9-3:n venakopan torx-avaimen koko?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

9-3:n venakopan torx-avaimen koko?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vois käydä ostamassa sopivan avaimen ja vähän räplätä Sinikkaa, että se ei tule mustasukkaiseksi pelkästä vaimon ja Tontun kanssa pelehtimisestä. Lisäksi kun taloon on tullut tuo OGsatku, niin pitää vähän hyväillä sen sisukaluja, että toimii jatkossakin luotettavasti ja antaa hyvät kyydit.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3:n venakopan torx-avaimen koko?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Vois käydä ostamassa sopivan avaimen ja vähän räplätä Sinikkaa, että se ei tule mustasukkaiseksi pelkästä vaimon ja Tontun kanssa pelehtimisestä. Lisäksi kun taloon on tullut tuo OGsatku, niin pitää vähän hyväillä sen sisukaluja, että toimii jatkossakin luotettavasti ja antaa hyvät kyydit.
Osta kerralla sellainen torx -"avainrykelmä", missä on monia erikokoisia torx -avaimia. Itse ostin sellaisen Tarjoustalosta. Sen tunnistaa isohkosta oranssista kahvasta ja hinta oli muistaakseni 4,5 €. On ollut tosi hyödyllinen ostos ja se hyvä puoli tuossa työkalussa on, että kun kaikki torx -avaimet on kiinnitetty kahvaan, niin ne eivät pääse katoamaan (ellei sitten koko avain häviä). Tuskinpa Tarjoustalon valikoimat vaihtelevat hirveästi eri myymälöiden välillä, joten luulisi, että niitä saisi jokaisesta Tarjoustalon myymälästä, jossa on myynnissä työkaluja.

Harmi, etten voi tällä hetkellä ottaa fotoa tuosta työkalusta, sillä se on NG900:n takakontissa, ja se taas on puolestaan vaihdelaatikkorempassa :cry:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ajattelin ihan sellasta mikä istuu räikkään kiinni, niin voi vetää kopan ihan oikeeseen momenttiin, kun on kerta momenttiavainkin. Ei tollasilla meisseleillä korjailla muuta kun sisustuksen osia. Niissäkin hommissa on jo monet T15 - T27 laitettua pyöreiks. Ei viittis koko ajan noita satseja olla ostamassa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Viimeviikolla tuli kiristettyä kansi ng:ssä, t35 ja t30 tais olla mitä siinä hommassa tarvi.

Kuvia miltä näyttää 250tkm ajetun koneen kopan sisältä.
http://koti.mbnet.fi/stress/Kansi/
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vai oli satkun kannen pulttikin T eikä E.

EPC:n mukaan pitäisi olla molemmissa E.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Torksit 30 ja 35 voi pitää paikkansa kopan osalta.
Kannen pultit ovat E16 kannalla. (Nurinkurinen torksi).

Stressfläkt:
Varsin mustaa oli tuo ketjunpään pääty. Liekkö vaihdettu öljyt juuri 20t välein.. ?(Mikä sattuu olemaan virallinen väli..)
Yleisesti harrastelijat tuppaa vaihtamaan 10t välein, jolloin tuo pääty taitaa pysyä hiukka puhtaampana.
Onko jo tp-ketju poissa? 250t kohdalla saattaapi jo rallattaa ja pomppia yli..

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Jaa, no tuli ne kiristettyä siltiki torxilla ja momenttiavaimella uuteen momenttiin.
Öljynvaihot on justiinsa sen 20tkm välillä tehty ettei tuo nyt mikään suuri ihme ollu että siellä vähä liikaa olis jo näillä kilometreillä.
Mobil 0w40 öljyä olen käyttäny ja saksasta tuossa on saabin huoltoja kunnes auto siirtyi minulle.

Ai että nytkö siinä tasapainoketju on kans entinen :)
Nyt tulette pettyyn, ei pidä ääntä ja en ole vaihtanu, toisaalta se oli 185t ajettu ostaessa, ettei tiedä vaikka olisivat koko koneen vaihtaneet joskus saksassa.

Pitää kai paalata tuo sitte kun tämmönen tuomio tuli :wink:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuli ostettua amusella Motonetistä setti missä on 4kpl torxeja T30, T35, ja pari isompaa en kattonu tarkkaan sekä 1/2" räikkäsovitin. Hintaa oli luokkaa 7.95e

Noilla pitäis onnistua.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Stressfläkt kirjoitti:Ai että nytkö siinä tasapainoketju on kans entinen :)
Nyt tulette pettyyn, ei pidä ääntä ja en ole vaihtanu, toisaalta se oli 185t ajettu ostaessa, ettei tiedä vaikka olisivat koko koneen vaihtaneet joskus saksassa.

Pitää kai paalata tuo sitte kun tämmönen tuomio tuli :wink:
No.. Ehkä mulla oli sitten jotenkin onnettomampi yksilö :? , vaikka olikin saksan leimat 160t asti, kun ketju rupes hyppimään 207t kohdalla.. Ja onhan noita muillakin mennyt 200t+ jälkeen. Eipä tuo poisottaminen mikään iso hommakaan ole, kun alkaa temppuilla. :wink:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin