Itseä ainakin harmittaa, että on tapana pyrkiä saamaan hyvää halvalla.
Veti naaman vihreäksi kun esim. heikki.rantalaiho päräytti Aero-tontulla pihaan. OK, molmpien pirssit vm -93 CS-tonttuja, tekniikassa ei mitään eroa ja varustelussakin lähinnä lepakkopenkit ja vaihteisto. Mutta Aero on silti Aero ja minua hävettää säästää tuo pieni hintaero ja ostaa hyvinvarusteltu epä-Aero....
Omaa tyhmyyttä. Taas on pitkissä kantimissa auton vaihto ja hallitusneuvottelut sen suhteen. Ja pystyykö sittenkään saamaan itsestään henkisen etuotteen Aeron hyväksi?
hmmm....
Aero on kuitenkin aina Aero!
nimim. 2 kpl ökyvarusteltuja, mutta ei Aeroa
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ruotsissa tätä OG900 Aero - normi T16 hintaeroa ei niin hirveästi ole. Sieltä saisi usein 89-90 vuosimallin Aeron samoihin hintoihin, kun täältä normi T16:sta. Joukossa on muutama hyväkuntoinenkin.
Tätä ehdottomasti viimeiseksi satkukseni jäävää autoa kun etsiskelin, niin vaatimuksena oli: nahkapenkit, sähkökattoluukku + kaikki muutkin varusteet. Tahtoi sanoa, että suurin osa ehdokeista olivat Aeroja, mutta nämä olivat ruotsissa. Kesälomaa odotellessa sitten löytyi 900S, jossa nää kaikki varusteet oli ja täytti muutenkin kunnoltaan kriteerit, joten tässä on ne asiat, mitä etsiskelin. IC:n ja APC:n saa jälkikäteenkin, jos tuntuu joskus tarpeelliselta.
Ruotsissa noi Aerot on järjestään puolet halvempia kuin täällä ja verottajakaan ei noita mitenkään erittele. Kieltämättä tyylikkään näköisiä autoja, kun on kolmiovisia ja ne helmat.
Mondeo Ecoboost 2.0 mk4.5 Powershift
Saab historia: Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Onko hinnoissa muka noin paljon eroa? Siis jos verrataan samoin varusteltuja ja 100% ruosteettomia og900 aeroa ja tavallista 900 3d turboa jossa samat varusteet, eli nahat (myös nahkaratti ja palje), kattoluukku, ilmastointi ja cruise, sekä jäykempi alusta, Mitsun turbo jne, niin luulisin että hinnat olisivat aika lähellä toisiaan
Aero on aero, jo pelkästään mallimerkinnän vuoksi olisin valmis maksamaan 30-50% enemmän kuin ei-aerosta
Harmillisesti itseltäkään ei löydy enää yhtään aeroa, mutta tilanne täytyy korjata
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Onko hinnoissa muka noin paljon eroa? Siis jos verrataan samoin varusteltuja ja 100% ruosteettomia og900 aeroa ja tavallista 900 3d turboa jossa samat varusteet, eli nahat (myös nahkaratti ja palje), kattoluukku, ilmastointi ja cruise, sekä jäykempi alusta, Mitsun turbo jne, niin luulisin että hinnat olisivat aika lähellä toisiaan
Aero on aero, jo pelkästään mallimerkinnän vuoksi olisin valmis maksamaan 30-50% enemmän kuin ei-aerosta
Harmillisesti itseltäkään ei löydy enää yhtään aeroa, mutta tilanne täytyy korjata
Mielestäni molemmissa on pyyntihinnat kohdallaan yleiseen hintatasoon nähden, mutta ainakin meikäläisen mielestä tuo ässä antaa rahalle vastinetta enemmän, jopa paljon enemmän. Jos tämä persaukisuuden jatkumo mulla vaan joskus katkeaisi, niin saattaisi tietenkin mieli muuttua, mutta sitä odotellessa ja hintaeron pysyessä tällaisena jätän Airot muiden ostettavaksi
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mitäs yhteistä noissa autoissa oli?
Toinen on 100% ruosteeton ja 100tkm vähemmän ajettu aero kaikilla varusteilla ja toinen karvalakkimallinen matalapaineturbo veivi-ikkunoilla ja lyhyillä välityksillä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No, lompakollahan sitä äänestetään ja se nyt on jokailla vähän eri, että mihin sitä rahaa saa menemään.
Meikäläisellä on nyt siis viisiovinen saabbi, jossa kaikki samat varusteet kuin Aerossa (paitsi ei levikkeitä) ja eipä tämä muuten hirveästi eroa aikaisemmista, joita on ollut veivi-ikkunoilla ja sähköikkunoilla. Kun tuli käyttöautoksi, niin aika tyytyväinen olen ollut. Tosin olisin varmaan tyytyväinen ollut myös ruotsin Aeron hakureissunkin jälkeen. Suomalaisia Aeroja en edes havitellut, koska iso asia oli se noin 2000e ero lopussa. (keskimäärin hintaero tuonnin ja verojen maksun jälkeen, kun oikein Aero kuumeessa laskeskelin) Varmaan aika vähissä on kansa, jotka maksavat OG900:sta 5000e, mutta heitäkin on ja tavallaan ymmärrän heitä. Käyttöautoilu on eri asia, kuin asian syvällinen harrastaminen ja siihen väliin mahtuu paljon.
Onhan tuo Punainen Aero todella tyylikäs ja jos moista haaveilee, niin kannattaa varmasti mennä kattomaan. Varmaan keskusteluissa tulee monta perustetta, eikä tarvii ihan katsomatta ostaa, kuten monesti ruotsin maalla käy.
Mondeo Ecoboost 2.0 mk4.5 Powershift
Saab historia: Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Katillisessa og-aerossa on 175 hevosta, kun vastaavassa T16:sessa "vain" 160.
Tärkeinpänä syynä hintaeroon pitäisin kuitenkin niiden hintaeroa jo uutena. Esimerkiksi Ruotsissa 1993 viisiovinen T16 maksoi 160 700 kruunua ja kolmiovinen Aero 210 000 kr. Ja kun niitä ei ole myyty uutena, niin käytettynäkin tarjonta on vähäistä. Eli tarjontaa on vähemmän kuin kysyntää.
Ja jos järkiperusteilla og-satkua pitäisi valita, niin omaksi suosikikseni nousisi S16. Mutta eihän näitä autoja enää pelkällä järjellä valita.
Yhtäkkiä tuo alkoi vaikuttamaan ihan sika halvalta!!!!
Kävästiin tuossa vaasalaisessa nipponeita myyvässä autoliikkeessä.
Saab 900 combi 2.1 vm-92, ajettu n.180tkm. Oli tehty ruostesuojaukset ja kaikki, tosin kuskin oven alareunasta puuttui n.2cm kokonen pala tiivisteen kiinnikkeen kohdalta (muita lukuisia paikkoja en edes viitsinyt tutkia)
Nopeaa katsottuna kuitenkin päällisin puolin siisti... vain 6500e!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Hinnanero johtuu harvinaisuus/erikoisuusarvosta, jo mainittujen erojen lisäksi. Ei siinä muuta. Ja markkinat määrittelee sitten tason. Esim. saksalainen harrastaja maksaa hyvästä alkup.kuntoisesta pystäriaerosta jo 5000-10000€. Miettikääpä sitä.