Saabia hankkimassa
Saabia hankkimassa
Moi!
Olen saanut jonkin sorttisen kärpäsenpureman, Saabi tarvittaisiin ja nyt kaivattaisiin vähän infoa vehkeistä (en tiedä onko tämä oikea threadi, mutta ylläpito varmaan siirtää jos tarvitsee).
Elikäs budjetti olisi noin 10k€ ja sillä rahalla pitäisi saada ilmastoitu, mahdollisimman vikkelä ja luotettava peli. Mitä suosittelette? Onko noissa ysitonnisten automaattilaatikoissa ollut mitään ongelmia?
Mitä mä olen surffaillut, niin ysitonnista ja ysisatasta löytyisi jonkin verran mutta meinaavat olla miljoonan ajettuja. Mitä tommoinen perus 2.3 Turbo kestää yleensä kilometrejä ja mitä ovat perusviat niissä?
...Kiitoksia etukäteen..
Olen saanut jonkin sorttisen kärpäsenpureman, Saabi tarvittaisiin ja nyt kaivattaisiin vähän infoa vehkeistä (en tiedä onko tämä oikea threadi, mutta ylläpito varmaan siirtää jos tarvitsee).
Elikäs budjetti olisi noin 10k€ ja sillä rahalla pitäisi saada ilmastoitu, mahdollisimman vikkelä ja luotettava peli. Mitä suosittelette? Onko noissa ysitonnisten automaattilaatikoissa ollut mitään ongelmia?
Mitä mä olen surffaillut, niin ysitonnista ja ysisatasta löytyisi jonkin verran mutta meinaavat olla miljoonan ajettuja. Mitä tommoinen perus 2.3 Turbo kestää yleensä kilometrejä ja mitä ovat perusviat niissä?
...Kiitoksia etukäteen..
Sen verran sanon että kannattaa katsoa tarkkaan mitä ostaa, tosin tuossa hintaluokassa ei kauheita pommeja varmaan ole. Kilometrejä ei tarvitse hyvin huolletussa saabissa pelätä, voisi yhtä mainosta lainatakseni sanoa että hyvin huollettuna saappi kestää, kestää ja kestää 
Niin ja unohtu sanoa että käyttämällä maanmainiota hakua löytyy yleisimmät malliviat jotka kannattaa tutkia/huomioida autoa ostaessa.

Niin ja unohtu sanoa että käyttämällä maanmainiota hakua löytyy yleisimmät malliviat jotka kannattaa tutkia/huomioida autoa ostaessa.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
No, pitääpä tutkia hakua sitten.
Tuota en vaan äkkiä löytänyt, että kun alkaa olla aika paljon tuontisaabia suomessa, niin mitä kandeis kattoa ja mistä paljastuu helpoiten mittarinruuvaukset ja sen sellaiset?
Vähän epäilyttää nimittäin että jossain saksassa ajetaan ns. edustusluokan autolla vain esim. 150 tonnia 15:ssa vuodessa
Poljinkumit lienee kuitenkin helppo vaihtaa, samaten kuin vaihdekepin nuppi, viikset ja muut palikat jotka ensimmäisenä kielivät reilusta kulutuksesta...
Niin, ja onko tiedossa jotain mallia josta kannattaa visusti pysytellä erossa (tiedän, haulla varmaa löytyy mutta laiskuus vaivaa...) tyyliin bemarin 750 iL...
Tuota en vaan äkkiä löytänyt, että kun alkaa olla aika paljon tuontisaabia suomessa, niin mitä kandeis kattoa ja mistä paljastuu helpoiten mittarinruuvaukset ja sen sellaiset?
Vähän epäilyttää nimittäin että jossain saksassa ajetaan ns. edustusluokan autolla vain esim. 150 tonnia 15:ssa vuodessa

Niin, ja onko tiedossa jotain mallia josta kannattaa visusti pysytellä erossa (tiedän, haulla varmaa löytyy mutta laiskuus vaivaa...) tyyliin bemarin 750 iL...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Oletkos tuontia harkinnut, vai onko tarkoitus ostaa auto suomesta? Itse tuomalla saat tuohon hintaan jo jonkin asteisen Aeronkin, eli ilmastointi ja 2.3T löytyy...
Tai sitten varmasti hyvän perus 2.3T:n... erittäin hyvillä varusteilla, ja varmasti myös kohtuu kilometreillä

