Sedan-satkuun "HeavyDuty"-takaluukkujousia..? :)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Sedan-satkuun "HeavyDuty"-takaluukkujousia..? :)

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Niin, eli miten on toteutettu alunperin tuon ison orgis-spoilerin kanssa? Onko jäykempiä jousia olemassa vaiko kenties lisäjousia..? :roll:
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eipä oo tullu vertailtua että oliko jouset erilaisii lärpäkkeel tai ilman mutta kiristysloviahan tuolla on vaikka kuinka.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ahaa..! En sitten yhtään huolella katsonut näköjään.. :oops: Kai niitä saa sitten kiristettyä. :)
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

On siellä muutama lovi kiristystä varten, mutta on aika v-mäistä hommaa saada jousia siirtymään pykälissään, pistävät vastaan ihan kiitettävästi.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

jos ei pykälät riitä niin saattaa se vieterilanka kestää pätkän poiston ja putkenpätkällä uuden koukun taivutuksen, kuumentaa ei kannata, karkenee jousilanka liikaa ihan ilmassakin jäähtyessään. en oo tosin kokeillu, eli varavieterit syytä hankkia testiin.
me vedeltiin noita vietereitä siten jotta toinen veti esim narulla sitä ja toinen painoi siihen pykälään.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

stara kirjoitti:jos ei pykälät riitä niin saattaa se vieterilanka kestää pätkän poiston ja putkenpätkällä uuden koukun taivutuksen, kuumentaa ei kannata, karkenee jousilanka liikaa ihan ilmassakin jäähtyessään. en oo tosin kokeillu, eli varavieterit syytä hankkia testiin.
me vedeltiin noita vietereitä siten jotta toinen veti esim narulla sitä ja toinen painoi siihen pykälään.
Juu, jäykkyyden totesin tänään kun otin yhden irti.. Narumenetelmää keksin itsekin jo, täytyy vaan huomiseksi ottaa kaveri avuksi tohon. :)
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Kokemuksesta voin sanoa että jäykkä on jousi koloa vaihdettaessa....
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Pitäähän se uuteen koloon vielä jäykkänä olla :D :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Jes..Näinhän se homma etenee 8O
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Siihen on olemassa oma "erikois"työkalu <=> ketjunpätkä ja putki, jonka päässä koukku. Sillä jousi on helppo kammeta irti ilman repimistä. Tuollaisen kyhää helposti nurkista löytyvistä romuista.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Vastaa Viestiin