Mahtavan upea "Haku"- toiminto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Koistinen
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 14:29
Paikkakunta: Järvenpää

Mahtavan upea "Haku"- toiminto

Viesti Kirjoittaja Koistinen »

Kyllä toi "Haku" on sitten upea nappula!! :) :) :)

Elikkäs hommahan meni näin:
Oltiin tossa vähän ulkoiluttamassa saabia ja kesken rankan kepityksen ahdot hävisi täysin, eli mittari nousi juuri ja juuri keltaiselle. Revin jo loppuakin tukkaa päästä toisella ja alipaineletkuja konehuoneesta toisella kädellä.
Ehdin jo käydä kaikki imusarjan letkut yms liitokset läpi ja ei auttanut mitään joten kokeilin tuota hakua ja sieltähän se vastaus jälleen löytyi:
Hukkaportin vipu irronnut akselista. Muistelinkin joskus huollon yhteydessä ihmetelleeni että miten se siinä pysyy kun ei ole sokkaa ollenkaa... Eikä siinä oikein ole sille sokalle paikkaakaan, ei uraa eikä reikää... Mitä kiinnikkeitä olette laittaneet?
No tulipahan samalla korjattua muutama hapero alipaineletku sekä laitettua pari irtonaista letkua paikalleen... :wink:
Taas se koistinen kikkailee...
9000 T16 CC M89
Jäsen # 2593
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kyllä siellä on ura ja reikä. Minulla ainakin. Pysyy kun laitat vaikka prikan ja rautalanganpätkän. Siihen uraan on aika vaikeata saada sitä uraratsastajalukkolevyä, ja varsinkaan kun sellaista ei ole käsillä, niin hyvin pärjää ilmankin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Koistinen
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 14:29
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Koistinen »

Mulla ei ole kuin sileä kiiltävä tappi, ei uria eikä reikiä... Ainakaan enää.
Taas se koistinen kikkailee...
9000 T16 CC M89
Jäsen # 2593
Koistinen
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 14:29
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Koistinen »

Niin ja on se aika pirun ahdas paikka laittaakkaan mitään, varsinkin kun on lämmin moottori ja pakoputki aika lähellä...
Taas se koistinen kikkailee...
9000 T16 CC M89
Jäsen # 2593
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ja se urassa oleva lukkorengas on aika hankala saada sieltä pois jos on liian pieni/ruostunut sinne jumiin, nimim. kokemusta on. :lol:

Suosittelen näppäräkäyttöistä sokkaa. Rautalankakin toki käy hätätilanteessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Koistinen
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 14:29
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Koistinen »

Joo täytyy kokeilla joku rautalanka sinne vititellä ajan kanssa, kunhan antaa auton jäähtyy. Pitäis viedä yöksi nosturille niin aamulla olis ainakin jäähtynyt...
Taas se koistinen kikkailee...
9000 T16 CC M89
Jäsen # 2593
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Nosta konepelti ylös, niin jäähtyy nopeemmin... on kans tullu joskus säädettyä peruspaineita suoraan ajosta; nokka ylös ja sokka irti ja tangon pyörittelyä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin