Epäselvyys 900 vuosimallista
Epäselvyys 900 vuosimallista
Kyseessä on 900i. Rekisteriotteessa on merkintä 4DSEDAN 900 I-IA/2520.
Käyttöönotto marraskuun lopulla -85, mutta edellinen omistaja arveli sen olevan vuosimalli -86. Mistä tämän voi varmistaa, kun kärry on ollut ties kuinka monella, eikä mitään huoltokirjaa ole?
Voiko vuosimallin päätellä valmistusnumerosta (297) tms. ?
Käyttöönotto marraskuun lopulla -85, mutta edellinen omistaja arveli sen olevan vuosimalli -86. Mistä tämän voi varmistaa, kun kärry on ollut ties kuinka monella, eikä mitään huoltokirjaa ole?
Voiko vuosimallin päätellä valmistusnumerosta (297) tms. ?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Onkos tolla jotain suurtakin merkitystä?
Mutta eikös AKE osaa vastata tollaiseen kysymykseen.... yhteystiedot http://www.ake.fi
Mutta eikös AKE osaa vastata tollaiseen kysymykseen.... yhteystiedot http://www.ake.fi
Numero on YS3AB46J3G7000297. Löytyy myös pienet sivuvilkut ja ihan aito alkuperäinen ruisku. Lienee siis -86 malli?nalleolut kirjoitti:jees valmiste numerosta kyllä ys3.......... anna numero niin selvitetään.
Pitäis vaihtaa vasemman etupyörän laakeri ja siinä kyselivät vuosimallia.
Muuten on loistoyksilö. Metallinhohtovihreä, uudelleen maalattu, automaatti, ajettu vasta reilu 200tkm.
onhan se kiistämättä 86, ja taisi silloin olla jo ruiskut enempi sääntö kuin poikkeus. kas, tosiaan etupyörän laakeri vaihtuu 85/86 vai vaihtuuko vain napamutteri. motonetin listalta poimittua:
ETUPYÖRÄN LAAKERISARJA SAAB 900 79--93
Sisältää yhden etupyörän tarpeet
900 8.78--10.80 (B-moottori useimmissa). . . . . . . . . . 21-1172 42.50
900 11.80--8.85 (H-moottori useimmissa). . . . . . . . . . 21-1003 27.50
900 11.80--8.85 SKF-valmiste (H-moott). . . . . . . . . . . 21-3070 44.40
Vihje: sisä/ulkoØ 21-1172=35/72mm ja 21-1003=42/75mm
900 9.85--1993 (ero edelliseen napamutterissa). . . . . . . 21-1173 29.90
900 9.85--1993 SKF-valmiste. . . . . . . . . . . . . . . . 21-3044 39.90
ETUPYÖRÄN LAAKERISARJA SAAB 900 79--93
Sisältää yhden etupyörän tarpeet
900 8.78--10.80 (B-moottori useimmissa). . . . . . . . . . 21-1172 42.50
900 11.80--8.85 (H-moottori useimmissa). . . . . . . . . . 21-1003 27.50
900 11.80--8.85 SKF-valmiste (H-moott). . . . . . . . . . . 21-3070 44.40
Vihje: sisä/ulkoØ 21-1172=35/72mm ja 21-1003=42/75mm
900 9.85--1993 (ero edelliseen napamutterissa). . . . . . . 21-1173 29.90
900 9.85--1993 SKF-valmiste. . . . . . . . . . . . . . . . 21-3044 39.90
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
vuosimalli
Edellinen kysyjä sai ilmeisesti vastauksen, mutta minulla on epätietoisuus oman satkuni kohdalta, jos asiantuntevat jäsenet voisivat ystävällisesti vastata ? Malli: 4DSEDAN 900I16-DM/2520. Valmistenumero: YS3AC45D6M7001920. Teho:94 kW128hv. Erik.ehdot: vähäpäästöinen, monipistesuihkutin, happitunnistin, kolmitoimikatalysaattori, aktiivihiilisuodatin, lukkiutumaton jarrujärjestelmä. Onko auto tehty Uudessakaupungissa ? Onko vuosimalli 90 vai 91 ? Autossa oli ostaessani vuosimallin 91 käyttöohjekirja. Käyttöönottopäivä 28.09.90 ! Autossa täydellinen huoltopäiväkirja tähän päivään saakka. Kaikki mitä siihen on tehty. Öljyjen vaihdot, putsarien vaihdot, osien vaihdot, kaikki mahdollinen kilometrilukemineen ja päiväyksineen. Kiitos etukäteen !
Napamutteri vain vaihtuu, laakeri sama.lucaf kirjoitti:onhan se kiistämättä 86, ja taisi silloin olla jo ruiskut enempi sääntö kuin poikkeus. kas, tosiaan etupyörän laakeri vaihtuu 85/86 vai vaihtuuko vain napamutteri.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala