Tonnarin sisätilat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Tonnarin sisätilat

Viesti Kirjoittaja kt »

Pitää nyt kysellä itseäni paremmin tietäviltä. "Jarihan" aloittamassa "Koeajoin tonnarin" -keskustelussa kuvailinkin jo tuntojani tonnarin suhteen. Nyt kun ajatuksena on hankkia perheauto (perhe: puoliso + 2 pientä lasta, jotka kuitenkin jo potkivat etuistuimia satkussa + kaksi heidän pitkäraajaista mutta kankeaa isovanhempaansa, joita tulee hyvää hyvyttään kuskattua milloin minnekin), niin kysyisin, onko CC, CD ja CS -korien sisätiloilla mitään eroa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ei. Kaikki on yhtä tilavia. :)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ainoastaan takakonttien tilavuudessa on eroa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

Suosittelen ehdottomasti CS:sää. Omat kokemukset, tosin vasta lyhyeltä ajalta, LOISTAVAT tilat.
Hattuhylly pois ja tilaa on jo silloin enempi kuin missään? tämän päivän farmari mallin autossa...

-J-
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kurko kirjoitti:Ei. Kaikki on yhtä tilavia. :)
Enpäs yhdy tähän, sillä esim. cc:n takajalkatilat ovat mielestäni jokusen sentin ahtaammat kuin cs:n.
Huomasin tuossa viime vkl, kun jouduin kaverin (coltti forumilla) cc:n takapenkille ahtautumaan, jouduin oikeasti vääntelemään itseäni että sain ahtauduttua sisään, omassa cs:ssä tätä ongelmaa ei ole, vaan sopii ilman turhia kikkailuja takapenkillekin. Syy tähän voi toki olla että jommassa kummassa takapenkki on edempänä/taempana tai etupenkki liikkuu enemmän taakse. Joka tapauksessa CC:ssä tuntuma oli huomattavasti ahtaampi takana, edessä sopi olemaan molemmissa aivan loistavasti. Niin ja pituuttahan minulla on 192cm, enkä ole perinteinen persjalkanen, eli jaloillakin on mittaa melkoisesti. :)
En sitten tiedä tuleeko kattoluukullisen tonnarin katto sen verran alas että joutuu selkä kyyryssä menemään sisään, jolloin päätä kattoon hipoen pääsisi helpommin kattoluukuttomassa sisään, pitäisi varmaankin tehdä lisää testejä, tervetuloa tonnaristit iisalmeen(kin).

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No kyllä on tonnarin sisämitat ollut vuodesta 85 suurinpiirtein samat.
muutama sentti sinne tänne johtuen sisustukseta yms.

(tonnari jo vuodesta 89).

Ja parimetrinenkin ynnä 130kiloinen sopii ajamaan, toki takapenkkiä kuluttaa ennemmin vaikka A8 kyydissä.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Kurko kirjoitti:No kyllä on tonnarin sisämitat ollut vuodesta 85 suurinpiirtein samat.
muutama sentti sinne tänne johtuen sisustukseta yms.

(tonnari jo vuodesta 89).

Ja parimetrinenkin ynnä 130kiloinen sopii ajamaan, toki takapenkkiä kuluttaa ennemmin vaikka A8 kyydissä.
TÄYSIN kuriositeettina uuden A8:n sisätilat ovat tilavuutena mitattuna tonnarin kokoa, ehkä jopa hieman pienemmät :idea:
A8 L sitten meneekin reippaasti ohi....
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Taitaa sitten olla se L. :)
Hyvät on tilat. :D
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Eli CS parempi kuin CC. No mites CD? Itsekin olen 196cm pitkä eikä minua aina lasketa rattiin..
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

kt kirjoitti:Eli CS parempi kuin CC. No mites CD? Itsekin olen 196cm pitkä eikä minua aina lasketa rattiin..
Niin mistähän kohdin CS:n tilat on paremmat, kuin tuon edesmenneen CC:n. :?:
Samat tilat näissä tonnareissa on ollut jo viimeiset, 23 vuotta mitä sitä valmistettiin.
Loosterin muoto hiukan vaihtelee.
Viimeksi muokannut Kurko, To Loka 13, 2005 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

kt kirjoitti:Eli CS parempi kuin CC. No mites CD? Itsekin olen 196cm pitkä eikä minua aina lasketa rattiin..
CD on ... Paras :D Nojuu eikös noi oo CS:än kanssa tiloiltaan saman kokoset? Eri asia on sitten miten haluaa takaluukkua käytellä ja millasesta ulkonäöstä tykkää.. + että ottaako cd:n vanhalla vai matalalla keulalla, ite tykkään tosta vanhemmasta lookista.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kurko kirjoitti: Ja parimetrinenkin ynnä 130kiloinen sopii ajamaan, toki takapenkkiä kuluttaa ennemmin vaikka A8 kyydissä.
No, allekirjoittanut joutuu välillä kuluttamaan takapenkkiä, koska köyhällä virkavallalla ei ollut omaa ajokorttia, vaan ottivat vuorostaan minun ajokortin lainaan. Joten takapenkilläkin pakko koittaa viihtyä. :)

-Sami

ps. eikä se A8 todellakaan ole niin tilava vakiona, joku L-malli voi olla asia erikseen, eipä ole meidän pihassa vaan sellaisia näkynyt.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

YRittäkää nyt ymmärtää, tuo kulkine on perujaan vuodelta 1985 (valmistus aloitettiin) ja siihen ei ole tapahtunut vuoteen 1998 mennessä (valmistus lopetettiin) alustaan mitään mainittavaa muutosta, eli raideväli ja leveys pysynyt samana (toki renkaat on hiukan lihonneet).

Maksoi muuten aikoinaan tuo tonnari kaikilla hinkkeiillä parin tolopaketin verran joten ei ihan joka pojan peli ollut vuonna 85.
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Selväksi tuli.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

CD ja CS molemmat hyviä ja tilavia. CS parempi,jos koira kyydis.hattuhylly vain pois ja sesse takaluukkuun :) hau,hau
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Vastaa Viestiin