termari

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

termari

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

Eilen kävin ruutta-tonnikalaan(, se -89 CC,) hakemassa Aine Oy:ltä Oulusta ihan upouuden termostaatin, mokoma kosla kun on ottanut lämmetäkseen hivenen liian pitkän taipaleen. Hintaa termarille ei kertynyt rahtustakaan 15 euron yli, liekö ollut tarjouksessa.

Kotosalla kun pakettia, eikun pussia, availin, lukitsi katseeni teksti Motorad. Mitä kummaa, eikö sen pitänyt olla Wahler??? Pahaksi mielen tekee paikallisen varaosakauppiaan lausahdus vuosien takaa:"Näitä Motoradeja on sitten palauteltu jonkin verran, älä laita liimalla koppaa kiinni." Eipä mitä, paremmin tuo nyt lämpenee ja neula nousee jopa vaakasuoran yläpuolelle hieman, mutta ei tuota voi vielä saunaksi sanoa, mutta eiköhän tuossa talven tarkene.

Aineen hallissa tapasin myös kohtuullisen tuoreen Saabisti-avioparin, jolla oli tiisselikiikarointi käynnissä ja edessä haikea luopumisen tuska CD-turbotonnarista. Naishenkilön kommentti oli, että kuume ei laske edes lompakolla otsaa hivelemällä ja sohvalla makoilemalla. Varsin kuumeiselta ja tuskaiselta vaikutti ns. ruokakunnan pää näin ulkopuolisen silmin katsottuna.

teevee P:n Vee
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Origial quality...

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Laittelinpa viime talvena joulun tienoilla uuden Saabin originaalitermostaatin paikalleen B234 koneeseen. Hyvin toimi melkein vuoden. Muistelisin olevan Motorad. Nyt on juuttunut eli kone lämpeää pitkään ja neula jää osoittamaan alaviistoon. Täytyis vaihtaa takaisin se tarvikemalli Vermet joka jäi talteen ja käydä vähän reklamoimassa. Originaali maksoi kylläkin vähemmän kuin tarvike!

Että mitä tästä opimme...lisätään takakonttiin varatermostaatti varaDIkasetin kaveriksi.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tuo motorad ei ole kovin hyvässä huudossa. Wahlerin laitoin juuri itelle paikalleen ja hienosti pelaa (motonetistä tilasin).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kirjottelin aikasemminkin, mutten muista miten siinä kävi.

Eli mikä noissa termareissa menee jumiin? Niin yksinkertaisia laitoksia kun ovat. Eikö noita saa jotenkin herkisteltyä?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kertakäyttö tavaraa... muistikuvien mukaan perustuu termarin sisältämän vahan pehnenemiseen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Aha...ranskalaisten keksintöjä, niinkuin pösön vaharyyppysysteemikin :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Teoria

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Olisko niin, että sylinterin/männän kuluessa rako suurenee / vahan ominaisuudet muuttuu, vaha pääsee väliin ja termari jumittuu. Täytyis melkein sahata halki, mutta sitten saa kyllä selitellä varosatiskillä kun pyytää uutta takuuseen :D
Vastaa Viestiin