Tyhjäkäynti 1500rpm, miksi?
Tyhjäkäynti 1500rpm, miksi?
Eli tänään kaikki oli hyvin ennen kuin menin autolle ja aloitin työmatkani. Tyhjäkäynti oli se 1500rom ja ei laskenut edes moottorin lämmettyä. Mikä tuon voi saada aikaan?. Mietin että joku ilmavuoto imupuolella tai tms. mutta en löytänyt mitään sellaista pikaisesti selatessani letkuja pellin alla tuossa pimeässä ja pakkasessa.
Linkit tervetulleita ja en löytänyt haku toiminnolla sopivaa vastausta.
Linkit tervetulleita ja en löytänyt haku toiminnolla sopivaa vastausta.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Tyhjäkäynti 1500rpm, miksi?
Tyhjäkäyntimoottori likainen.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Mullakin sama vika eikä poistunut tyhjäkäyntimoottorin putsauksella eikä edes vaihdolla.
Epäilen lämpötila-anturi vikaa...
Epäilen lämpötila-anturi vikaa...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
89:ssä ei ole imuilman lämpöanturia.
Epäilen ruiskun vedenlämpöanturivikaa imusarjan juuressa minäkin, omani oireili ihan samalla tavalla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 568#136568
Epäilen ruiskun vedenlämpöanturivikaa imusarjan juuressa minäkin, omani oireili ihan samalla tavalla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 568#136568
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kannatan jus:ia tai sitten läppäakseli vuotaa.
Toki jos vika tuli kerralla niin tuo moottorinohjauksen lämpöanturi kannattaa kokeilla. Ja eihän nuo esim tuolla moto*** maksa paljonkaan.
LÄMPÖTILA-ANTURI SAAB 9000 --98
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
9000 (ei V6-3,0). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37-3014 4.50 ???
i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . . 37-3128 9.50 ???
i-moott valvonta jos SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
i-"TCS" 90-- moott valvonta jos MUSTA (M12x1.5). . . . . . 37-3309 9.90 ???
i-"TCS" 90-- moott valvonta jos VALKEA (M12x1,5). . . . . . 37-3339 10.90 ???
i-Automatic --88 valvonta jos VIHREÄ (M12x1.5). . . . . . . 37-3312 10.90 ???
Toki jos vika tuli kerralla niin tuo moottorinohjauksen lämpöanturi kannattaa kokeilla. Ja eihän nuo esim tuolla moto*** maksa paljonkaan.
LÄMPÖTILA-ANTURI SAAB 9000 --98
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
9000 (ei V6-3,0). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37-3014 4.50 ???
i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . . 37-3128 9.50 ???
i-moott valvonta jos SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
i-"TCS" 90-- moott valvonta jos MUSTA (M12x1.5). . . . . . 37-3309 9.90 ???
i-"TCS" 90-- moott valvonta jos VALKEA (M12x1,5). . . . . . 37-3339 10.90 ???
i-Automatic --88 valvonta jos VIHREÄ (M12x1.5). . . . . . . 37-3312 10.90 ???
Liekkö sitten...
Niin... Liekkö sitten vika "kaasutin-läppä-kotelossa"??? Olen itse saanut tuon "diaggnoosin", kun käytn Saabiani (9000i-89) merkkikorjaamossa tutkittavana. Maksaa kuulemma auton verran sen korjaaminen uusilla osila, ja merkkiliikkeessä.
"kaasutin-läppä-kotelo" ei lienee oikea termi, mutta, en nyt muista ihan tarkkaan mikä se on se nimi, missä kyseinen ohivuoto tapahtuu.
Älä vie saabille tarkistettavaksi, sillä se maksaa 40€, kun se tarkistetaan. Kestää jopa 10 minuuttia???
"kaasutin-läppä-kotelo" ei lienee oikea termi, mutta, en nyt muista ihan tarkkaan mikä se on se nimi, missä kyseinen ohivuoto tapahtuu.
Älä vie saabille tarkistettavaksi, sillä se maksaa 40€, kun se tarkistetaan. Kestää jopa 10 minuuttia???
Saapihan sitä autoksi kutsuu...
Minulla on varmaan tämän kylän kovin tyhjäkäynti, mutta vain kuumalla koneella. Kylmänä tuo tonnari toimii oikein. 1400 rpm on "normaalia" vaihde vapaalla, mutta tänään tuli ennätys: 1800 rpm.
En enää viitsinyt sammuttaa turboa noin kovilta kierroksilta, vaan kävin piruuttani koputtelemassa tyhjäkäyntimoottoria lumiharjalla. Ja sehän toimi, vika on löydetty.
Nyt pitää äkkiä kerätä motivaatiota putsaushommaan, tuollainen tyhjäkäynti ei taatusti ole hyväksi automaattivaihteistolle.
En enää viitsinyt sammuttaa turboa noin kovilta kierroksilta, vaan kävin piruuttani koputtelemassa tyhjäkäyntimoottoria lumiharjalla. Ja sehän toimi, vika on löydetty.
Nyt pitää äkkiä kerätä motivaatiota putsaushommaan, tuollainen tyhjäkäynti ei taatusti ole hyväksi automaattivaihteistolle.
Minun autoni kävi kovaa lämpöanturivikaisena, vaikka tyhjäkäyntimoottorin letkun lytistikin. Toisinaan tosin käynti rauhoittui suunnilleen samaan aikaan kun lytistelin letkua. Joskus rauhoittui vasta kun konepellin paukautti kiinni. Joskus ei edes silloin. Lopullisen rauhan toi uusi lämpöanturi. Automaattivaihteistolle tulee nopeasti tuho, jos yrittää ajaa lämpöanturivika päällä ruuhkaliikenteessä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00