OG900:sen perä vaeltaa...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

hene- kirjoitti:Mulla tuntuu tuo perä elävän, eli jotenkin lenuaa jossain tilanteissa.
Esim. kun ajaa maantiellä maalattujen merkkiviivojen päältä.
Perässä tuntuu sellainen sivuttaislenuaminen.

Panhardin ja pitkittäistankojen puslat on vaihdettu.. mitäs seuraavaksi?
Voisko tuo johtua huonoista renkaista? Nimittäin mun michelinit on parhaat päivänsä nähneet..
Tähän asti kaikki michelinit on ollut juuri tuollaisia sivuttaisheilujia uudesta lähtien.
VW transporter 2.5tdi vm.99
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

himmee kirjoitti:Tähän asti kaikki michelinit on ollut juuri tuollaisia sivuttaisheilujia uudesta lähtien.
Kokeiltu on:
OG900 + 205/50/16 Pilot Primacy
9-3 + 205/50/16 Pilot Exalto
9000 + 225/45/17 Pilot Primacy

Missään en ole sivuttaisheilumista havainnut. Exaltot oli muuten vaan vähän löysät ja äkkipikaiset eikä pitoakaan ollut kunnolla. Primacyt aivan loistavia.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

okaalto kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Taka-akselin kulmamuutos käytännössä vaatii akselin taipumisen...
Jos puhutaan ns. nelipyörämittauksesta, niin voihan ne taka-akselin pyörien kulmat (autoon nähden) muuttua myös jos puslat on sököt, eli siis koko taka-akseli olis silloin väärässä paikassa koriin nähden. Tai oikeastaanhan silloin on jo kyse siitä, ettei saada mitattua luotettavasti, kun on väljää jossakin.
Kulkukulman ne väljät puslat voi tietysti pilata. Riippuu tietysti, mihin asentoon se akseli on sattunut jäämään koriin nähden, kun auto on ajettu mittauspaikkaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

kattelin tossa noita 900/ 99 irtonaisia taka- akselin pitkittäistukia. Niitäkin on kahta eri pituutta 320 ja 330 kokonaispituus, lyhyemmässä on pienemmässä päässä isompi pusla, iso pää on sama.
Vaikka onnistuis käyttämään eripituisia tukivarsia niin kaipa se alatukivarsi kuitenkin niin paljon määrää että ei tollakaan asetelmalla taida saada kulmiin oleellista eroa.
alatukivarsia en viittiny sit mittailla vaikka 900/ 99 irtonaiset tossa on, liekö ne samoja, 99/ 80 ei ainakaan oo sinkitty.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin