelu ei oikein mennyt kuvittelemiini uomiin. Kuvittelin saavani vinkkejä kattokiskon viritykseen, mutta kuinkas sitten kävikään?

Eilen oli viestilaatikkoon ilmaantunut yv ennestään tuntemattomalta saabistitoverilta, joka tarjosi omaa kuvan mukaista moottorinosturiaan lainaksi. Asioilla on tapana järjestyä - joskus paremmin kuin hyvin!

Nyt on nosturi palasina takaloosterissa. Kiitos paljon!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Yksi hyvä vaihtoehto on laittaa ketjutalja kiinni kattoon kiinnitettyyn kiskoon niin, että talja on kiinni raudassa joka rullaa kiskolla neljän laakerin päällä. Tarpeeksi vahvasta raudasta ja laakereista tehtynä kantaa helposti moottorin painon. Kisko tietenkin pitää vetää joka kattoristikon kohdalta kierretangolla, metallilatalla ja muttereilla kiinni.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin