Tonnarin sisätilat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

CD ja CS molemmat hyviä ja tilavia. CS parempi,jos koira kyydis.hattuhylly vain pois ja sesse takaluukkuun :) hau,hau
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kyllä sen CC tonnari olla pitää...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Tobbana kirjoitti:En sitten tiedä tuleeko kattoluukullisen tonnarin katto sen verran alas että joutuu selkä kyyryssä menemään sisään, jolloin päätä kattoon hipoen pääsisi helpommin kattoluukuttomassa sisään, pitäisi varmaankin tehdä lisää testejä, tervetuloa tonnaristit iisalmeen(kin).
Ei joudu :D Mahtuu 191cm ihan reilusti istumaan kattoluukulliseen CD:hen.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Ajoasennoissa on näemmä huimia eroja.Vähäinen (189 cm) varteni tuntuu olevan liian iso 9000:sen.Penkin muotoilu on pienemmälle ja pää hiertää kattoa.Penkin korkeussäätö on ala-asenossa.Ajoasentoni on pysty,makaamiset hoidan rehellisesti sängyssä.Muutoin tilat ovat väljät.
Og 900:seen mahduin paremmin.
p.s.ei ollut ihan täsmävastaus,mutta tiloja sivuava kuitenkin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9407
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

AnttiR kirjoitti:Ajoasennoissa on näemmä huimia eroja.Vähäinen (189 cm) varteni tuntuu olevan liian iso 9000:sen.Penkin muotoilu on pienemmälle ja pää hiertää kattoa.Penkin korkeussäätö on ala-asenossa.Ajoasentoni on pysty,makaamiset hoidan rehellisesti sängyssä.Muutoin tilat ovat väljät.
Og 900:seen mahduin paremmin.
p.s.ei ollut ihan täsmävastaus,mutta tiloja sivuava kuitenkin
Kannattaa hankkia sähkösäätöiset penkit, ne saa jonkin verran matalammalle kuin manuaaliset ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kiitos tiedosta, ng900 aero ,oli uutta mulle.Recaroja olen katsellut ,on penkkinä mun varteen passeli, mutta en tiedä miten korkeuden suhteen 9000:ssa.Kalliitakin näyttävät olevan (niinkuin lähes kaikki kiva).
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

AnttiR kirjoitti:Ajoasennoissa on näemmä huimia eroja.Vähäinen (189 cm) varteni tuntuu olevan liian iso 9000:sen.Penkin muotoilu on pienemmälle ja pää hiertää kattoa.Penkin korkeussäätö on ala-asenossa.Ajoasentoni on pysty,makaamiset hoidan rehellisesti sängyssä.Muutoin tilat ovat väljät.
Og 900:seen mahduin paremmin.
p.s.ei ollut ihan täsmävastaus,mutta tiloja sivuava kuitenkin
Tätä olen vähän kummastellut itsekin vaikka olen vain 184 senttinen. Tosin jalat suhteessa kai sitten pidemmät eli ajoasento on pysty ja lakkia ei tarvi yrittääkään pitää päässä, penkki on pohjassa kun korkeussäätö ei pelaa ja kattoluukkua ei ole. Toisessa autossa on taas nyt pääntilaa mutta mittariston yläreuna jää ratin taakse koska siinä ei sitten ole korkeussäätöä.

t. Rami
****
VAG
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kävin autoverhoilijan luona ,josko olisi persaustoppauksista (auton) voinut ottaa pois.On kuulemma 5 sentin paksuiset eli ei onnistu muutoin jouset tuntuvat takalistossa. Olisko joku Klubin sivujen lukijoisto modifioinut kiinnityksiä matalammaksi???
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Istumakorkeuden saisi varmaan jonkin verran alemmaksi kun vaihtaisi penkin rungon ja istuinosan alla olevan ritilän välille pidemmät jouset. Tai jatkaisi jousia sentin pidemmäksi rautalangalla, nippusiteillä tai muulla sopivalla. Todennäköisesti riittäisi muokata muutamaa takimmaista jousta, etureunan jouset saisivat olla ennallaan.

Tässä kuva 86-satkun penkistä, tonnarillakin on vieterien osalta vastaava rakenne:
Kuva

Ongelmia tosin voi sitten tulla ristiselän tuen kanssa, se ei välttämättä sitten enää osu sopivalle korkeudelle, joutuisit säätämään tuen löysälle eli pois.

Matalampaan lopputulokseen varmaan pääsisit myös vaihtamalla 400tkm ajetusta autosta kuskin penkin istuinosan toppauksen. Omani ainakin oli ehjä, mutta lyttyynistuttu.

Vastaavanlaista jousien muokkausta olen harkinnut omaan 99:iin, siinä on nyt napakat turbosatkun penkin toppaukset, mutta vähän turhan korkeat. Viimeisen vuoden 84-ysiyseissähän etupenkkien istumakorkeus on hieman matalampi kuin vanhemmissa, madallus on toteutettu juuri toppausta madaltamalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin