Vahvistimen herätepiuha
Vahvistimen herätepiuha
Kuinka vahvistimesta tuleva herätepiuha kannattaa liittää sähköantenni liitäntään/piuhaan?
Meikäläisellä kytketty heräte myös sähköantennin kautta kun ei jaksanut vetää herätettä mankalta konttiin asti. Kun radio kytketään päälle niin kuuluu melkoinen "pamaus", ja pelkään kaiuttimien hajoavan pidemmän päälle.
Onko muilla käynyt näin? Auto oli og 9-3 ja myönnetään että meikäläisen ensimmäinen Saabi.
Onko muilla käynyt näin? Auto oli og 9-3 ja myönnetään että meikäläisen ensimmäinen Saabi.
Mulla pamahtaa kanssa, tosin pahasti vain silloin kun kuuntelee musiikkia ilman virtoja ja sit käynnistää auton.Sammy 9-3 kirjoitti:Meikäläisellä kytketty heräte myös sähköantennin kautta kun ei jaksanut vetää herätettä mankalta konttiin asti. Kun radio kytketään päälle niin kuuluu melkoinen "pamaus", ja pelkään kaiuttimien hajoavan pidemmän päälle.
Onko muilla käynyt näin? Auto oli og 9-3 ja myönnetään että meikäläisen ensimmäinen Saabi.
Heräteen otin antennilta ihan vaan ryöstämällä.
Joissakin RCA
Joissakin RCA piuhoissa (autokäyttöön tarkoitetuissa) on keskellä herätykseen soveltuva johto. Mikäli käytetään linjalähtöjä vahvistin signaaleihin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Rosvot on vippaskonsteja.Kun teet , tee se kunnolla .Jos käytät abiko-liittimiä ,niin käytä kullattuja.Itse tinaan vielä kullatut abikot hopeatinalla (wondersole). Sitten liitoksen päälle liimalla varustettu kutistesukka.Vähän hitaampi tehdä ja pikkuriikkisesti kalliimpi ( ei oo hirveesti hintaeroa).
Viimeiseen 20 vuoteen ei oo tarvinnut uusia ITSE tehtyjä liitoksia huonon kontaktin takia.
Viimeiseen 20 vuoteen ei oo tarvinnut uusia ITSE tehtyjä liitoksia huonon kontaktin takia.
moni kaveri on ottanu herätteen takavaloilta ni vahvari on päällä heti ku valotki tai sillee.. en tie toimiiko saabissa. ite vedin herätteen iha reippaasti akulta ja katkasija väliin siihe extranappulan kohdalle ni voi etupahveilla kuunnella musaa vaik ei olis käynnissäkää... ite tykkään tosta konstista...
Ei hassumpi ratkaisu, vaikkei sitä herätettä nyt ihan suoraan akulta tarvitse vetää. Kuulee ne uutiset tosiaan vähemmälläkin.norther7 kirjoitti:ite vedin herätteen iha reippaasti akulta ja katkasija väliin siihe extranappulan kohdalle ni voi etupahveilla kuunnella musaa vaik ei olis käynnissäkää...
Joskus on näkynyt markkinoilla ihan rakennussarjoinakin viive- ja suojapiirejä tuon kaiuttimien "poksahtamisen" ehkäisyyn, mutta mikä lienee tilanne autoon sopivien ratkaisujen kanssa. Velleman-sarjoista löytyi vain valmistajan omaan autovahvistimeen sopiva viivepiiri ja kotistereoihin tarkoitettu suojalaite.
NG 900S 3d 2.3i -98
Näin oli itselläkin yhdessä saabissa sen jälkeen kun soittimen herätelähtö mykistyi. Toisaalta joskus lyhkäsemmillä matkoilla paukkupakkasilla oli ihan käteväkin kun vahvistin ja subi oli umpijäässä niin sai jättää ne rauhaan. Katkaisija oli penkkien välissä mitä kautta herätepiuhakin meni.norther7 kirjoitti:ite vedin herätteen iha reippaasti akulta ja katkasija väliin siihe extranappulan kohdalle ni voi etupahveilla kuunnella musaa vaik ei olis käynnissäkää... ite tykkään tosta konstista...
#2029 Kari Kutuniva