-86 og 900 ruiskun bensanpaineet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Weccu
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 20:46
Paikkakunta: Hyvinkää

-86 og 900 ruiskun bensanpaineet

Viesti Kirjoittaja Weccu »

:cry: Harmistunut ihmettelee. Mikä on bensanpaineissa vika ja miten se korjataan? Auto sammui kesken ajon eikä käynnisty. Viat:Moottori ei käy kunnolla, käyntiinlähtö heikko,ei siedä kaasua ollenkaan
Havaittu:järjestelmäpaine n.5bar(OK),kipinä OK,ruiskun ohjauspaine kylmänä 3bar (eli liikaa kun pitäisi olla noin yhden barin kieppeillä)
Korjattu:pumpun rele ohitettu(rikki,mutta ohitus ei auttanut),määränsäädin avattu ja putsattu ainakin 10 kertaa.Tulpanjohdot, jakaja+sytty-yksikkö vaihdettu toisesta.....ei vaikutusta.

Mitä vielä voisi kokeilla? Kohta menee hermot. :evil:
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Toimiiko ohjauspaineensäädin? Voi olla että "ryypyttää" koko ajan.
Viimeksi muokannut kt, Pe Loka 14, 2005 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ohjauspainesäädinhän tuossa mättää, jos kerran ohjauspaine on 1baarin liian korkea. Nouseekos ohjauspaine korkeammaksi, kun koneen saa lämpimäksi? Ohjauspainettahan voi pudottaa ihan vain naputtelemalla sitä tappia sisäänpäin. (Rungossa näkyy sellainen pyöreä tapinpää.) Ohjauspaineen muutos vaan vaatii lisäksi moottorin lämmittämisen ja seosten säädön. Ohjauspaine kun vaikuttaa seoksiin. Sen kanssa pelautuminen voi siis olla aika tuskaista. Uusi ohjauspaineen tarkastus vaatii tietysti moottorin jäähdyttelyn, eli hidasta hommaa. Jos helpommalla (nopeemmalla) tahtoo päästä, kannattaisi vaihtaa tuo ohjauspainesäädin toiseen ehjään purkuosaan. Uutenahan tuo maksaa törkeitä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuonhan saa myös purettua ja herkisteltyä jos tuppaa jämähtään väärille arvoille.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Weccu
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 20:46
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Weccu »

Kerrataanpa hieman sitä paineen säätöä. Mitä tappia siis pitää naputella paineen alentamiseksi? :?: Käsittääkseni paineen ollessa liian korkea-seos on liian laihalla. Sellaiselta moottorin käyntikin tuntuu. Jatketaan tutkimuksia.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Weccu kirjoitti:Kerrataanpa hieman sitä paineen säätöä. Mitä tappia siis pitää naputella paineen alentamiseksi? :?: Käsittääkseni paineen ollessa liian korkea-seos on liian laihalla. Sellaiselta moottorin käyntikin tuntuu. Jatketaan tutkimuksia.


aivan. siis se naputtaminen sitten pudottaa ohjauspainetta kylmänä ja kuumana, jotenka maltti pelissä. (Liian korkea ohjauspaine laihentaa seosta, aivan niinkuin sanoit.) Jos se menee liian syvään, on kaksi vaihtoehtoa, purat sen ja palautat, tai teet siihen säädön, eli poraat reiän ja teet kierteen siihen "tappiin". Silloin voit paluuttaa sitä prikan ja ruuvin avulla. En ole itse tehnyt moista, vaan lukenut tuon jipon netistä jostain... Tuosta ohjauspainesäätimestä muuten löytää jonkinverran tarinaa netin uumenista englanniksi, kun käyttää hakusanoina WUR tai warm up regulator.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin