Morjens!
Eilen kävin ruutta-tonnikalaan(, se -89 CC,) hakemassa Aine Oy:ltä Oulusta ihan upouuden termostaatin, mokoma kosla kun on ottanut lämmetäkseen hivenen liian pitkän taipaleen. Hintaa termarille ei kertynyt rahtustakaan 15 euron yli, liekö ollut tarjouksessa.
Kotosalla kun pakettia, eikun pussia, availin, lukitsi katseeni teksti Motorad. Mitä kummaa, eikö sen pitänyt olla Wahler??? Pahaksi mielen tekee paikallisen varaosakauppiaan lausahdus vuosien takaa:"Näitä Motoradeja on sitten palauteltu jonkin verran, älä laita liimalla koppaa kiinni." Eipä mitä, paremmin tuo nyt lämpenee ja neula nousee jopa vaakasuoran yläpuolelle hieman, mutta ei tuota voi vielä saunaksi sanoa, mutta eiköhän tuossa talven tarkene.
Aineen hallissa tapasin myös kohtuullisen tuoreen Saabisti-avioparin, jolla oli tiisselikiikarointi käynnissä ja edessä haikea luopumisen tuska CD-turbotonnarista. Naishenkilön kommentti oli, että kuume ei laske edes lompakolla otsaa hivelemällä ja sohvalla makoilemalla. Varsin kuumeiselta ja tuskaiselta vaikutti ns. ruokakunnan pää näin ulkopuolisen silmin katsottuna.
teevee P:n Vee
termari
Origial quality...
Laittelinpa viime talvena joulun tienoilla uuden Saabin originaalitermostaatin paikalleen B234 koneeseen. Hyvin toimi melkein vuoden. Muistelisin olevan Motorad. Nyt on juuttunut eli kone lämpeää pitkään ja neula jää osoittamaan alaviistoon. Täytyis vaihtaa takaisin se tarvikemalli Vermet joka jäi talteen ja käydä vähän reklamoimassa. Originaali maksoi kylläkin vähemmän kuin tarvike!
Että mitä tästä opimme...lisätään takakonttiin varatermostaatti varaDIkasetin kaveriksi.
Että mitä tästä opimme...lisätään takakonttiin varatermostaatti varaDIkasetin kaveriksi.
Teoria
Olisko niin, että sylinterin/männän kuluessa rako suurenee / vahan ominaisuudet muuttuu, vaha pääsee väliin ja termari jumittuu. Täytyis melkein sahata halki, mutta sitten saa kyllä selitellä varosatiskillä kun pyytää uutta takuuseen 
