Etupyörä heiluu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Reetu

Etupyörä heiluu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Huomasin kun tunkkasin auton ylös , et etupyörä lonkkasee aika pahasti , ilmankos on ollut huono ohjattavuus ja syöny renkaan, mut missä väljää.

Vaikka kuinka katson ei mielestäni nivelissä ole , eli pyörän laakeriko?
Rengas irti ja lonkkasee jarrulevystä heiluttamalla selvästikin, no mulla on saman ikäinen purku satku jossa hyvät laakerit ilmeisesti kannattaa napa vaihtaa siitä .

Entä voisko tuota kiristää vielä , yritin mut kohtuudella ei menny yhtään.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Etupyörä heiluu

Viesti Kirjoittaja Passi »

Napamutteri on löysällä tai laakeri hajalla.

Napamutteria voi tosiaan kokeilla kiristää, jos ei liiku ~50cm varrella omalla painolla nojaamalla yhtään, niin on varmasti tarpeaksi kireällä.


T. Pasi
99T-museopeli
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

pyydä jotakuta painaan jarrua, jos väljyys häviää vika pyörän laakerissa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kaveri painoi jarrua väljyys ei hävinny, mikä neuvoksi?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

väännä pulttia tiukemmalle
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Hartikainen kirjoitti:Kaveri painoi jarrua väljyys ei hävinny, mikä neuvoksi?
Kunnolla vaan valoa auton alle ja pyörää heiluttelemaan, jarru pohjassa ja ilman. Kyllä sen väljän kohdan on pakko löytyä kun tarpeeksi tarkkaan etsii, ei tuohon sen parempia neuvoja ole. Kokeiles, heiluuko pyörä sekä pysty- että sivusuunnassa. Jos laakeri, niin luultavasti molemmissa, jos taas pallonivel, niin ei käsivoimin pitäis heilua pystysuunnassa koska jousi painaa palloniveliä pystysuunnassa.
#1970
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

antti.hakamaa kirjoitti:pyydä jotakuta painaan jarrua, jos väljyys häviää vika pyörän laakerissa.
Siis välys ei hävinny , eli vika ei laakerissa, napa mutteri ei vänny vaikka jatkovarren kanssa väänsin
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ja paskat uusin kaikki nivelet , eihän nuo paljoa maksa.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Aukaise se napa mutterin lukitus, eli se on lyöty luttuun yhdestä kohtaa , sit kiristyy melko varmaan.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Jahas.. Tartteepa kattoo vielä .
petromies
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Pallonivelten tarkistus: 1
1.Vasen käsi klo 11 ja oikea klo 17. Heiluta jos välystä niin pallonivelessä ( en muista oliko ylä vai ala).
2. Vasen käsi klo 19 oikea klo 1. Heiluta ja jos tuntuu välystä niin pallonivelessä ( erissä kuin em.)
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

petromies kirjoitti:Pallonivelten tarkistus: 1
1.Vasen käsi klo 11 ja oikea klo 17. Heiluta jos välystä niin pallonivelessä ( en muista oliko ylä vai ala).
2. Vasen käsi klo 19 oikea klo 1. Heiluta ja jos tuntuu välystä niin pallonivelessä ( erissä kuin em.)
Ja tämä heiluttelu vaatii että on ne jousenkumouspalikat ylätukivarren alla kun auto on tunkattuna.
99T-museopeli
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onko muuten pyörän pultiit kunnolla kiinni aika yleinen vika tuntuu olevan että löystyvät, jos ei jälkikiristä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin