Eiköhän se ola rahakysymysMimmi kirjoitti:Tuota, tuota kertokaas tyhmälle, mitä hyötyä on poistaa se katti ja korvata se putkenpätkällä
Katalysaattori
Jep
Köyhemmät laittaa suoran putken.. ja onhan siitä hyötyäkin.. Sehän on vaan SUORA putki... eli kaikki höyryt virtaa nätisti pois.. kun taas kateissa ja kisakateissa on turhaa krääsää sisällä mitkä panttaa meininkiä!
#tuningheaven @ QuakeNet
Eikös sentään se lambda ole ennen kattia, joten moottorinohjauksella ei ole mitään tietoa onko kattia vai ei.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Juu, minustakin se on het siin downpipe: ssa?tetammi kirjoitti:Eikös sentään se lambda ole ennen kattia, joten moottorinohjauksella ei ole mitään tietoa onko kattia vai ei.
Sillonhaa kat ei vaikuta mihinkään mitään
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
En usko, että mikään kunnon 3" race catti enää ahdistaa, mutta tosiaan turha vakiokattia on tuhota, eli taitaa suora putki kuitenkin kestää ja virrata paremmin. Mikään mikä lambdan takana on ei vaikuta lambdaan.
Ei pelkästään tähän keskusteluun, vaan yleisesti todettakoon:
Onnettomuus tilanteessa täytyy auton muutoksella olla syy-yhteys onnettomuuteen, ennenkuin vakuutusyhtiö voi ALENTAA korvausta, tai vaatia saadusta korjauksesta osan takaisin. Ei niin, että sinulla on tervatut takavalot -> joku tulee kolmiontakaa eteen -> menetätä korvauksia.
Ei pelkästään tähän keskusteluun, vaan yleisesti todettakoon:
Onnettomuus tilanteessa täytyy auton muutoksella olla syy-yhteys onnettomuuteen, ennenkuin vakuutusyhtiö voi ALENTAA korvausta, tai vaatia saadusta korjauksesta osan takaisin. Ei niin, että sinulla on tervatut takavalot -> joku tulee kolmiontakaa eteen -> menetätä korvauksia.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
9000 T16 -87
Voin kysästä kun näen sitä kaveria että mikä on tilanne tällä hetkellä.Tarkkaa hintaa en osaa vielä sanoa mut ei se kovin ylös nouse..saab900rs kirjoitti:No hetihän se nälkäily alkoi ...saisitkos hommattua mullekkin tollasen sieltä? hinta ei varmaan ole ihan noin alhainen.
On mulla kuva siitä mun katista auton alta mut ku oon niin käsi ettei ole mahollista liitellä niitä näihin viesteihin.
Viimeksi muokannut Milli, Ke Helmi 04, 2004 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t XWD -11, Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
JepRimuli kirjoitti:En usko, että mikään kunnon 3" race catti enää ahdistaa, mutta tosiaan turha vakiokattia on tuhota, eli taitaa suora putki kuitenkin kestää ja virrata paremmin. Mikään mikä lambdan takana on ei vaikuta lambdaan.
Ei pelkästään tähän keskusteluun, vaan yleisesti todettakoon:
Onnettomuus tilanteessa täytyy auton muutoksella olla syy-yhteys onnettomuuteen, ennenkuin vakuutusyhtiö voi ALENTAA korvausta, tai vaatia saadusta korjauksesta osan takaisin. Ei niin, että sinulla on tervatut takavalot -> joku tulee kolmiontakaa eteen -> menetätä korvauksia.

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
saabisti900
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
En nyt viitsinyt aloittaa uutta topiccii tästä mun kysmyksestä.
Mutta tietääkö kukaan viisaampi, miten noi amerikassa myytävät katit menisi katsastuksesta läpi? Esimerkiksi tuolta summtracingista saisi aika pirun halvalla noita katalysaattoreita, mutta kun ei oikein tiedä mitä suomen tielaki pitää niistä.
Mutta tietääkö kukaan viisaampi, miten noi amerikassa myytävät katit menisi katsastuksesta läpi? Esimerkiksi tuolta summtracingista saisi aika pirun halvalla noita katalysaattoreita, mutta kun ei oikein tiedä mitä suomen tielaki pitää niistä.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
#1948
JT:n settien mukana tulee lähes poikkeuksetta Catcon katti. Nämä ovat jenkkivalmisteita.saabisti900 kirjoitti:En nyt viitsinyt aloittaa uutta topiccii tästä mun kysmyksestä.
Mutta tietääkö kukaan viisaampi, miten noi amerikassa myytävät katit menisi katsastuksesta läpi? Esimerkiksi tuolta summtracingista saisi aika pirun halvalla noita katalysaattoreita, mutta kun ei oikein tiedä mitä suomen tielaki pitää niistä.
En usko että ongelmia tulee...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
saabracing
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Mimmi kirjoitti:Tuota, tuota kertokaas tyhmälle, mitä hyötyä on poistaa se katti ja korvata se putkenpätkällä
No esim. Og900 T16 katilla 160 heppaa ja ilman kattii 175 heppaa
Ja Saabin orkkis virisoftalla, katillisesta sai 175 heppaa ja ilman kattia sai 185 heppaa
Jonkun jären mukaa katin poisto lisää hevosia +- n.10 heppaa...
Ja voihan sinne jättää katinkuoret paikalleen ja sisuskalut vex
Usein ne päästötkin pysyy kurissa vaikkei kattii oiskaan...
Ainakin jos teettää lastun autoonsa...
-
mikvil
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Varsin omituista!
Vai vie katin poisto muka teheo! Enpä ole ennen moista kuullut! Taitaa baasissas ollo perustavaa laatua oleva vika jos moinen tapahtuu. 
9000 CS 2.3t
En ainakaan huomannut missään vaiheessa että joku olisi maininnut katin poiston vievän tehoa??!mikvil kirjoitti:Vai vie katin poisto muka teheo! Enpä ole ennen moista kuullut! Taitaa baasissas ollo perustavaa laatua oleva vika jos moinen tapahtuu.
Saab 9-5 2.0t XWD -11, Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08