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Jaa, no samapa se. Tuonnissa vaan ketuttaa se, että jos pirssi maksaa vaikkapa neljä tonnia saksassa, niin se on toista kymppiä suomeen tuotuna... Ensin tonni-kaksi että sen saa tänne paperisotkuineen päivineen ja sitten joku käsittämätön tullin arvottu vero päälle.
Jossain aerossa on varmaan se vertailuauto se ainoa 20 tonnin pirssi, josta tullia ei kiinnosta kuin pyyntihinta...
Meinasin tuoda kerran -92 Audi S4:sen. Auto olisi maksanut 5800€, mutta tulliin soitto varmisti asian -> Ei täällä ihan täysipäisiä ihmisiä ole. Vero olisi nimittäin ollut noin 8 Tonnia! Vertailuautoja kun ei juuri ole ja se yksi mikä on myynnissä on tietysti joku 10 vuotta rakenneltu näyttelysilmäterä.
Mikä muuten toi 3.0 Griffin on? Joku erikoismalli? Tuommoinen näyttäis olevan aika sopuhintaan myynnissä tossa lähellä...
Jossain aerossa on varmaan se vertailuauto se ainoa 20 tonnin pirssi, josta tullia ei kiinnosta kuin pyyntihinta...
Meinasin tuoda kerran -92 Audi S4:sen. Auto olisi maksanut 5800€, mutta tulliin soitto varmisti asian -> Ei täällä ihan täysipäisiä ihmisiä ole. Vero olisi nimittäin ollut noin 8 Tonnia! Vertailuautoja kun ei juuri ole ja se yksi mikä on myynnissä on tietysti joku 10 vuotta rakenneltu näyttelysilmäterä.

Mikä muuten toi 3.0 Griffin on? Joku erikoismalli? Tuommoinen näyttäis olevan aika sopuhintaan myynnissä tossa lähellä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Helposti saa menemään yli kympin, auton ostohinta + 1000-1500e tuontikuluja, verot 2500-3500, talvirenkaat + vanteet 500, lohkis 150, rekisteröintikatsastus kilpineen 150e, mahdollisesti vaatimustenmukaisuustodistus 130e, ja sitten yleiseen ropaamiseen, hälyttimeen, jne tonni.. pihi saksalainen ei melko varmasti ole malttanut edes häläriä ostaa.Money For Nothing kirjoitti:Eikä mene edes yli kympin toi hinta... ellet sitten ihan viimesien vuosien aeroja tuo.....ajettu alta 100tkm.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Ruotsi: Tuonti alta 500e, talvirenkaat sekä vanteet oli....verot tuli, lohkis +150, katastus +150... ei tarvinnut muita todistuksia, hälläri oli... Vielä ollaan pitkälti alle kympissä allekirjoittaneen osalla. Renkaat ja venteetkin vielä saisi heittämällä tuohon kymppiinng900aero kirjoitti:Helposti saa menemään yli kympin, auton ostohinta + 1000-1500e tuontikuluja, verot 2500-3500, talvirenkaat + vanteet 500, lohkis 150, rekisteröintikatsastus kilpineen 150e, mahdollisesti vaatimustenmukaisuustodistus 130e, ja sitten yleiseen ropaamiseen, hälyttimeen, jne tonni.. pihi saksalainen ei melko varmasti ole malttanut edes häläriä ostaa.Money For Nothing kirjoitti:Eikä mene edes yli kympin toi hinta... ellet sitten ihan viimesien vuosien aeroja tuo.....ajettu alta 100tkm.

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaavuustodistusta en itse ainakaan tarvinnut katsastuksessa, toisessa paikassa sitä kysyttiin ja levittelin käsiä kun "en tiennyt" siitä mitään
Ja toisessa paikassa sitä ei edes kysytty, se on niin paljon siitä katsastuspaikasta kiinni. Eli en suosittele että sitä kannatais heti lähteä tilailemaan ensi hädässä. Eihän se Saab syntyessään tiedä pääseekö se keskieuroopan lämpöön sekä sileille teille, vai joutuuko pohjolan suolaan ja kuraan.
Nykyään kun katsastusasemat ovat ns, yrittäjävetoisia ei siellä tarvitse kumarrella ja nöyristellä joka ukkoa. Lähtee se leima helpommallakin. Vähän jututtelee inssiä ja kertoo autotarinaa ni sillä hoituu. Asiallinen peli puolin ja toisin ja eikun ajelemaan. Omilla kilvillä.


Ja toisessa paikassa sitä ei edes kysytty, se on niin paljon siitä katsastuspaikasta kiinni. Eli en suosittele että sitä kannatais heti lähteä tilailemaan ensi hädässä. Eihän se Saab syntyessään tiedä pääseekö se keskieuroopan lämpöön sekä sileille teille, vai joutuuko pohjolan suolaan ja kuraan.
Nykyään kun katsastusasemat ovat ns, yrittäjävetoisia ei siellä tarvitse kumarrella ja nöyristellä joka ukkoa. Lähtee se leima helpommallakin. Vähän jututtelee inssiä ja kertoo autotarinaa ni sillä hoituu. Asiallinen peli puolin ja toisin ja eikun ajelemaan. Omilla kilvillä.

Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.