Tulipas mieleen että Garretin TO3:nen vakio laakereilla on speksattu 1.2baarin ahdoille asti.
Onkohan moista nyrkkisääntöä olemassa mitsuille?
T. Pasi
Mitsujen kartat menevät yleensä vähintään 2.7 painesuhteelle, eli tämän perusteella voisi olettaa että 1.6bar nyt ainakin.
Mitsun ahtojen kestävyys
Mitsun ahtojen kestävyys
99T-museopeli
Re: Mitsun ahtojen kestävyys
Kartat mitsun TD04 malleilleille piirretty vähintään 2.7 painesuhteelle, joten voisi olettaa että 1.6bar nyt ainakin kestää.Passi kirjoitti:Tulipas mieleen että Garretin TO3:nen vakio laakereilla on speksattu 1.2baarin ahdoille asti.
Onkohan moista nyrkkisääntöä olemassa mitsuille?
T. Pasi
Mitsujen kartat menevät yleensä vähintään 2.7 painesuhteelle, eli tämän perusteella voisi olettaa että 1.6bar nyt ainakin.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Kyllä kyllä. Mitsuissa kyllä päittäislaakerit kestää, kovia paineiskuja kannattaa sen sijaan välttää.Passi kirjoitti:Juu tuon 1.5..1.6baaria uskaltanen rääkästä moisesta TD04:sesta. Eikös päittäislaakerille tule juuri paine-erosta voimia? Ei niinkään virtausmäärästä?
Kaiken kun tietäisi.
T. Pasi
Aki Peltola #1132
Hjeps, 360 asteen thrust bearing (päittäislaakerointi) noissa mitsuissa on, toisinkuin vanhoissa T3 garreteissa (hybridit poislukien..).
Tämä laakerihan se kuormituksella on kun kovia painesuhteita ajellaan, mutta kestää se helpostikin nuo 1.5-1.6bar.
Ja niinkuin aksu sanoi, niin mitsuissa on aika hentoinen akseli, joten ei todellakaan kannata ajella ilman bypassia/dumppia, eikä päästää ahdinta sakkaamaan.
Tämä laakerihan se kuormituksella on kun kovia painesuhteita ajellaan, mutta kestää se helpostikin nuo 1.5-1.6bar.
Ja niinkuin aksu sanoi, niin mitsuissa on aika hentoinen akseli, joten ei todellakaan kannata ajella ilman bypassia/dumppia, eikä päästää ahdinta sakkaamaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tälläisen tein aikanikuluksi:
Speksit:
VE: .85 läpi kierrosalueen
Painehäviötä ei ole otettu huomioon.
2010cc kone.
40astetta jatkuvasti imuilman lämpötila.
Plottaus alkaa 1000rpm 0bar ylipaine. (siniset pallukat)
3000rpm:ässä 1.4bar paine, näkyy että piikkaa kartan yli
5400RPM-> 1.2bar.
Plottaus päättyy 6000rpm 1.2bar paine.
Kuva on huono koska en saanut plottausta kuvan päälle.
Kuvan sain osittain transparentiksi Excelillä.

Summa summarum. Jos spooli on noin nopea, niin hitaammaksi pitää säätää.
Ja tässä vielä arvioidut Pascal@RPM:
RPM P (Pa)
1000 100 000
1200 100 000
1400 100 000
1600 100 000
1800 120 000
2000 140 000
2200 160 000
2400 180 000
2600 200 000
2800 220 000
3000 240 000
3200 240 000
3400 240 000
3600 240 000
3800 240 000
4000 240 000
4200 240 000
4400 240 000
4600 240 000
4800 240 000
5000 240 000
5200 240 000
5400 240 000
5600 220 000
5800 220 000
6000 220 000
Speksit:
VE: .85 läpi kierrosalueen
Painehäviötä ei ole otettu huomioon.
2010cc kone.
40astetta jatkuvasti imuilman lämpötila.
Plottaus alkaa 1000rpm 0bar ylipaine. (siniset pallukat)
3000rpm:ässä 1.4bar paine, näkyy että piikkaa kartan yli
5400RPM-> 1.2bar.
Plottaus päättyy 6000rpm 1.2bar paine.
Kuva on huono koska en saanut plottausta kuvan päälle.

Summa summarum. Jos spooli on noin nopea, niin hitaammaksi pitää säätää.
Ja tässä vielä arvioidut Pascal@RPM:
RPM P (Pa)
1000 100 000
1200 100 000
1400 100 000
1600 100 000
1800 120 000
2000 140 000
2200 160 000
2400 180 000
2600 200 000
2800 220 000
3000 240 000
3200 240 000
3400 240 000
3600 240 000
3800 240 000
4000 240 000
4200 240 000
4400 240 000
4600 240 000
4800 240 000
5000 240 000
5200 240 000
5400 240 000
5600 220 000
5800 220 000
6000 220 000
99T-museopeli