Outs, kauanko uskaltaa ajella...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Outs, kauanko uskaltaa ajella...

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Esittelin ylpeänä tontun konehuonetta kaverille , kun huomasin jotain karmeata..

Kuva

Kahdesta kohtaa näyttää olevan jo ratkennut pitkittäin.

Uusi hihna 2vk ollut. Huomenna pitää vielä ajaa reissua 50km/suunta.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vararemmi loosteriin ja sitten, kun repee laittaa oikeille urilleen.
Luulis ton kyllä jonkinaikaa kestävän. 8O
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Millainen tuo on tienpäällä laittaa paikoilleen? Ei kerinny kauppaan ku tuossa iltasella huomasin ja aamulla pitää ysiltä olla ikaalisten kylpylässä.

Sanottakoon vielä ettei ole omilta jäljiltä :( Sytyttäähän tuo laturin valon jos räpsähtää poikki?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Voi hajota seuraavalla startilla tai sitten kestää vielä tuhansia kilometrejä, tuurista kiinni. Pahin skenaariohan tuossa on, kun se repäisee pari säiettä irti hihnasta, jotka sitten hirttäytyy jonnekin ikävään paikkaa (laturin, vesipumpun tai ohjaustehostimen akselin ympärille) aiheuttaen muutakin tuhoa kuin pelkän hihnan. Kannattaa selvittää, että miten se hihna nyt noin on loikannut...Hakematta tulee mieleen hajonnut kiristinpumppu, hajonnut ohjain/kiristinrullan laakeri tai kampuran hihnapyörän vulkanointi rikki.

EDIT: Tienpäällä vaihtoon tarvitset jotain, millä pitää kiristinpumppu löysällä, eli ei onnistu ihan pelkällä piilteman lenkkiavainsarjalla...Sisälokarikin on hyvä purkaa, niin saa hiukan helpommin remmin vaihdettua. Laturinvalon pitäisi tosiaan syttyä jos tuo hajoaa kesken siirtymän.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Perkules kun ne kiristimet on vaihdettu noin kaksi viikkoa sitten samoin kuin hihna... Pumppuhan taitaa olla noin satkun mutta tuo vulkanoinnin pettäminen kuullostaa taas kalliilta.

Tuopelottaa juuri että mitä mahdollisesti vie mennessään. Juuri kun tänään sain kilvet ja kerkesin huokasta että on suunnilleen ok kaikki..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Rafu kirjoitti:Millainen tuo on tienpäällä laittaa paikoilleen? Ei kerinny kauppaan ku tuossa iltasella huomasin ja aamulla pitää ysiltä olla ikaalisten kylpylässä.

Sanottakoon vielä ettei ole omilta jäljiltä :( Sytyttäähän tuo laturin valon jos räpsähtää poikki?
Ja matkanteko loppuu siihen.
Onko tuo siis vaihtanut linjaansa vai asennettu väärin. :?:
Jos on ollut ok niin en jatkaisi matkaa ilman lisätutkimuksia. (kiristin pyörä/pyörät) hirtää kiinni noin 200-400t.
Jos taas joku suhari on sen asentanut noin niin eikun kovaa ajoa.

Pelkässä remmin vaihdossa menee näppärällä aikaa noin 1/2 tuntia jos yrittää ilman lokarin irroitusta. Vaan parempi tulos saadaan kun irroittaa lokarin ja vaihtaa rullan/rullat.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Kurko kirjoitti: Onko tuo siis vaihtanut linjaansa vai asennettu väärin. :?:
Jos on ollut ok niin en jatkaisi matkaa ilman lisätutkimuksia. (kiristin pyörä/pyörät) hirtää kiinni noin 200-400t.
Jos taas joku suhari on sen asentanut noin niin eikun kovaa ajoa.
Kyllä sen on vaihtaneet ihan (kuulemma) luotettavassa liikkeessä. Toistaiseksi uskoa on yhä lukuisista kehuista johtuen. Samasta syystä ei ole tuota tullut tarkasteltua. Nytkin huomasin vain ratkeaman vuoksi katsoa tarkemmin mikä mättää.

Kiristimet tosiaan vaihdettiin samalla ja hydraulikiristintäkin tarkisteltiin josko vaihdetaan muttei ollutkaan kuulemma tarvetta. ihan kireän oloinen pikaisella testillä oli hihna. Pimeässä ei oikein voi tutkiskella tarkemmin ja aamulla on oltava jo muualla.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Täytynee huoltoliikkeeseen olla yhteyksissä ja ihmetellä asiaa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Rafu kirjoitti:Täytynee huoltoliikkeeseen olla yhteyksissä ja ihmetellä asiaa.
Kannattaa tosiaan olla huoltolikkeeseen yhteydessä.
Jos sun tapauksessa rullat on uusittu jokuaika sitten niin eikun kovaa ajoa.
Ja remmi on tiukalla ja ei väpätä millään kierroksilla niin eikun ikaalisiin kylpemään. :)
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

9-5T kirjoitti:Minä näe siinä muuta vikaa kun ei ole paikoillaan, pitäisi repeämän näkyä eli lähdenkö optikolle?
Ei saanukonetta pyörähtään juuri kohilleen. Aimakin yksi n. 4cm pitkittäisnen repeämä ole. Hihnapyörän reuna on leikannu hihnan siitä kohtaa jo poikki. Pitkittäin siis.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Nyt sattui repeämä suunnilleen kuvattavaan kohtaan:

Kuva
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ainoa miksi tuo menisi ajossa pois paikaltaan on se että vulkanointi pettäisi. sillä ne kiristin rullat ei voi olla vinossa niin paljoa ainakaan.

mutta mahdollista on että on vaan asennettu huonosti. koska noin pitkälle jos tuo on jo tullut, voi se alahihnapyörä olla tullut siitä vulkanoinnista lähes kokonaan irti.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

takaisin paikoilleen

Viesti Kirjoittaja jmt »

eiks tuota saa kammettua takaisin paikoilleen , tilapäisratkaisuna. Näkisit samalla pysyykö se siellä vai hakeeko uudelleen uuden paikkansa. Manuaalilla iso vaihde päälle, kaveri työntämään ja itse ruuvarilla tms. ohjaat hihnan oikeaan uraan. Taisi tosin olla kyseessä automaatti. Ehkä startilla, tulpanjohdot irti, jottet riko paikkoja?
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: takaisin paikoilleen

Viesti Kirjoittaja G-mies »

jmt kirjoitti:Ehkä startilla, tulpanjohdot irti, jottet riko paikkoja?
Ei taida tulpanjohdot irrota trionicin syttykasetista, mutta helpoin on takuuvarmasti se, että irrottaa sisälokarin ja sitten 19mm hylsy pitkällä jatkovarrella siihen kiristimen rullan pulttiin ja vääntää löysälle samalla, kun kaveri laittaa hihnan oikealle paikalleen. Sisälokari irti sen takia, että työkalu mahtuu ahtaaseen välikköön. Pultissa on vasenkätinen kierre, joten se ei voi aueta moisessa hommassa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin