Millainen alusta aikoinaan oli 2-t rata-autoissa?
Eräässä artikkelissa mainittiin että joustonvaraa ei ollut kuin muutama sentti, mutta millaisilla jousilla / muilla muutoksilla tuo silloin kaksitahtiaikaan toteutettiin? Entpä millaisilla rengasleveyksillä yleensä ajettiin? Kallistuksenvakaaja, iskarit, muuta? Entäpä takapään muutokset?
Tietysti kiinnostaa myös vinkit aihetta käsittelevästä kirjallisuudesta/artikkeleista. Ralliautoistahan tuntuu olevan hyvin matskua, mutta rata-autoista vähemmän.
Voisihan tähän varmaa soveltaa veenelkunkin ohjeita, mutta paino ja varsinkin sen jakauma on aikas erilainen.
Millainen alusta ratasaabissa?
Millainen alusta ratasaabissa?
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Tiesin ennestään että ulkomailla (ruotsi, yhdysvallat) GT750 varsinkin oli suosittu pikkuluokkien (erityisesti jääradalla) kilpa-auto. Varsinkin kun joissain luokissa ei tarvinnut kuin pistää kypärä päähän ja mennä ajamaan siihen aikaan.
Ja joku mielikuva oli että kyllä näillä oli Suomessakin joissain luokissa ajettu.
Mutta bongasin sitten TM 17/1991 olleen Hannu Krohnin "Automuistelun" jossa oli kuva 850 Monte Carlosta Keimolan radalla. Tekstin mukaan 'Trollhättanissa Simo Lampiselle rakennettu rata-auto... Simon jälkeen Klaude Bremer ajoi sillä lukemattomia voittoja niin asfaltilla kuin jääradallakin' ja edelleen 'Se on parasta aikaa entisöitävänä museoon'.
Tuli mieleen, että olisiko Uudessakaupungissa vai jossain toisessa museossa nykyisin?
Ja joku mielikuva oli että kyllä näillä oli Suomessakin joissain luokissa ajettu.
Mutta bongasin sitten TM 17/1991 olleen Hannu Krohnin "Automuistelun" jossa oli kuva 850 Monte Carlosta Keimolan radalla. Tekstin mukaan 'Trollhättanissa Simo Lampiselle rakennettu rata-auto... Simon jälkeen Klaude Bremer ajoi sillä lukemattomia voittoja niin asfaltilla kuin jääradallakin' ja edelleen 'Se on parasta aikaa entisöitävänä museoon'.
Tuli mieleen, että olisiko Uudessakaupungissa vai jossain toisessa museossa nykyisin?
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi