Moottoritilan valo

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Moottoritilan valo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Må,

Sadekeli yllätti ja en viitsi mennä autolle tutkimaan asiaa.

Kuinka tuo moottoritilan valo toimii tonnarissa? Vaihdoin eilen uuden polttimon ja en sen enempää sitä kokeillut.

Pitääkö olla virrat päällä?

Kiitos etukäteen...

-Hessu-
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Elohopeakytkin kytkee päälle ja pois valon riippuen konepellin asennosta, kunhan virrat on päällä tai valokytkin keski asennossa.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

AJovalot tai parkit pitää muistaakseni olla päällä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Mikäs tämä tämmönen valo on? Ikinä kuullutkaan, saati nähnyt. Eli missä sijaitsee? 8O
9-5 2,3t -03
#2514
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

<-------- Tonnarissa on valo nokkapellissä ( sisäpuolella ) melkein
keskellä peltiä, ja parkit pitää olla päällä että valo syttyy.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mielenkiintoista! Enpä ole tuollaistakaan omassa nähnyt? Pitääpä tutkia tarkemmin :oops:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Kiitti infosta.

Alkaa olla kaikki paikat ja pelit toiminnassa uudessa hankinnassa. Enää Mimmin ohjeiden mukaan pitää tarkistaa cruise.

Se turbon suhina on kiva :D

-H-
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vähän kyllä epäloogista tuo saab ajattelu.
Entinen vm.88 ei tarvinnut peltiä aukoa, ellei ihan jotain suunniteltua huoltoa varten ja oli lamppu. Nykiynen vm.97 taas ilman ko. lamppua ja jo 2 kertaa tehnyt ajosta, jotta sinne pellinallehan on kurkattava ja todettava että hinurin lavalle.
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

No just katsoin tuosta omasta niin jos virta ei päällä niin
pitää katkaisin olla keskiasennossa, jos virta päällä niin
toimii joka asennossa.
Miten sitte tavaratilan valo? ei pala millään vai onko
polttimo rikki, ei jaksanu tähän hätään tutkia.
SAAB on nautinto tien päällä
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Mulla taas toimii näin:

Virta päällä, lamppu palaa kytkin yläasennossa ja sammuu ala-asennossa.

Virta pois, ei tule henkeä lamppuun ei :wink:
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Niin siis tuo katkaisin josta sanoin on kuskin paikalla kojetaulussa
vasemmalla oleva valokytkin, jota Saabissa harvemmin tarvii
käyttää. Mutta se keskiasennossa(parkit) niin pitäis valo syttyä
jos konepellin kytkin on yläasennossa. Valo näköjään sammuu
kun pelti on n. 30-40 cm ylhäällä (se elohopea?)
Viisaammat kertoo lisää. Tämä vain mitä itse oman toiminnasta
omin silmin sain tässä puolen olutkorin jälkeen selville :wink:
SAAB on nautinto tien päällä
Vastaa Viestiin