Ostoksena 9-5 2.3t

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Ostoksena 9-5 2.3t

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Terve!

No niin, 3:s saabi tuli hankittua ja vaihdettua 9-3:sta vaparista sitten tähän isompaan kokoluokkaan ja 2.3t moottoriin. Kyllä on tänään tuntunut hienolta turbon mukana olo verrattuna eiliseen vapariin... :D :D

Pari viikkoa sai odotella kun Laakkosella laittoivat koneen kuntoon, ihan tyytyväinen olen mitä siihen on nyt tehty vaikka autolla on jo ikääkin 7 vuotta.
Saabin modifikaatio 2 huohotinjärjestelmän osalta, öljysumppu isommaksi, jakopään ketju sekä kaikki laakerit ja joku tasapaino akseli. Nämä meni takuupiiriin, sitten vielä vaihteiston stefa, akku sekä pari muuta pikku juttua meni vaihtoon.
Myös uudet talvirenkaat piti saada entisten olemattomien nahkojen tilalle.

Seuraavaksi totuttelu jakson jälkeen pientä viritystä. Putkistosta ja ilmanputsarista varmaan voisi aloittaa?
Lastu sen jälkeen?

Hieno on ajaa nyt isolla Saabilla !!!
:D :D
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ostoksena 9-5 2.3t

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

MikaI kirjoitti:Terve!

No niin, 3:s saabi tuli hankittua ja vaihdettua 9-3:sta vaparista sitten tähän isompaan kokoluokkaan ja 2.3t moottoriin. Kyllä on tänään tuntunut hienolta turbon mukana olo verrattuna eiliseen vapariin... :D :D

Pari viikkoa sai odotella kun Laakkosella laittoivat koneen kuntoon, ihan tyytyväinen olen mitä siihen on nyt tehty vaikka autolla on jo ikääkin 7 vuotta.
Saabin modifikaatio 2 huohotinjärjestelmän osalta, öljysumppu isommaksi, jakopään ketju sekä kaikki laakerit ja joku tasapaino akseli. Nämä meni takuupiiriin, sitten vielä vaihteiston stefa, akku sekä pari muuta pikku juttua meni vaihtoon.
Myös uudet talvirenkaat piti saada entisten olemattomien nahkojen tilalle.

Seuraavaksi totuttelu jakson jälkeen pientä viritystä. Putkistosta ja ilmanputsarista varmaan voisi aloittaa?
Lastu sen jälkeen?

Hieno on ajaa nyt isolla Saabilla !!!
:D :D
Onnittelut, 9-5 on ja tuntuu kyllä numeroa isommalta kuin ng900/og9-3 :wink:
Onko nykyään varmempaa ostokohdetta kuin vanha 9-5, saa ostaessa kaupantekijäiseksi koneremontin ynnä muuta mukavaa 8O :)

Siis vaihtoivatko aeron öljyloukon siihen, ja porasivat siihen 6mm:n reiän sekä venttiilikopan trönön pikkureiän 3milliseksi?
Oliko kone ollut aivan ***kanen sisäpuolelta?
Olivatko tosiaan vaihtaneet pelkän jakoketjun vaiko koko jakopää/tasapainosarjan? Epäilen jälkimmäistä.
Eli viitsivät laakeroida koneen, yleensä tilaavat suosiolla tehdaskorjatun puolimoottorin?

No öljynvaihdot tästedes maks kympin välein, öljynä mielellään Mobil 0w40, (ja anna sen ilmanputsarin olla), ja steg1 sisään niin kone kestää melko varmasti pojallesi asti ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Voi hitto nyt en saanut ihan niin tarkkaa selostusta Saabilta.
Mutta huohotinjärjestelmästä on tullut Saabilta ns. modifikaatio 2:en joka sisältää paremman ja kehitellyn version tästä vanhasta järjestelmästä. Muistaakseni sanoivat että öljypumppu tai sumppu isompi... :?

Jep oli täynnä mustaamömmöä ja öljysumppu/pumppu oli tukossa joka aiheuttu kylmänä sen vinkumisen jonka takia auto meni Saabille.

Huoltokirjassa lukee "Jakopää/Tasapainoakseli piirin modifiointi".
Eli taisi siis kuulua koko jakopään vaihtosydeemi.

Ok. Steg 1:n lasketaan ensi vuoden budjettiin. Mutta entä suuremman putkiston rakentaminen, esim. katista eteen päin 3" :na? Tai katin poistaminen, se ei varmaan tuo mitään hyötyä ja on hankalatöinen vaihtaa aina takaisin katsastukseen?
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Varmaankin asensivat Saabin viimeisimmän huohotinpäivityksen, joka sisältää uuden öljyloukon ja venttilikopan nipan. Se pikkureikä siinä nipassa on selvästi isompi kuin vanhassa versiossa.

PPC-systeemi voisi olla tuollaiseen virittämikseen ihan näppärä, sillähän voi myös palauttaa alkuperäisen ohjelman tarvittaessa. Katso http://www.bsrab.se ja PCS myy noita settejä, joten sieltä voi kysellä tarkemmin...

Eski
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Voi räkä. Perjantaina kun sai auton niin johan siinä ilmeni vikaa Turun reissulla, vaikka Saabilla oli 2 viikkoa remontissa.

Nyt ei lämmöt nouse L:ää korkeammalle??
Hitto vien Laakkoselle takaisin ja saavat korjata.... :evil:
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
baab
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Tammi 18, 2004 20:25

Viesti Kirjoittaja baab »

Eski [/quote]PPC-systeemi voisi olla tuollaiseen virittämikseen ihan näppärä, sillähän voi myös palauttaa alkuperäisen ohjelman tarvittaessa. Katso http://www.bsrab.se ja PCS myy noita settejä, joten sieltä voi kysellä tarkemmin[quote]

Käykö tuo myös 2,3 t sivuilla ei ollut mainintaa kuin 2,3T onko kellään tarkempaa tietoa. 8)
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

baab kirjoitti: Käykö tuo myös 2,3 t sivuilla ei ollut mainintaa kuin 2,3T onko kellään tarkempaa tietoa. 8)
http://ww.bsrab.se/products/n358/t/
Käy ja riippuu vielä vuosimallista ja moottoritehoista. Ei tainnut BSR:n pojilla olla pieniä t-kirjaimia varastossa kun sivut tekivät.

Ja riippuen siitä, missä asut, niin Espoossa on vaihtoehtoinen ostopaikka
http://www.doc-power.com/

Ja taitaa ProStreetkin myydä noita.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Vastaa Viestiin